Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از آستارا، حسن رستم زاد به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه ضمن بازدید از  اداره میراث فرهنگی این شهرستان گفت : با توجه به قدمت تاریخی ایران اسلامی و تمدن دیرینه آن، از لحاظ میراث فرهنگی یکی از غنی ترین کشورها و جزو 10 کشور اول در این حوزه است.

فرماندار آستارا به اهمیت میراث فرهنگی و تاثیر آن بر جامعه اشاره کرد و افزود: اهتمام به علم و دانش؛ بخش عظیمی از میراث فرهنگی، از متون و آثار علمی گذشتگان تشکیل شده است که با انتقال اندوخته های علمی پیشینیان به نسل های آینده، می تواند نقش عظیمی در تعلیم و پیشرفت علمی و رشد و ارتقای فرهنگ مادی و معنوی یک جامعه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی ادامه داد: میراث فرهنگی آداب و رسوم گذشتگان یک منطقه و کشور را به ما بازگو می کند و انسان با شناسایی آن به مجموعه ای از آیین ها و رفتارهای فرهنگی و اجتماعی یک جامعه پی می برد این آثار سرمایه یک کشور محسوب می شوند که در گذر زمان دست به دست شده و اکنون در اختیار ما قرار گرفته است. میراث فرهنگی اگر ارزشمند نبود به طور قطع و یقین طی سال ها و قرون متمادی از بین می رفت بنابر این، این آثار برای همه نسل ها ارزشمند بوده و انسان ها آن را برای آیندگان نگه داری کردند تا به ما رسید.   رستم زاد احیا و بهره‌وری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری در آستارا را از اولویت‌های اداره میراث فرهنگی شهرستان‌برشمرد و گفت: احیای فرصت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری آستارا باید در اولویت اداره میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان باشد و این شهرستان به دلیل داشتن منابع طبیعی و جاذبه های گردشگری از جمله آبشار لاتون به عنوان بلندترین آبشار ایران با ارتفاع 105 متر، پارک جنگلی بی بی یانلو به عنوان بزرگترین پارک جنگلی کشور با مساحت 1512هکتار ، تالاب استیل با وسعت 138 هکتار ، و گردنه زیبای حیران که بجز طبیعتی منحصر به فرد، محل رویش گیاهان دارویی و یکی از ۲۰ شهر گردشگرپذیر در کشور است اکنون نیازمند احیای فرصت های گردشگری و بهره مندی از این ظرفیت در راستای ایجاد اشتغال است.   فرماندار آستارا افزود: یکی از اهمیت های توسعه حوزه های گردشگری و بهره مندی از ظرفیت های آن ایجاد اشتغال پایدار و کاهش وابستگی اقتصاد به صادرات نفتی می باشد که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری که به سمت اقتصاد بدون نفت تمرکز دارند توسعه گردشگری یکی از راه های رسیدن به این هدف است و شهرستان آستارا با توجه به مرزی بودن میتواند در جذب گردشگران خارجی نیز سهم قابل توجهی داشته باشد.   نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا با اشاره به طرح های بوم گردی و تکمیل آنها اظهارداشت: بهره مندی از ظرفیت های بوم گردی و گسترش آن در راستای جذب گردشگر و معرفی فرهنگ و آداب مردم شهرستان و همچنین ایجاد اشتغال از مزیت های طرح های بوم گردی می باشد که اکنون شاهد رونق بسیاری از این طرح ها در نقاط مختلف استان گیلان و شهرستان آستارا هستیم و باتوجه به نام گذاری سال 1399 به جهش تولید از سوی رهبر انقلاب باید تدابیر لازم  در جهت جهش در این حوزه از سوی متولیان بویژه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان و استان داشته باشیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بهره وری تمدن دولت صنایع دستی و گردشگری گردشگری اداره میراث فرهنگی فرصت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۹۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سریال «نون خ» در ترویج صنایع دستی، مناطق گردشگری و آداب و روسوم مردم موفق بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم، در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند و تصور من این است که اگر این‌ها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی مؤثر باشد.

وی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور افزود: از من در مورد قیمت بلیت‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰,۰۰۰ تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریباً همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: ایرنا

کد خبر 747457

دیگر خبرها

  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران