Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:58:50 GMT

گیلانیان نسبت به حفظ محیط زیست حساس تر شده اند

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۹۱۳۴

گیلانیان نسبت به حفظ محیط زیست حساس تر شده اند

ساسان اکبری پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان قرنطینه کرونایی یگان حفاظت این اداره کل به متخلفان امان نداد و طی دوماهه فروردین و اردیبهشت ماه ۲۰۰متخلف با تشکیل پرونده های قضایی به همراه مدارک و مستندات مربوطه به دستگاه قضایی استان برای برخورد قانونی معرفی شدند.
وی اظهار داشت: با توجه به گزارش های مردمی که به این یگان ارسال می شود، یگان حفاظت این اداره کل موفق به افزایش عملکرد در تمامی شاخص های مربوط به حفاظت از مناطق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: یگان حفاظت محیط زیست استان با توجه به تاکید مدیرکل در خصوص پیشگیری از تخلفات زیست محیطی و برخورد قاطع و بدون اغماض با متخلفان در سطح مناطق تحت مدیریت محیط زیست از اول فروردین ماه با انجام گشت های منظم و حضور مستمر در مناطق و همچنین پیگیری گزارش های مردمی موفق به افزایش این عملکرد شده است.
اکبری پور تصریح کرد : طی مدت یاد شده سه هزار مورد ادوات مربوط به شکار غیر مجاز  و ۳۶ قبضه اسلحه شکاری از انواع گلوله زنی پنج تیر، دولول و تک لول از متخلفان جمع آوری شده است.
 در گیلان ۹ منطقه حفاظت شده وجود دارد که در آن گونه های گیاهی و جانوری کمیاب و در حال انقراض هم کم نیست؛ همچنین گیلان دارای ۵۴ رشته رودخانه دایمی است که تعداد ۱۸ رودخانه بنام های سفیدرود، پلرود، شفارود، شلمان رود، زرجوب، گوهررود، پیربازار، پسیخان، سیاه درویشان، ماسوله رودخان، مرغک، دیناچال، لیسار، لمیر، حویق، لوندویل، آستاراچای و آچی رود از لحاظ بیولوژیکی و اکولوژیکی و زیست محیطی از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

طول رودخانه های گیلان حدود دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر است که ۱۰ رشته رودخانه مهم برای رها سازی تولیدات شیلات گیلان در استان وجود دارد که در آنها امکان مهاجرت انبوه ماهیان استخوانی از جمله ماهی سفید است.  
 

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست مشارکت های مردمی گیلان یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست مشارکت های مردمی گیلان یگان حفاظت محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست مشارکت های مردمی گیلان یگان حفاظت محیط زیست یگان حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۹۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد خبر داد و گفت: حضور پلنگ در آن منطقه جای نگرانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، نقی میرزاکریمی در پی انتشار تصویر پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد گفت: حضور پلنگ در آن محدوده طبیعی است و کوهستان و طبیعت اطراف روستاهای مشهد، کلاک و رودافشان یکی از بهترین زیستگاه‌های این گونه است.

وی اظهار داشت: پلنگ‌ها اغلب شب‌گرد و شب شکار بوده و بسیار پنهان کار و انسان گریزند و خطری مردم را تهدید نمی‌کند و جای نگرانی نیست.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده حیوانات وحشی به خصوص گربه سانان بزرگ جثه به آنها نزدیک نشوند و سریعاً موضوع را بلافاصله از طریق شماره ۰۹۹۲۱۰۰۱۵۴۰ به یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.

کد خبر 747635

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد