Web Analytics Made Easy - Statcounter

«وانگ جا کانگ» روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی قدس که به صورت وبینار با مشارکت اندیشمندان ایرانی و چینی با همت سفارت ایران در پکن برگزار شد تصریح کرد: همه ما به خدا اعتقاد داریم اگر خدا را اطاعت نکنیم حتما مورد عذاب شدید خدا قرار خواهیم گرفت.

وی با اشاره به فلسفه نامگذاری روز جهانی قدس از سوی حضرت امام خمینی (ره) گفت: حضرت امام(ره) این روز را «روز جهانی قدس» نامیدند تا مردم جهان به اشغال سرزمین فلسطین به دست اسرائیل و ظلم این رژیم علیه مردم فلسطین اعتراض کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اسلام شناس چینی با استناد به آیات قرانی درباره اسراییل اظهار کرد که آیات قرانی در حقیقت بیانگر سرنوشت اسراییل در قرن های گذشته است که به خاطر فساد و گناه های زیادشان مورد عذاب خداوند قرار گرفته اند آنها در دنیا آواره و به نابودی نزدیک شدند تا اینکه در سال ۱۹۴۸ میلادی پس از آوارگی و سرگردانی دو هزار ساله، سرزمین فلسطین را به اشغال در آوردند و با کمک و حمایت امپریالیسم، رژیم غاصب صهیونیستی را تاسیس کردند.

وانگ تصریح کرد: در ابتدا مردم فلسطین با سعه صدر آنها را پذیرفتند ولی صهیونیست ها نه تنها از الفت مردم فلسطین تشکر نکردند بلکه پس از به دست آوردن قدرت، جنایات علیه مردم فلسطین را آغاز کردند و آنها را از وطن خود بیرون کردند و سرزمین و خانه های آنها را به اشغال در آوردند.

به گفته وی در ۷۲ سال گذشته رژیم غاصب اسراییل اغلب سرزمین های فلسطین از جمله بین المقدس و مسجد اقصی (قدس) را که از مکان های مقدس برای مسلمان است به اشغال خود در آورده است از آن زمان تا کنون جهان فاقد عدالت بوده است و استکبار غربی برای تامین منافع خود همیشه به رژیم اسراییل برای ظلم و ستم علیه مردم فلسطین کمک کرده است و از هیچ اقدامی برای حمایت از جنایات این رژیم دریغ نکردند.

او با اشاره به اینکه چین همیشه در کنار مردم فلسطین بوده و از مبارزه مردم فلسطین حمایت کرده است گفت: ما معتقد هستیم که با قدرت و پول نمی توان وضعیت جهان را تغییر داد چون عدالت میان مردم وجود دارد و ظلم، نابرابری و اعمال غیر اخلاقی در دیدگاه بشر زشت و ناپسند است افکار بشر طی هزاران سال تحت تاثیر این اصول اخلاقی و عدالت خواهانه قرار داشته و ظلم و ستم همیشه مورد سرزنش و اعتراض بشر بوده است.

این اسلام شناس چینی افزود: تمام تمدن ها چه تمدن شرق و چه تمدن غرب عدالت خواهی بشر را ستایش کرده و همیشه به دنبال عدالت رفته اند ولی از سال ۱۹۴۸ میلادی و پس از تاسیس رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا، بریتانیا و فرانسه و دیگر کشورهای غربی، تروریست دولتی در دنیا به وجود آمد و مردم فلسطین زیر شکنجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد در دورانی که دنیا  وارد دوره بی حیایی و ظلم شد و صدای حمایت از مردم فلسطین کم کم ضعیف شد در مقابل جنایت رژیم صهیونیستی روز به روز  شدیدتر شد زیرا این رژیم دارای پول و قدرت بود و بسیاری از کشورهای عربی که قبلا در کنار مردم فلسطین بودند خودشان را به خاطر منافع شخصی به اسراییل فروختند و در برابر اسراییل تسلیم شدند و به خاطر پول، تجاوز و تخریب اسرائیلی های غاصب را نادیده گرفتند و وظیفه خود را برای برقراری عدالت و حمایت از مظلومین و مستضعفین انجام ندادند.

جانگ با بیان اینکه تنها ایران بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی از مردم فلسطین برای مبارزه با اسراییل غاصب حمایت کرد اظهار کرد در چین هم به مساله فلسطین توجه می شد برای مثال یک نویسنده مشهور چینی در سال ۲۰۱۰ میلادی یک مراسم خیریه فروش کتاب خود را برگزار کرد و تمام در آمد خود را برای حمایت از آوارگان فلسطینی اهدا کرد بسیاری از مسلمانان پکن هم در این مراسم شرکت کردند و با پول خود که ناچیز بود، حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را به مردم جهان ابراز کردند تا نشان دهند که در هر زمان عدالت خواهی وجود دارد.

برچسب‌ها قدس رژیم صهیونیستی فلسطین پروندهٔ خبری روز جهانی قدس در جهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قدس رژیم صهیونیستی فلسطین قدس رژیم صهیونیستی فلسطین روز جهانی قدس مردم فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۹۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریاد «مرگ بر اسراییل» در قلب اروپا بیانگر نابودی استکبار است

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی ظهر جمعه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مسجد جامع سنندج با تبریک روز معلم، اظهار کرد: علم آموزی و عالم در نزد پروردگار از جایگاه والایی برخوردار است به گونه‌ای که پروردگار از سینه معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد.

وی با بیان اینکه در روز قیامت خداوند مرکب عالمان و دانشمندان را همراه و همتراز با شهدا قرار داده است، افزود: پیامبر مکرم اسلام در مورد معلمان می‌فرماید» نزدیکترین افراد در جامعه بشری به پیامبر اهل علم است» و این جایگاه علما و معلمان را می‌رساند.

امام جمعه سنندج با تبریک روز بسیج دانش آموزی و بسیج سازندگی، تصریح کرد: بسیجیان در مسیر ارزشمند خدمت به مردم سربلند و ثابت قدم هستند و در جامعه ما در عرصه سازندگی تلاش وافری داشته‌اند.

خدمت به جامعه از دستورات دین اسلام است

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: از مهمترین اصل در دین اسلام خدمت به جامعه است و رسول خدا نیز براحساس مسؤولیت، تعامل با جامعه، امانت‌داری و تلاش در مسیر توسعه و آبادانی از دستورات دین اسلام تاکید کرده‌اند.

وی امانتداری را از دیگر دستورات مهم دین مبین اسلام برشمرد ئو بیان کرد: مسؤولان باید در این زمینه با خدمت مطلوب و درخور شأن مردم ما امانتدار واقغی مسؤولیت و جایگاه خود باشند و بدانند هر آنکه زمام مردم را در جامعه برعهده دارد رسالت سنگینی در امانتداری بر عهده او است.

ماموستا رستمی افزود: از زمان ظهور تا کنون دین اسلام با ایثار مال و جان انسان‌های بزرگ رشد و نمو یافته و در جهان گسترش پیدا کرده است و همانگونه که خداوند در قرآن می‌فرمایند هرگز از بین نمی‌رود.

به برکت خون شهدا دین اسلام رشد می‌کند

وی به ایثار و فداکاری مهاجرین و انصار در دوران صدر اسلام گفت: برای دین مبارک اسلام زحمات و ایثارگری زیادی صورت گرفته و به برکت خون شهدا مکتب مبارک اسلام روز به روز با وجود تمام دشمنی‌های دشمنان رشد و گسترش پیدا می‌کند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت امروز مردم بی‌گناه فلسطین در غزه و سایر شهرهای سرزمین اشغالی اعلام کرد: امروز جوانان و دانشجویان در قلب اروپا برای دفاع از مظلومیت مسلمانان بی گناه فلسطین فریاد مرگ بر اسرائیل و استکبار سر می‌دهند.

ماموستا رستمی با بیان اینکه فریاد دفاع از مظلومیت مسلمانان بی‌گناه فلسطین نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در سایر کشورهای جهان شنیده می‌شود، اضافه کرد: این نشانه نزدیک شدن روز شمار نابودی و افول استکبار و آزادی قدس شریف است.

کد خبر 6095604

دیگر خبرها

  • راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه
  • قدردانی مقاومت فلسطین از حمایت یمن از مردم غزه
  • راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه+ فیلم و عکس
  • راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه+ عکس
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری است
  • کمربند انسانی معترضان آمریکایی برای دفاع از غزه/«ما آزاد نیستیم!»
  • فریاد «مرگ بر اسراییل» در قلب اروپا بیانگر نابودی استکبار است
  • خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان است/ مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند
  • آئین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد