Web Analytics Made Easy - Statcounter

بصیری با بیان اینکه جمهوری اسلامی فارغ از نگاه سیاسی بلکه با نگاه انسانی با اتباع رفتار می کند؛ گفت: راه اندازی دفتر کنسولگری افغانستان در کرمان باعث برطرف شدن بسیاری از معضلات می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدصادق بصیری، پنجشنبه(اول خرداد) در جمع فعالان حوزه مهاجرین و اتباع با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز فتح خرمشهر با بیان اینکه علیرغم تحریم های ظالمانه علیه نظام جمهوری اسلامی اما همواره پذیرای خیل عظیمی از اتباع مجاز و حتی غیرمجاز بوده و خدمات لازم را برای آنان فراهم کرده؛  افزود: دیپلماسی فعال در دستور کار وزارتخارجه دو کشور قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اینکه خدمات جمهوری اسلامی با دستگاه های دیزبط و خود مهاجرین بیشتر در بخش آموزش و بهداشت کارهای بزرگی انجام شده و دانشجویان و دانش آموزان فعالی داریم؛ گفت: گستره این آموزش ها به فنی و حرفه ای و حتی نهضت سواد آموزی هم رسیده است ضمن اینکه مقام معظم رهبری به صراحت در این باره{آموزش اتباع} دستور دادند.

 


وی ادامه داد: در زمینه بهداشت نیز در قالب بیمه سلامت اتباع افعانی از سال ۲۰۱۵ اقدام و دفترچه های رایگان بیمه برای آنان صادر شد زیرا در بین بعضی از اتباع دارای بیماری های خاص هستند و هزینه های آنان بالا است؛ علاوه بر این در جریان قاچاق انسان و بروز تصادفات{به دلیل سرعت غیرمجاز و سرنشینان بیش از ظرفیت خودرو}بیمارستان های ما هزینه می کنند و با اینکه رقم قابل توجهی مخصوصاً برای استان کرمان است اما رایگان انجام می شود.

 

 

بصیری با تصریح به این نکته که ما فارغ از نگاه سیاسی بلکه با نگاه انسانی با اتباع رفتار می کنیم؛ ادامه داد: طبق قانون، پذیرش اتباع در ۱۶ شهرستان استان کرمان ممنوع و در هفت شهرستان مجاز است؛ ۱۰ درصد جمعیت استان کرمان را اتباع تشکیل می دهند که این درصد در شهرستان رفسنجان به مرز ۴۰ درصد می رسد لذا باید حفاظت{بهداشتی و...} انجام شود.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلاتی که باندهای قاچاق انسان و موادمخدر اتباع برای استان ایجاد می کند؛ افزود: ما در مبارزه با موادمخدر بعد از سیستان و بلوچستان، استان دوم کشور هستیم اما وسعت کار مبارزه در استان کرمان بیشتر است‌.

 

 

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری کرمان راه اندازی کنسولگری افغانستان در کرمان را باعث برطرف شدن بسیاری از معضلات عنوان کرد و حضور بعضی از اتباع در ایران از جمله تجار و... را مفید خواند و سپس با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پیشگری و مقابله با کروناویروس گفت: با همه زحمات انجام شده در استان و با وجودی که هشت شهر سفید اعلام و مساجد آن باز شد و با وجودی که کسبه هم زحمت کشیدند  اما الان وضعیت شکننده شد و دوباره شروعی از شهرهای جنوبی داریم که یکی از دلایل آن مشکل ورود اتباع هم است.‌

 



در این نشست تعدادی از فعالان اجتماعی حوزه اتباع به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند و اظهار داشتند: در جریان وبای مدرن-کرونا-به دوستی و وحدت رسیدیم و آنقدر دو ملت برابر و برادر گونه رفتار کردند که شاهد کشمکش های موجود در دیگر کشورها نبودیم و هر چه بود بخشش و فضیلت است.
 



همچنین علاوه بر ارائه گزارشی اجمالی از اجرای طرح بهبود سلامت حیات مهاجرین؛ بر پیگیری راه اندازی دفتر کنسولگری افغانستان در کرمان از طریق دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در استان با توجه به حضور تعداد قابل توجهی از اتباع افغانی در استان، تاکید شد.
 



قدردانی از نگاه مثبت جمهوری اسلامی به اتباع به ویژه نگاه مقام معظم رهبری؛ ساماندهی فاطمیون و توجه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به آنان؛ راه اندازی مصلح محلی و حکمه قرآنی حسب دستور رهبری با هفت گروه و آموزش مربیان مربوطه؛ راه اندازی شورای وحدت در سه سال پیش که باید روی آن بیشتر کار شود و... از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: اتباع و مهاجرین خارجی کرمان آموزش و بهداشت جمهوری اسلامی استان کرمان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای شهرستان زرندیه

همزمان با هفته فرهنگی، یادواره شهدای شهرستان زرندیه نیز با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد علی ابن ابی‌طالب (ع) شهر مامونیه برگزار شد.

در این مراسم سردار مجید موسوی کارشناس مسائل سیاسی فرهنگ شهادت را پیشران توسعه و پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: به فرموده امام خمینی(ره) قرن آینده قرن اسلام است و اسلام سنگر‌های کلیدی جهان را فتح خواهد کرد و ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت خواهند نشاند.

سردار موسوی با اشاره به خسارات سنگین زرهی و تجهیزاتی صهیونیست‌ها در نبرد طوفان الاقصی افزود: با وجود کمک ۴۰ کشور به رژیم غاصب و ایفای نقش جبهه مقاومت، هیمنه پوشالی استکبارجهانی فروریخت.

او حمله به کنسولگری ایران در سوریه را اشتباهی راهبردی دانست و گفت: ایران اسلامی طی عملیات وعده صادق ضمن گرفتن انتقام شهدای کنسولگری، پیام قدرت و بازدارندگی خود را به سراسر جهان صادر کرد. در اجرای این عملیات از یک اصل مهم به نام غافلگیری استفاده نشد و با اطلاع قبلی این عملیات صورت گرفت. این عملیات معادلات جدیدی را در منطقه ایجاد و با گذشتن موشک‌ها و پهباد‌ها از لایه‌های متعدد پدافندی ثابت کرد که دشمنان اشراف صحیحی از توان رزم نیرو‌های مسلح ایران ندارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • یادواره شهدای شهرستان زرندیه
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌ها است