Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@08:12:44 GMT

راه‌اندازی «موبایل ون» در قزوین

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۹۵۴۸

راه‌اندازی «موبایل ون» در قزوین

وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، از راه‌اندازی «موبایل ون» خبر داد و گفت: در قالب این خدمت جدید، کارشناسان بهزیستی در خودروی ون مناسب سازی شده به سراغ معتادان متجاهر می‌روند و به آن‌ها خدمات کامل کاهش آسیب به منظور پیشگیری و کنترل بیماری‌های همراه با اعتیاد از جمله ایدز و هپاتیت می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وارثی، این موبایل ون در پاتوق‌های پنهان و آشکار به معتادان متجاهر خدماتی از جمله بسته‌های کاهش آسیب (سرنگ و سوزن، پنبه الکل و غیره)، تست اچ آی وی و ارجاع موارد مثبت اولیه و آموزش‌های کاهش آسیب، خدمات حمایتی شامل تغذیه و تسهیلات ارائه می‌دهد.

او افزود: غربالگری‌های فصلی از جمله هپاتیت ایدز، سل و سایر بیماری‌های عفونی نیز به ضرورت در بین معتادان مصرف کننده مواد انجام و در صورت لزوم به مداخلات خاص درمانی بیماران به واحد‌های مراقبتی توسط تیم سیار ارجاع می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: در حال حاضر ۱۵ تیم سیار، ۴ مرکز گذری، ۴ مرکز شبانه به معتادان تزریقی و کارتن خواب خدمات بهداشتی و آموزشی می‌دهند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی قزوین معتادان متجاهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۹۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس سازمان بهزیستی کشوردر شیراز گفت: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.
قادری افزود: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد.
در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری ، حق پرستاری ، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارایه طرح های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

دیگر خبرها

  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • ضرورت راه اندازی کتابخانه سیار در روستاها
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان