Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@10:23:34 GMT

۲۳ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در یزد در دست چاپ است

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۹۶۰۳

۲۳ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در یزد در دست چاپ است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ منصور زارع، صبح پنجشنبه در نشستی خبری به مناسبت فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر ضمن گرامیداشت روز قدس اظهار داشت: روز قدس تا ابد نهادینه شده تا صدای مظلومان جهان به گوش ملت‌های آزادیخواهان دنیا برسد و طبل تو خالی ادعای حقوق بشری آمریکا و رژیم صهیونیستی دنیا را فرا بگیرد.

وی بیان کرد: امیدواریم به فرموده رهبر معظم انقلاب، به زودی رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار محو شود که این مهم دور از ذهن نیست و مقدمات آن فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارع همچنین با اشاره به سوم خردادماه سالروز آزادی خرمشهر عنوان کرد: در چهارم آبانماه سال ۵۹ در حالی که مدت کوتاهی از جنگ تحمیلی گذشته بود، خرمشهر اشغال شد و ۵۷۶ روز در اشغال رژیم بعثی بود تا اینکه با همت و مقاومت رزمندگان و مردم مقاوم و غیور خرمشهر در سوم خرداد ۶۱ آزاد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: آنچه باعث پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس شد، دانش نظامی و قوت فرماندهی و استعداد جوانان ما برگرفته از سیره اهل بیت و رهنمودهای امام راحل و عامل دیگر نیروی ایمان و شجاعت و نترس بودن رزمندگان بود.

وی تاکید کرد: امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس است و ۴۰ سال پیش وقتی دشمن بعثی حمله کرد، با دست خالی مقابل دشمن و هم پیمانانش قرار گرفتیم و اکنون احساس می‌کنیم که امروز هیچ قدرتی پاسخگوی قدرت ایران نیست و این اثبات شده است و با توکل به خدا و رهنمودهای رهبری به پیشرفت‌هایی رسیده‌ایم که هیچ دشمنی نمی‌تواند نگاه چپ به کشور ما داشته باشد.

زارع اظهار داشت: امروز هم در شرایط کرونا باز هم ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس تکرار شده و مردم و جوانان ما به میدان آمدند، کادر درمان از جان خود گذشت، زنان به تولید ماسک در خانه‌های خود پرداختند و سایر اقشار نیز در عرصه‌های رسیدگی به نیازمندان وارد عرصه شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های سوم خرداد در استان یزد افزود: تجلیل از ایثارگران خانواده‌های شهدای سلامت با محوریت بنیاد شهید، پیشکسوتان دفاع مقدس، سپاه، و …، برگزاری مسابقه کتابخوانی، برگزاری راهیان نور مجازی، برگزاری مسابقه دل نوشته، عکس، فیلم کوتاه و ایثارگری در حوزه سلامت از برنامه‌های سوم خرداد است.

زارع با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار فراخوانی منتشر کرد مبنی بر اینکه «بیایید خاطرات خود را جاودانه کنیم» عنوان کرد: این اقدام در راستای ثبت ایثارگری‌ها و تجربیات در زمان کرونا انجام شد تا اقدامات این دوران نیز مانند دوران دفاع مقدس ماندگار شود.

وی بیان کرد: از فردا شب نیز به مدت ۱۰ شب با موضوع چهلمین سالگرد دفاع مقدس در فضای مجازی آپارات و لایو ایسنتاگرام برنامه‌ای با عنوان شبهای طلایی خواهیم داشت که در این برنامه هر شب یک دستگاه و نهاد دستاوردهای ۴۰ ساله خود در زمینه جمع آوری آثار شهدا و ایثارگران را عرضه خواهند کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در پاسخ به سوال مهر در مورد تولیدات این بنیاد در حوزه چاپ و نشر کتاب بیان کرد: دانشنامه دفاع مقدس یک اثر ماندگار است که در کنگره ملی شهدای استان آماده و رونمایی می‌شود.

وی افزود: سال گذشته نیز در حوزه تاریخ شفاهی، کتاب «آتش بار» منتشر و به عنوان کتاب شاخص و برتر کشور معرفی شد.

زارع تاکید کرد: سالانه باید ۵۰ عنوان کتاب با موضوعات مختلف از جمله نقش اقشار مختلف در دفاع مقدس منتشر شود که امسال ۲۳ عنوان در دست چاپ است و به محض تأمین اعتبار منتشر می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: تولیدات هنری را نیز در دست اقدام داریم و در سال جاری تاکنون پنج اثر هنری با محوریت دفاع مقدس منتشر شده است.

زارع خاطرنشان کرد: امسال رویکرد مهمتر ما، فعالیت ویژه در زمینه‌های هنری به ویژه در فضای مجازی است و رسانه‌ها و هنرمندان استان را به مشارکت در این زمینه دعوت می‌کنیم.

کد خبر 4931396

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد نخستین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد گرگان قزوین شب قدر شیوع کرونا ایلام کمک به نیازمندان مواسات بیرجند روابط عمومی ستاد مقابله با کرونا دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۹۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد

دریافت 7 MB کد خبر 6096274

دیگر خبرها

  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد