Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: متاسفانه وضعیت به گونه ای شده که مردم به سمت ناامیدی رفته اند و تا زمانی که جایگاه نهادهای انتصابی قوی تر و جایگاه نهادهای انتخابی ضعیف تر می شود، بیشتر به این ناامیدی دامن زده خواهد شد.

«جلال جلالی‌زاده»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان با تاکید بر اصلاح‌طلبی جامعه محور به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: به نظر بنده خاتمی در سخنانی که اخیرا مطرح کرد به نوعی بر اصلاح طلبی جامعه محور تاکید داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته خاتمی تلاش می‌ کند صلح و آرامش و آشتی را در بین گروه های مختلف ایجاد شود و بیشتر بر آرامش و مدارا تاکید دارد اما آنچه که در حال حاضر، اصلاح طلبان به آن رسیده اند بحث جامعه محوری است که بدون همراهی مردم و جامعه نمی توانند، کاری را پیش ببرند. 

او افزود: اصلاح طلبی حکومت محوری هم نشان داده که تاثیر چندانی در ایجاد پایگاه اجتماعی و یا تحکیم پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان ندارد. بنابراین بهترین راه، بازگشت به مردم و امیدوار شدن به حمایت مردمی است که در زمان های مناسب و شرایط بهتر از اصلاح طلبان، حمایت کنند. 

جلالی‌زاده ادامه داد: متاسفانه وضعیت به گونه‌ای شده که مردم به سمت ناامیدی رفته‌اند و تا زمانی که جایگاه نهادهای انتصابی قوی تر و جایگاه نهادهای انتخابی ضعیف تر می شود، بیشتر به این ناامیدی دامن زده خواهد شد. 

این استاد دانشگاه تهران عنوان کرد: اصلاح طلبان تا زمانی که نتوانند امیدی را با ایجاد تغییرات در جهت منافع مردم ایجاد کنند و نهادهای انتخابی را گسترش دهند نمی توانند کار خاصی انجام دهند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه بی اعتمادی مردم چالشی نه تنها پیش روی اصلاح طلبان بلکه اصولگرایان است، تاکید کرد: نه اصلاح طلبان در حال حاضر می توانند برای مردم کاری انجام دهند و نه اصولگرایان. روشن است که وضعیت دشوار اقتصادی موجب شده تا مردم دچار مشکلات بسیاری شوند. حال چه اصولگرایان و چه اصلاح طلبان متاسفانه نتوانستند اقدام خاصی برای بهبود وضعیت مردم انجام دهند. متاسفانه شعارهای بسیاری از دولت های گذشته تاکنون در مبارزه با فساد سر داده شد اما نتوانستند آن طور که باید با فساد مبارزه شود. در میزان عدم موفقیت در مبارزه با فساد هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان شبیه با یکدیگر برابر هستند. همانگونه که در مسائل اقتصادی نتوانستند کاری از پیش ببرند.

او در پاسخ به این سوال که آیا مجلس یازدهم می‌تواند این مشکلات را  کم کند، عنوان کرد: به نظر من مجلس یازدهم نیز نمی تواند کار خاصی انجام دهد یعنی به گونه ای وضعیت به بن بست کشیده شده که آنها هم نمی توانند. بنابراین تا یک اراده قوی نباشد مشکلات کشور حل نخواهد شد. به نظر من تنها کسی که می تواند گره بسته مشکلات کشور را حل کند، مقام معظم رهبری است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نهادهای انتخابی جایگاه نهادهای اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۹۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: کمک جدید آمریکا به اوکراین قابل انتظار بود

دبیر مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه با تاکید بر اینکه تصویب بسته کمکی جدید آمریکا به کی‌یف، وضعیت جبهه نبرد را تغییر نخواهد، در مورد بازداشت معاون وزیر دفاع به اتهام رشوه نیز گفت: موضوع ظن به خیانت مطرح نیست و از حدس و گمان‌ها در این باره باید پرهیز شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، امروز، چهارشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که مسکو از تخصیص بسته کمکی جدید ایالات متحده به اوکراین تعجب نکرده است.

او بدین ترتیب در مورد بسته کمک‌های جدید آمریکا به کیف که شب گذشته توسط سنای ایالات متحده تصویب شد، اظهار نظر کرده و گفت: «بله در این زمینه هیچ چیز  تغییر نمی‌کند. وضعیت در جبهه جنگ روشن است و کمک دوباره واشنگتن به کیف آن را تغییر نخواهد داد. ما از تکرار این نکته خسته نمی‌شویم که همه این بسته‌های جدید سلاح‌ها، که احتمالاً از قبل آماده شده‌اند، روند اوضاع در جبهه را تغییر نمی‌دهند.»

پسکوف در این رابطه این مسئله را نیز مورد توجه قرار داد که تغییر جدی در تاکید لفاظی نمایندگان کشورهای غربی در مورد حمایت از کی‌یف بوجود آمده است.

کرملین: نظامی کردن انگلیس پوششی برای مشکلات داخلی در اقتصاد است

دیمیتری پسکوف در نشست خبری امروز همچنین درباره در مورد اظهارات ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در مورد انتقال صنعت این کشور به حالت جنگی، یادآور شد که نظامی کردن اقتصاد بریتانیا تلاشی برای پنهان کردن مشکلات داخلی این پادشاهی است. وی تاکید کرد که بسیاری از کشورها در تلاش هستند تا از وضعیت پیرامون اوکراین استفاده کرده و به طور مصنوعی آن را تشدید کنند تا مشکلات داخلی خود را حل کنند.

سخنگوی کرملین  افزود: «ما از وضعیت سخت اقتصادی در بریتانیا آگاه هستیم: از یک طرف، آنها باید کمربندهای خود را سفت کنند، شهروندان انگلیس روزگار سختی دارند، بنابراین این نظامی کردن بخش خاصی از اقتصاد  تنها استتاری در پس زمینه این مشکلات است.»

انگلیس هزینه‌های دفاعی را به 2.5 درصد افزایش می‌دهد

پسکوف موضوع اتهام خیانت به ایوانف را رد کرد

دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور  روسیه همچنین تاکید کرد که هیچ اطلاعاتی در مورد مظنون به خیانت بودن تیمور ایوانف، معاون وزیر دفاع وجود ندارد. او به سؤال خبرنگاران در مورد وجود اطلاعاتی مبنی بر مظنون بودن ایوانف به خیانت چنین پاسخ داد: «خیر. چنین موضوعی مشخص نیست. اکنون تفسیرهای زیاد و مختلفی در مورد این ماجرا وجود دارد. البته در این خصوص شما باید تنها به اطلاعات رسمی تکیه کنید. علاوه بر این، تحقیقات هنوز  ادامه دارد. و همه این استدلال‌ها چیزی بیش از حدس و گمان پیرامون این موضوع نیستند.»

دیمیتری پسکوف تاکید کرد که باید روی اطلاعات کمیته تحقیقات روسیه و تصمیمات دادگاه تمرکز کرد. 

علاوه بر این، او جزئیات گفتگوی ولادیمیر پوتین با سرگئی شویگو، وزیر دفاع درباره وضعیت ایوانف را روشن نکرد، ولی تاکید کرد که رئیس جمهور و وزیر دفاع هر روز در تماس هستند .

تیمور ایوانف، معاون وزیر دفاع روسیه که روز گذشته به دلیل مظنون بودن به گرفتن رشوه، بازداشت شدهبود، طبق حکم دادگاه مسکو امروز، چهارشنبه برای مدت دو ماه در بازداشت باقی خواهد ماند. همچنین مشخص شده که وی روز گذشته در محل کارش بازداشت شده است.

ضمن اینکه ایوانف، در جلسه امروز دادگاه به جرم خود در خصوص ریافت رشوه اعتراف نکرد و گفت که در این زمینه گناهکار نیست.

بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • کرملین: کمک جدید آمریکا به اوکراین قابل انتظار بود
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم