Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ علی سلیمانی، فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر این که کارت بانکی او به سرقت رفته و طی ۲۴ ساعت گذشته تراکنش‌های مختلف حدود یک میلیارد ریال به حساب او به صورت اینترنتی واریز و سپس برداشت شده است بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ افزود: بر اساس اظهارات شاکی مشخص شد که نامبرده با هدف اشتغال به کار در خارج از کشور به صورت غیرقانونی از طریق مرز زمینی وارد یکی از کشور‌های همسایه شده و در طول سفر با فردی که ادعا داشت می‌تواند از طریق رابطش در آن کشور برایش شغلی دست و پا کند و مشغول کار شود، آشنا می‌شود.

سرهنگ سلیمانی گفت: شاکی پش از رسیدن به مقصد به همراه فردی که در طول سفر با او آشنا شده بود به منزل رابط او رفته و پس از ۲ روز اقامت در آن جا از او می‌خواهند برای نام نویسی جهت اشتغال به کار مبلغ ۳ میلیون ریال را قبل از واریز به حساب موسسه مورد نظر به واحد پول آن کشور تبدیل کند.

او افزود: شاکی در زمان برداشت وجه متوجه می‌شود که از گذرنامه و کارت بانکی وی عکس گرفته شده که به این کار آن‌ها مشکوک شده و طی تماس با خانواده اش در ایران از آن‌ها می‌خواهد تا گردش مالی حساب وی را از طریق بانک چک کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ گفت: طبق استعلام‌های صورت گرفته از حساب بانکی شاکی متوجه می‌شود که مبالغ زیادی به حساب وی واریز و سپس برداشت شده است که از طریق خانواده اش حساب مسدود و غیر فعال می‌شود.

سرهنگ سلیمانی افزود: شاکی پرونده پس از متوجه شدن این موضوع مساله را با این افراد در میان می‌گذارد که از سوی رابطش تهدید شده و وی نیز از ترس جان خود متواری و بلافاصله به ایران بازگشته و اقدام به طرح شکایت می‌کند.

او گفت: پس از بررسی‌های کارشناسان مشخص می‌شود که شاکی در دام یک باند کلاهبرداری به روش فیشینگ و فریب قربانیان با ادعای یافتن شغل مناسب و کلاهبرداری از آن‌ها افتاده و در صورت اعتراض و مقاومت تهدید به از دست دادن جانشان می‌شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ افزود: با هماهنگی مقام قضائی تمامی حساب‌های بانکی متهم مسدود شد و هنگامی که نامبرده برای رفع انسداد از حساب‌های خود و جلب نظر شکات به دادسرای ساوجلاغ مراجعه کرده بود شناسایی و طی هماهنگی‌های صورت گرفته در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در حالی که اقدام به جو سازی کرده و قصد فرار داشت با هوشیاری ماموران تسلیم و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ سلیمانی گفت: در بررسی‌های اولیه از پرینت حساب شاکی، مشخص شد که از تعداد ۴۹ کارت بانکی حدود یک میلیارد ریال به صورت اینترنتی برداشت وسپس توسط دارنده کارت از طریق دستگاه pos که به نام فروشگاه پوشاک ثبت شده بود و به صورت غیر قانونی از کشور خارج شده بود به تعداد تراکنش‌های مختلف خرید شده است.

او افزود: در تحقیقات از متهم مشخص شد که نامبرده با تشکیل یک باند کلاهبرداری به کمک همدستان خود و با حضور در ترمینال‌های مسافربری به مقصد کشور‌های همسایه قربانیان خود را شناسایی و با ترفند‌های مختلف از جمله یافتن شغل مناسب آن‌ها را به مخفیگاه خود هدایت کرده و اقدام به تخلیه حساب آن‌ها می‌کردند.

انتهای پیام /ر. خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستگیری کلاهبردار پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۹۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت بزرگ‌راه هرات - غور

ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا در مراسم گشایش کار ساخت بزرگ‌راه هرات - غور گفت که حکومت سرپرست در کنار ساخت بزرگ‌راه‌های کشور، قرار است کار راه‌های میان ولایتی را نیز آغاز کند.

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا افزود: «کار روی بزرگ‌راه‌های کشور عملا شروع شده است از جمله کابل-قندهار دهلیز واخان و ساخت سرک‌ها افزون بر شهر کابل در شهرهای بزرگ دیگر.»

بزرگ‌راه هرات - غور از بزرگ‌راه‌های مهم افغانستان است که حوزه غرب را از طریق بامیان و میدان وردک به پایتخت متصل می کند.

به گفته‌ی مسئولان، کار ساخت این بزرگ‌راه به علت گذر از بخش‌های کوهستانی و مرکزی کشور، پیچیده و زمان‌گیر است.

نوراحمد اسلام جار والی هرات گفت: «این سرک بسیار پیچیده است کار آن که یک سرک بین‌المللی است تکنولوژی پیش‌رفته و سرمایه هنگفت می‌خواهد.»

این بزرگ‌راه از طریق ولسوالی‌های پشتون زرغون، اوبه وچشت شریف، هرات را به ولایت غور وصل می‌کند.

بزرگ‌راه هرات - غور به طول ۴۸۰ کیلومتر و عرض دوازده متر قرار است در جریان پنج سال ساخته شود.

بودجه این پروژه ۴۵۰ میلیون دلار است که از سوی حکومت سرپرست افغانستان فراهم می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی در دیواندره
  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • آغاز ساخت بزرگ‌راه هرات - غور
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • وایرال شدن عکسی از جمیله علم‌الهدی در خارج از کشور
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • فینال جام حذفی در یک صورت خارج از کرمان برگزار می شود