Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-04@06:34:40 GMT

هشدار پلیس درباره کلاهبرداری با گرفتن فطریه

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۹۸۲۱

هشدار پلیس درباره کلاهبرداری با گرفتن فطریه

معاون اجتماعی پلیس فتا با هشدار به هموطنان درباره پرداخت فطریه و کفاره به صورت مجازی گفت: سودجویان و افراد کلاهبردار با تبلیغات در فضای مجازی؛ آرم، نام و اعتبار سازمان‌ و نهادهای حمایتی و اجرایی کشور فعال در عرصه کمک‌رسانی را جعل می‌کنند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ رامین پاشایی روز پنجشنبه افزود:به عنوان مثال سودجویان با جعل آرم های کمیته امداد، سازمان بهزیستی کشور و هلال احمر با ترفندهای گرافیکی، تلاش می کنند خود را به دروغ، نماینده آنها معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به تکالیف دین و شرع مقدس در ایام پیش رو، عده ای مجرم و کلاهبردار که مترصد هر فرصتی هستند سعی می کنند با سوء استفاده و دست اندازی به سایت های مجازی، سرقت های مالی از مردم را به بهانه دریافت زکات فطریه و کفاره انجام دهند.

وی اضافه کرد: آنها در این تبلیغات دروغین با معرفی و نشان دادن تصاویر مناطق محروم تلاش می کنند اعتماد عمومی را جلب کرده و کمک مردمی دریافت کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا از مردم خواست تا نسبت به این ترفندها آگاه باشند و زکات فطریه و کفاره خود را فقط از طریق مراجع موثق و مورد اطمینان به دست نیازمندان برسانند؛ این مراجع موثق و مسیرهای کمک رسانی و شماره حساب های معتبر تنها از طریق رسانه ملی و خبرگزاری های معتبر اعلام می شود.

سرهنگ پاشایی تاکید کرد: مردم به هیچوجه نباید به شماره حساب‌های مجازی بدون اطمینان، وجهی واریز کنند و کمک های نقدی و غیرنقدی خود را باید صرفا فقط از مسیرهای اعلام شده از طریق رسانه ها و خبرگزاری های معتبر اعطا کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا در چند روز اخیر، برخوردی با سوء استفاده کنندگان از اعتماد مردم برای دریافت فطریه و کفاره داشته ایم، گفت: چندین سایت در این رابطه مسدود شده اند و با هماهنگی مراجع قضائی علیه آنها پرونده تشکیل دادیم.

سرهنگ پاشایی از مردم خواست در صورت مشاهده صفحات جعلی یا اصرار افراد مشکوک به پرداخت وجوه به عنوان فطریه به شماره حساب های شخصی و نامعتبر، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا گزارش دهند.

لینک کوتاه: asriran.com/0033p8

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کلاهبرداری فطریه پلیس فطریه و کفاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۹۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ارسال لینک‌های آلوده

رامین پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا با اشاره به فرارسیدن تعطیلات سه روزه در کشور گفت : تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضایی و تجربیات ادوار گذشته نشان می‌دهد که مجرمان سایبری با توجه به ایام پایانی هفته یا منتهی به تعطیلات چند روزه در کشور، اقدامات مجرمانه خود در فضای مجازی را افزایش داده و اقدام به کلاهبرداری از کاربران با روش‌های مختلف می‌کنند. 

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا با اشاره به شگرد این مجرمان ادامه داد: برخی افراد سودجو با ارسال پیامک حاوی پیوند‌های آلوده با عناوینی نظیر «دریافت کالابرگ»، «ابلاغیات قضایی»، و ... مترصد کلاهبرداری از طریق دسترسی غیر مجاز به گوشی تلفن فریب خوردگان و برداشت غیر مجاز پول از حساب‌های مالی آنان هستند. گاهی این افراد با لینک‌های آلوده به اطلاعات خصوصی شهروندان نیز دسترسی پیدا کرده و از این طریق دست به اخاذی از آنان می‌زنند.

وی با بیان اینکه ارسال و دریافت این پیامک‌ها در تمامی پیام رسان‌ها اعم از بومی و غیر بومی و گروه‌ها و کانال‌هایی که شهروندان در آن عضویت دارند ممکن است، گفت:‌حتی گاهی ممکن است ارسال این پیامک‌ها از طریق دوستان و آشنایان باشد و آنان خواسته یا ناخواسته در چنین دام سایبری افتاده باشند.

پاشایی اضافه کرد: علاوه بر لینک‌های آلوده، شیوه دیگر مجرمان سایبری، کلاهبرداری و دریافت وجه نقد و ... از کاربران است که لازم است در این خصوص نیز شهروندان هوشیاری لازم را داشته باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا در همین راستا به مردم و به خصوص کاربران فضای مجازی وتلفن‌های همراه هوشمند هشدار داد که در صورت مواجه با این‌گونه پیامک‌های مشکوک که مشخصه اصلی تمامی آنها ارسال از طریق سرشماره‌های تلفن شخصی است، به آن توجهی نکرده و از باز کردن لینک موجود در آن خودداری کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افزایش ارسال لینک‌های آلوده
  • هشدار درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات هشدار داد
  • پلیس، گرداننده فراری چند شرکت هرمی را به کشور بازگرداند
  • هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا نسبت به افزایش فعالیت مجرمان سایبری در تعطیلات
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی
  • انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی