Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اهلی روز پنجشنبه در بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل۲ اظهارداشت: با توجه به اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرک با تمام ظرفیت در حال فعالیت می‌باشد، لازم بود مدول دوم تصفیه‌خانه طراحی و وارد مدار بهره‌برداری شود که مطالعات اولیه انجام و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی ظرفیت کنونی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی اردبیل ۲ را ۲۵۰۰ مترمکعب در روز دانست و افزود: با بهره‌برداری از فاز توسعه‌ای این تصفیه‌خانه، ظرفیت پالایش آن به پنج هزار متر مکعب در روز خواهد رسید که با احداث آن روند تصفیه فاضلاب واحدهای تولیدی تسهیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل یکی از مشکلات موجود در تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل ۲ را حجم بالای پساب خروجی یکی از واحدهای صنعتی تولید کننده نساجی ذکر کرد و گفت: بیش از ۵۰ درصد از ظرفیت تصفیه‌خانه به پالایش این واحد صنعتی اختصاص یافته که سبب افزایش  بیش از حد ظرفیت تصفیه‌خانه شده است.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده در روزهای اخیر و ورود پساب غیرمجاز به رودخانه قره‌سو، گفت: تمام واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی موظف هستند بر اساس ضوابط و مقررات زیست محیطی حاکم بر شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مطابق مفاد قراردادهای فیمابین، با طراحی و اجرای پیش تصفیه، فاضلاب صنعتی خود را ابتدا تصفیه اولیه نموده و سپس به تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی هدایت کنند.

اهلی بیان‌کرد: واحد تولیدی متخلف بدون رعایت ضوابط و بدون انجام پیش تصفیه فاضلاب، اقدام به هدایت پساب رنگی به تصفیه‌خانه کرده بود که به دلیل حجم بالای پساب و همزمانی آن با بارندگی موجب افت ظرفیت تصفیه‌خانه و سرریز شدن پساب از تصفیه‌خانه و هدایت آن به خط انتقال شبکه به سمت رودخانه قره‌سو گردید.

وی افزود: تخلفات این واحد صنعتی از طریق شرکت خدماتی این شهرک با هدف جلوگیری از هدایت مجدد پساب، در مرحله پیگیری حقوقی و قضایی می‌باشد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل اظهارامیدواری کرد تا واحدهای صنعتی با رعایت مسائل زیست محیطی و افزایش سطح کیفی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، به توسعه پایدار استان و حفظ محیط زیست کمک کنند.

برچسب‌ها آب و فاضلاب اردبیل بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب اردبیل بهداشت و سلامت آب و فاضلاب اردبیل بهداشت و سلامت تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شهرک صنعتی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۰۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشاد مقیمی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در همایش تجاری ایران و کوبا گفت: طرح مطالعات بازار کوبا آغاز شده و به زودی نتایج آن در اختیار بنگاه‌های اقتصادی که تمایل به همکاری با کوبا دارند قرار می‌گیرد.

وی به برگزاری نمایشگاه هاوانا ۲۰۲۴ (آبان ماه ۱۴۰۳) اشاره کرد و افزود: از حضور واحدهای صنعتی، تولیدی و شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه حمایت می‌کنیم.

به گفته مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ پس از برگزاری نمایشگاه هاوانا ۲۰۲۳ هیات‌های مختلفی از کشور کوبا در ایران حضور یافتند و نشست‌ها در زمینه نوسازی و بهسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا و در زمینه‌های دیگری از جمله کود، سموم و محصولات کشاورزی ادامه دارد.

مقیمی اضافه کرد: به زودی هیات فنی و اجرایی از ایران به کوبا سفر می‌کند تا ضمن بازدید میدانی، ارزیابی‌های لازم را از ظرفیت‌های موجود برای ارتقا مراودات انجام دهد. هم اکنون نیز پس از توافقات حاصل شده، چند قرارداد سرمایه‌گذاری در کوبا امضاء و کارهای اجرایی آنها آغاز شده است.

وی به برگزاری کمیسیون مشترک ایران و کوبا و استفاده از این ظرفیت اشاره کرد و افزود: این کمیسیون نیز می‌تواند زمینه ارتقاء فعالیت‌های موجود و تعریف محورهای جدید همکاری متقابل را فراهم آورد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه کوبا ظرفیت تبدیل شدن به قطب صادراتی ایران در منطقه آمریکای لاتین را دارد، گفت: هم اکنون اقلام سوپرمارکتی (فروشگاهی) ایران در بازار کوبا تقاضامحور است و هماهنگی‌های لازم برای صادرات این محصولات انجام شده است و باید از این فرصت به درستی استفاده کرد.

کد خبر 6093613 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد