Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شرکت هواپیمایی لوفتهانزا برای ادامه حیات اقتصادی خود به طرح نجات 9 میلیارد یورویی دولت آلمان امید بسته است .
به گزارش خبرگزاری آریا، شرکت هواپیمایی لوفتهانزا آلمان  اعلام کرد به طرح نجات دولت از طریق کمک 9 میلیارد یورویی بسیار نزدیک است. این طرح سهم قابل توجهی از این شرکت هواپیمایی را که به دلیل سقوط حمل و نقل هوایی تهدید می‌شود به دولت فدرال می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طرح نجات 9 میلیارد یورویی دولت آلمان
به گزارش خبرگزاری فرانسه از فرانکفورت، لوفتهانزا اعلام کرد در این طرح که هنوز نهایی نشده است تدابیر ایجاد ثبات تا 9 میلیارد یورو در نظر گرفته شده است که 3 میلیارد یورو آن به شکل وام از بانک سرمایه گذاری دولتی کا اف وی خواهد بود.
این طرح از صندوق ثبات اقتصادی دولت فدرال خواهد بود که برای کاهش تبعات همه گیری ویروس کرونا با به دست گرفتن 20 درصد سهام تشکیل شده است. علاوه بر اوراق قابل تبدیل به هسم به ارزش 5 درصد بیشتر از یک سهم نیز در اختیار دولت فدرال قرار گرفت.
قابل تبدیل بودن در صورت پیشنهاد مناقصه از سوی شخص ثالث کارآیی خواهد داشت که دولت را به یک اقلیت مسدود کننده تبدیل خواهد کرد که می‌توان این طرح را ناکام بگذارد.

تنش سیاسی در آلمان
در صورتی که این طرح به نتیجه برسد به چند هفته تنش میان محافظه کاران اتحادیه مسیحی- دموکرات آلمان با آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور و شرکایش در ائتلاف سوسیال- دموکرات‌ها پایان خواهد داد. در حزب مرکل هم شماری از نمایندگان به چنین اقدامی در مورد شرکتی که در سال 1997 به طور کامل خصوصی سازی شده است اعتراض دارند. با این حال چپ گرایان این طرح را فرصتی برای اعمال فشار بر بزرگترین شرکت هواپیمایی آلمان برای حفظ فرصت‌های شغلی و فعالیت در حوزه کاهش گاز‌های گلخانه‌ای می‌دانند.
مرکل روز چهارشنبه در یک نشست خبری در برلین در مورد این طرح برای شرکت که از سوی شرکت‌های تابعه آن در سوئیس، بلژیک و اتریش هم مطرح شد گفت دولت به شدت در حال مذاکره با این شرکت و کمیسیون اروپاست و انتظار می‌رود تصمیم گیری به زودی انجام شود.

امید شرکت لوفتهانزا برای خروج از بحران بزرگ
این توافق ممکن است روز پنجشنبه پس از تصویب طرح از سوی مدیریت نهایی شود.
لوفتهانزا اعلام کرد برای تصویب این طرح نجات که باعث کاهش سهم سهامداران فعلی می‌شود نشست مجمع عمومی فوق العاده برگزار خواهد کرد. کمیسیون اروپا هم باید موافقت خود را با این طرح اعلام کند.
شرکت لوفتهانزا که حدود 140 هزار نیرو در سراسر جهان دارد با بحران شدید رو به روست. 700 هواپیما از مجموع 760 هواپیمای این کشور زمین گیر شده اند و بیش از 60 درصد کارکنان آن با بیکاری موقت رو به رو هستند. در ماه آوریل این شرکت روزانه کمتر از سه هزار مسافر را جا به جا کرده است و این در حالیست که میزان مسافران روزانه شرکت پیش از همه گیری 350 هزار نفر بود.
شاخص بورس این شرکت حدود 4 میلیارد یورو سقوط کرده است. بنابر اعلام کارستن اشپور مدیر عامل این شرکت اعلام کرد مجموع شرکت‌های گروه لوفتهانزا شامل آسترین ایرلاینز، بروکسل ایرلانیز، یورو وینگز و سوئیس در هر ساعت حدود یک میلیون یورو نقدینگی از دست می‌دهند. روز و شب و هر هفته. وی افزود شرکت ده هزار نیروی اضافه دارد و در صورت تزریق نشدن سرمایه ورشکسته خواهد شد.
اکثر شرکت‌های هواپیمایی اروپایی از دولت‌ها برای مقابله با تبعات همه گیری کمک خواستند. دولت فرانسه هم به شرکت ایر فرانس 7 میلیارد یورو کمک خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بحران شرکت هواپیمایی شرکت هواپیمایی میلیارد یورو طرح نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۱۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد بزرگترین اجتماع طناب زنی کشور در تبریز شکست

ایسنا/آذربایجان شرقی با شرکت ۱۸۰۰ دانش آموز تبریزی رکورد «بزرگترین اجتماع طناب زنی» کشور شکسته شد.

همایش بزرگ طناب زنی به مناسبت هفته سلامت توسط تربیت بدنی شهرداری منطقه یک تبریز و با همکاری باشگاه ورزشی شهرداری، معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش و همچنین هیات ورزش‌های همگانی آذربایجان شرقی در پارکینگ شماره ۲ ائل گلی برگزار شد.

در این همایش بیش از ۱۸۰۰ دانش آموز ناحیه ۵ آموزش و پرورش تبریز شرکت کرده و طناب زنی کردند. 

پیش از این، رکورد ملی «بزرگترین اجتماع طناب زنی» با شرکت ۱۲۰۰ نفر متعلق به شهرستان قیامدشت استان تهران بود.

در پایان این برنامه ده‌ها دوچرخه و جوایز ارزنده از طرف شهرداری منطقه یک تبریز به قید قرعه به دانش آموزان اهدا شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و همچنین شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز نیز در برگزاری این رویداد بزرگ همکاری کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • رکورد بزرگترین اجتماع طناب زنی کشور در تبریز شکست
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی