Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عباس پورمیدانی پنج‌شنبه اول خرداد بیان کرد: کشاورزی در استان قم با چالش‌های فراوانی همچون محدودیت دسترسی به منابع آبی و تغییرات شدید دمایی همراه است و در چنین شرایطی، استفاده از راهبرد تغییر الگوی کشت برای حفظ پوشش گیاهی استان مساله‌ای ضروری به شمار می‌آید.

پورمیدانی افزود: توسعه کمی سطح مزارع و باغات استان به دلیل محدودیت‌های یادشده، سیاست سازمان جهاد کشاورزی قم نیست اما حفظ سطح سبز موجود و تقویت بازدهی آن را با استفاده از روش‌های نوین علمی در قالب راهبرد تغییر الگوی کشت، دنبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حفظ سطح سبز و پوشش گیاهی استان علاوه بر تامین امنیت غذایی و ارزش اقتصادی، فواید زیادی برای محیط‌زیست دارد و از برخاستن گردوغبار به‌خصوص در ایام گرم سال جلوگیری می‌کند.

پورمیدانی گفت: حفظ گیاهان از آسیب‌های محیطی در قم به دلیل موقعیت جغرافیایی این استان، کاری دشوار است و با استفاده از روش‌های سنتی دیگر نمی‌توان سطح سبز آن را نگهداری کرد.

او بیان کرد: اجرای راهبرد تغییر الگوی کشت در سطح باغات و مزارع استان و همچنین دشت‌های ساوه و شریف‌آباد زیر نظر کارشناسان برجسته سازمان جهاد کشاورزی قم و با همکاری خوب کشاورزان انجام می‌شود و نمونه کشوری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم ادامه داد:‌ راهبرد تغییر الگوی همچنین موجب بالا رفتن بهره‌وری در فرآیند تولید محصولات کشاورزی استان و افزایش کیفیت‌ آن‌ها می‌شود و به بهبود وضعیت درآمدی کشاورزان کمک می‌کند.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

در بخش کشاورزی کل زمین‌های قابل‌کشت قم برابر ۱۰۵ هزار و ۷۳۰ هکتار است که این رقم ۴۶ صدم درصد کل اراضی قابل‌کشت کشور هست؛ مجموع کشت سبز استان شامل ۲۱ هزار هکتار باغ و ۴۴ هزار هکتار زراعت است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.

کد خبر 513973 برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی استان قم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استان قم راهبرد تغییر الگوی کشت جهاد کشاورزی کشاورزی قم سطح سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۱۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان

با حکم محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، علی باقری به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان منصوب شد.

علی باقری از یکم بهمن ۱۴۰۲ به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری خدمت رسان حوزه کشاورزی استان بوده است.

در این حکم آمده است: "با توجه به سوابق و تجارب جنابعالی به موجب این حکم به سمت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و همکاری نیرو‌های متخصص و متعهد آن سازمان و اعمال نظارت مستمر بر اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت در استان، در نیل به اهداف بخش کشاورزی گام‌های موثر بردارید.

توفیق شمارا از درگاه خداوند منان خواستارم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • زنجیره های ارزش کشاورزی در مازندران تقویت شود