Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان پنج‌شنبه اول خرداد از دریافت مطالبات پرستاران و کادر درمانی استان و پیگیری‌های لازم برای رفع مشکل این صنف خبر داد و گفت: روز گذشته و امروز تعدادی از کادر درمانی و پرستاران برای ارائه درخواست‌ها و مطالبات صنفی خود به دستگاه قضایی استان مراجعه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اصفهانی اضافه کرد: صحبت‌های آنها شنیده و درخواست‌های آنها بصورت مکتوب برای پیگیری و طرح با رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گرفته شد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان افزود: قرار شد درخواست آنها به رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارجاع شود و اگر خواسته‌های آنها قابل اجراست اجرایی و اگر نیست دلایل آن اعلام و مشخص شود.

وی ادامه داد: تمام تلاش‌های دستگاه قضایی برای مطالبات کادر درمانی به عنوان جامعه زحمت‌کشی که در شرایط فعلی در خط مبارزه با کرونا هستند صورت می‌گیررد تا حقی از آنها ضایع نشود.

پرستاران حاضر مقابل دادگستری علت مطالبه‌گری خود را اجرا نشدن قانون مشاغل سخت و زیان‌آور و تبدیل وضعیت نشدن نیروهای شرکتی و قراردادی برشمردند.

آنها اجرای کامل خدمات پرستاری براساس برنامه ششم توسعه و ارتقای بهره‌وری و برطرف کردن تبعیض در اختلاف پرداخت کارانه در رده‌های درمانی را از دیگر مطالبات خود ذکر کردند.

یکی از این پرستاران گفت: کادر درمانی از لحاظ روحی و جسمی بسیار خسته هستند ولی براساس وظیفه خود دست از کار نمی کشند.

وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود افزود: تنها دلخوشی و مشوق ادامه کار آنها رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های صنفی آنها به لحاظ وضعیت استخدامی و معیشتی است.

این پرستار ادامه داد: بارها این موضوع را با مسئولان و متولیان امر در میان گذاشتیم ولی اقدام عملی صورت نگرفت و به این منظور امروز با حضور در مقابل دستگاه عدالت و قضای استان، رسیدگی فوری به خواسته خود را خواهان هستیم.

خبرنگار ایرنا اعلام کرد با وجود پیگیری‌های بسیار موفق به مصاحبه با مسئولان نظام پرستاری استان اصفهان نشد.

قانون تعرفه خدمات پرستاری ۱۱ سال گذشته در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید اما هنوز اجرایی نشده است، بر اساس این قانون، از هزینه‌های بیمه‌ها کاسته و در کنار آن خدمات پرستاری دیده می‌شود اما اجرای آن بدلیل آنچه که 'کمبود منابع و عدم پرداخت به موقع مطالبات از سوی بیمه‌ها خوانده می‌شود، به تعویق افتاده است.

دست‌کم ۱۱ هزار پرستار در استان اصفهان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی دولتی، خصوصی و خیریه مشغول کار هستند.

کد خبر 513982 برچسب‌ها كرونا در ايران دادستانی بیماری - پرستار استان اصفهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران دادستانی بیماری پرستار استان اصفهان استان اصفهان کادر درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۱۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۱۵ هزار میلیاردی اصفهانی‌ها در طرح فجرانه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: از آغاز اجرای طرح فجرانه (در بهمن ۱۴۰۲) تاکنون اصفهانی‌ها ۱۵ هزار میلیارد ریال از فروشگاه‌ها ۱۱ قلم کالای اساسی شامل شیر بطری، پنیر، ماست، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله را خریداری کنند.
میثم مداحی با اشاره به اینکه طرح فجرانه کالا برگ الکترونیکی از خدمات دولت سیزدهم برای حمایت از امنیت غذایی خانوار‌های یارانه بگیر دهک اول تا هفتم است، افزود: سرپرستان خانوار متقاضی استفاده از این طرح می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* و برنامه کاربردی شما، از میزان اعتبار کالابرگ خود مطلع شوند.
وی ادامه داد: در این طرح ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به ازای هر فرد برای خرید کالای اساسی به حساب سرپرست خانوار‌ها واریز شده است.
مداحی با بیان اینکه طرح فجرانه به مدت سه ماه از هفدهم بهمن سال گذشته تا هفدهم اردیبهشت امسال تاکنون اجرا شده است، افزود: اجرای این طرح علاوه بر کمک به اقتصاد استان به امنیت غذایی خانوار‌ها هم کمک می‌کند.
وی گفت: طرح فجرانه با یارانه تشویقی متفاوت است و مردم علاوه بر بهره‌مندی از طرح فجرانه می‌توانند یارانه نقدی خود را هم دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • خرید ۱۵ هزار میلیاردی اصفهانی‌ها در طرح فجرانه
  • مرگ جوان اصفهانی به دنبال سقوط در کانال آب
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان خاکسپاری شد
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز