Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه‌قضائیه گفت: آرمان دفاع از مظلومیت فلسطین، آرمانی جهانی است و البته که به دلیل وجود قبله اول مسلمین در قدس شریف، برای مسلمان از اهمیت بالاتری برخوردار است. آن آرمان زنده است و تا محو رژیم غاصب و احقاق حق مردم مظلوم زنده خواهد ماند. ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به مناسبت روز جهانی قدس، بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد:

باسمه تعالی

بیش از هفت دهه است که آمریکا و برخی دولتهای اروپایی تلاش کردند با پول، زور و تبلیغات، یک ملت را از خانه خود بیرون برانند و آنها را حقوق اولیه و طبیعی نوع بشر یعنی حق تعیین سرنوشت و حق مالکیت محروم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دهه‌ها چه خانه‌ها و شهرها و روستاهای زیادی در سرزمین فلسطین ویران و اشغال شد و انسانهای شریفی خونشان برای دفاع از حق طبیعی خود که بر روی زمین ریخته شد. همین ظلم بزرگ کافی است تا هر انسان آزاده‌ای صرفنظر از ملیت، نژاد و آئین، برای دفاع از این ملت تحت ظلم به حرکت و خروش درآید.

آرمان دفاع از مظلومیت فلسطین، آرمانی جهانی است و البته که به دلیل وجود قبله اول مسلمین در قدس شریف، برای مسلمان از اهمیت بالاتری برخوردار است و همین میزان بالای اهمیت انسانی و اسلامی بود که سبب شد از روزهای اول نهضت مبارک حضرت امام (ره) مسئله فلسطین یکی از ارکان مبارزات حق طلبانه ملت ایران باشد به نحوی که معمار کبیر انقلاب، جمعه آخر ماه مبارک هر سال را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کنند.

بعد از گذشته دهه‌ها آن آرمان زنده است و تا محو رژیم غاصب و احقاق حق مردم مظلوم زنده خواهد ماند و با اینکه این روزها طرح‌های مختلف غرب وحشی و غرب‌پرستان منطقه، برای حراج این آرمان تحت عنوان معامله قرن پیگیری می‌شود، اما مردم مقاوم فلسطین و مردم آزاده منطقه و بسیاری از کشورهای جهان، همچنان دفاع از این آرمان را وظیفه خود می‌دانند و این طرح و امثال آن را که سال‌های قبل تحت عنواینی دیگر دنبال شده بود ناکام خواهند گذاشت.

امسال که به دلیل شرایط خاص شیوع ویروس کرونا امکان حضور در راهپیمایی روز قدس فراهم نشده، شاهد آن هستیم که مردم باز هم با ابتکارات جالب توجه هر کدام به نوعی حمایت خود از آرمان فلسطین و انزجار خود از اشغالگری و ظلم رژیم صهیونیستی را ابراز کردهاند.

پیام این حرکت‌های مردمی و پیام مسئولان جمهوری اسلامی ایران در آستانه این روز مهم آن است که حق تعیین سرنوشت سرزمین فلسطین، حق مردم آن سرزمین است و هیچ زورگویی در عالم نمی تواند این حق را از آنها بگیرد و ان‌شاءالله در نهایت حق پیروز و ظلم و تجاوز نابود خواهد شد.

سید ابراهیم رئیسی_رئیس قوه قضائیه

"روز قدس" روز وحدت مسلمانان در دفاع از ملت فلسطین استپیام نیروی انتظامی به مناسبت روز قدس: فلسطین اصل مهم و برگشت‌ناپذیر انقلاب اسلامی ایران استمؤمنی: تدبیر امام خمینی درباره روز قدس، به نماد مبارزه با ظلم در جهان تبدیل شد

انتهای پیام/

R1014142/P/S2,20/CT12 واژه های کاربردی مرتبط فلسطین رئیس قوه قضائیه قوه قضائیه اخبار "روز جهانی قدس" بیت المقدس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فلسطین رئیس قوه قضائیه قوه قضائیه بیت المقدس فلسطین رئیس قوه قضائیه قوه قضائیه راهپیمایی روز قدس بیت المقدس قوه قضائیه روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۲۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند

آفتاب‌‌نیوز :

در روز‌های آغازین سال جدید، چندین کولبرِ مریوانی، جان خود را از دست دادند؛ بالا رفتن آمار مرگ و میر کولبران به گفته عبدالله بلواسی، فعال صنفی کارگران مریوان، باید یک زنگ خطر جدی تلقی شود.

او در این رابطه گفت: همانگونه که همگان می‌دانیم و رسانه‌ها با اقتدارِ بسیار اعلام می‌کنند، بعد از نفت، مرز باشماخ مریوان بیشترین میزانِ درآمد را برای ایران و خزانه بیت‌المال دارد، اما باید پرسید سود‌های هزاران میلیاردی روزانه‌ی مرز باشماخ کجا و به جیب چه کسانی می‌رود؟ آیا حاصل این همه تجارت در مرز باشماخ، به غیر از ارابه‌های مرگ، خطرآفرینی جاده‌های کردستان و مرگ روزانه کولبران چیز دیگری هم بوده است؟! این تجارت عظیم، سودی برای مردم نداشته است حتی رانندگان ترانزیت، قربانیان سیستم سرمایه‌داری و استثمار صاحبان ترانزیت‌ها هستند.

بلواسی ادامه داد: درحالیکه اگر مدیران محلی دلسوز بودند، با اختصاص فقط یک درصد از درآمد باشماخ می‌توانستند صد‌ها شغل ایجاد کنند، مریوان را با داشتن پتانسل فوق العاده گردشگری قطب گردشگری ایران کنند و به تبع آن هزاران شغل ایجاد شود تا هیچکس محتاج کولبری نشود.

به گفته این فعال کارگری، سیاست‌های فقیرسازیِ دولت‌های پیاپی، گروه زیادی از جوانان و تحصیلکردگان و حتی ورزشکاران را مجبور به کولبری کرده است.

او «شغل دانستن کولبری» را یک رویکرد ناعادلانه در جهت پاک کردن صورت مساله دانست و گفت: اشتباه نکنیم کولبری نه شغل است و نه شریف، مردم از روی ناچاری باری را که باید حیوانات حمل کنند بر دوش می‌گیرند و در برابر دریافت چند ریال پول، جان را برای نان می‌دهند.

بلواسی در پایان گفت: به راستی تا کی باید هر روز شاهد مرگ جوانان در جاده‌های مرگ و سقوط کولبران جوان و پیر و جان باختنِ دلخراشِ آنان باشیم؟ تا کی باید شاهد در عزا نشستن مادرانی باشیم که فرزندانشان برای یک لقمه نان خالی به کوهستان می‌زنند و دیگر هرگز برنمی‌گردند؟

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار می شود
  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • «کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • موج نفرت از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در حال گسترش است
  • اظهارنظر وزیر دفاع پاکستان درباره خط لوله گاز با ایران
  • عملیات وعده صادق مایه عزت جهان اسلام است
  • رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند