Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@04:57:44 GMT

روسیه: معامله قرن به جایی نمی‌رسد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۲۱۵۵

روسیه: معامله قرن به جایی نمی‌رسد

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از ریانووستی، «میخائیل بوگدانوف» با اشاره به گفت‌وگوی خود با نماینده ویژه کاخ سفید این مطلب را عنوان کرد و گفت: "او به من زنگ زد و شروع به استدلال کرد که لازم است معامله قرن به پیش برده شود. من به او گفتم که این غیرممکن است چون شما از موضع فلسطینی‌ها و موضع همه اعراب و اتحادیه عرب به خوبی با خبر هستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید نشست گروه چهارجانبه خاورمیانه را تشکیل داده و دید که چگونه می‌توان از حالت فعلی خارج شد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هشتم بهمن ماه سال ۹۸ (بیست و هشتم ژانویه) در حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از طرح ادعایی خود موسوم به معامله قرن رونمایی کرد؛ طرحی که هدف از آن حذف مساله فلسطین است و مخالفت همه گروه‌های فلسطینیی‌ را به همراه داشته است.

عبدالحافظ نوفال سفیر فلسطین در مسکو نیز چند روز پیش به ایرنا گفت: طرح معامله قرن محکوم به شکست است و هیچ فرد فلسطینی این طرح را نخواهد پذیرفت.

«ولادیمیر باتیوک» رئیس مرکز تحقیقات ابعاد منطقه‌ای سیاست‌های نظامی آمریکا در انستیتو کانادا و آمریکای روسیه نیز در گفت وگو با ایرنا با ضدفلسطینی خواندن معامله قرن، اظهار داشت: طرح آمریکا محکوم به شکست است. در واقع معامله قرن، بهایی است که مردم فلسطین برای حل مشکلات ترامپ در کنگره آمریکا و پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر آینده باید بپردازند.

باتیوک با اشاره به ماهیت ضدفلسطینی طرح معامله قرن گفت: در این طرح اشغال سرزمین های فلسطین ازسوی اسراییل تایید شده است و مردم فلسطین از حقوق قانونی خود در چارچوب قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل محروم شده اند.

رئیس مرکز تحقیقات ابعاد منطقه‌ای سیاست‌های نظامی آمریکا در انستیتو کانادا و آمریکا روسیه معتقد است که هر طرحی که متضمن حقوق مردم فلسطین به عنوان یکی از طرف های مناقشه نباشد، نمی تواند اجرا شود.

کارشناس روس با بیان اینکه آمریکا میانجی بیطرفی در حل و فصل مناقشه فلسطین و اسراییل نیست، اظهار داشت: بهتر است اقدامات میانجی گرایانه در مساله فلسطین از طریق گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه باشد.

به گفته باتیوک، معامله قرن باتوجه به اینکه بدون توجه به خواسته مردم فلسطین و بدون تایید گروه چهار خاورمیانه و اعضای شورای امنیت پیشنهاد شده است طرحی یکجانبه محسوب می شود که هیچ شانسی برای اجرای آن وجود ندارد.

برچسب‌ها مسکو معامله قرن روسیه اسرائیل قدس پروندهٔ خبری روز جهانی قدس در جهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو معامله قرن روسیه اسرائیل قدس مسکو معامله قرن روسیه اسرائیل قدس مردم فلسطین معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۲۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که آمریکا از اعطای روادید به نماینده روسیه برای شرکت در نشست کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل خودداری می کند.

وی با انتشار بیانیه‌ای گفت: یک بار دیگر باید سخنرانی خود را در کمیته اطلاعات با موضوع تداوم نقض نظامند قوانین از طرف آمریکا در جایگاه میزبان مقر سازمان ملل آغاز کنیم… و بار دیگر چهل و ششمین جلسه کمیته اطلاع رسانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عدم صدور روادید برای نماینده روسیه از مسیر خارج شد، علی‌رغم اینکه اسناد و مدارک خود را به موقع ارائه داد.

پولیانسکی در ادامه افزود: روسیه امیدوار است دبیرخانه سازمان ملل متحد و رهبری ساختارهای مربوطه این سازمان بر اساس توافقات الزام آور قانونی با کشور میزبان، تلاش های لازم را برای اصلاح این وضعیت غیرقابل قبول انجام دهند.

کد خبر 6092665

دیگر خبرها

  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد