Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@03:53:59 GMT

آموزش‌های مهارتی مهم‌ترین محور توسعه مهدی‌شهر است

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۲۱۶۳

آموزش‌های مهارتی مهم‌ترین محور توسعه مهدی‌شهر است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا میقانی بعدازظهر پنج‌شنبه در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان به میزبانی این اداره کل در سمنان ضمن بیان اینکه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه در شهرستان مهدی‌شهر است، ابراز داشت: توجه به ساختار توسعه‌ای نیز از مهم‌ترین دغدغه مسئولان این شهرستان قلمداد می‌شود که راه‌حل آن در ارتقا مهارت‌آموزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه وجود آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند به بستری برای کارآفرینی و اشتغال در جامعه منتهی شود، افزود: امروز یکی از دلایل بیکاری نبود مهارت در قشر تحصیل‌کرده است که ارائه این آموزش‌ها می‌تواند تحقق این اهداف را تسریع بخشد.

فرماندار مهدی‌شهر ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات سازنده اداره کل فنی و حرفه‌ای در موضوع پیگیری آغاز پروژه ساختمان جدید فنی و حرفه‌ای شهرستان، ابراز داشت: این مهم می‌طلبد تا روند ساخت این پروژه شتاب گیرد و شاهد بهره‌برداری و استفاده جوانان از این مرکز باشیم.

میقانی بابیان اینکه توجه به نقشه و کیفیت ساخت و همچنین استفاده از پیمانکار مجرب و حرفه‌ای از نکات مهم در اجرای این پروژه است، اضافه کرد: موضوع تأمین منابع مالی تجهیزات موردنیاز ساختمان جدید نیز هم‌زمان با ساخت آن پیگیری خواهد شد تا آنچه به جوانان ارائه می‌شود از همه نظر کامل باشد.

کد خبر 4931594

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان آموزش مهارتی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد گرگان قزوین شب قدر شیوع کرونا بیرجند ایلام کمک به نیازمندان مواسات روابط عمومی مشهد فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۲۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در بخش صدمات حین کار شاهد کاهش ۱۴ درصدی در کشور بوده‌ایم که رقم قابل توجهی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مهرداد عظیمی، امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: نقش ممتاز و برجسته مردمان این دیار در طول دوران مختلف انقلاب غیرقابل انکار است و به وجود کردستان قهرمان که بیش از ۵۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده، افتخار می‌کنیم.

وی افزود: کردستان دارای سرمایه انسانی توانمندی است و در حوزه‌های مختلفی کردستانی‌ها درخشیده و الگوهای موفقی را به کشور معرفی کرده‌اند که یکی از ماموریت‌های اصلی معرفی درست ظرفیت‌های انسانی این استان است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: هرچقدر بخش خصوصی تقویت شود و مردم امورات اقتصادی را برعهده بگیرند ما موفق‌تر خواهیم بود.

عظیمی ادامه داد: عملکرد این وزارت خانه در کاهش نرخ بیکاری که یکی از وعده‌های دولت نیز اشتغال بوده، قابل قبول بوده است و توانسته‌ایم با همکاری سایر بخش‌ها به آن جامه عمل بپوشانیم.

وی ایجاد کالابرگ الکترونیکی را نیز یکی دیگر از دستاوردهای دولت سیزدهم و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: در بخش صدمات حین کار هم شاهد کاهش ۱۴ درصدی بوده‌ایم که رقم قابل توجهی بوده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: در بخش فنی و حرفه‌ای شاهد رشد ۳۵ درصدی در حوزه آموزش و قریب به ۴۰ درصدی در حوزه سنجش مراکز حرفه‌ای بوده‌ایم.

عظیمی تصریح کرد: امسال هدف گذاری ما در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی است که به صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم.

وی گفت: دستگاه‌های دولتی نیز ملکف شده‌اند که سالانه بخشی از اعتبارات عمرانی خود را صرف امر آموزش مهارت کارگران کنند.

کد خبر 749429

دیگر خبرها

  • آموزش‌های مهارتی مهمترین نیاز توانمندسازی نیروی کار است
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • آموزش‌های مهارتی راهکار رفع بیکاری است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • دلیل مهدی چمران برای ساخت مسجد در تمام پارک‌های تهران | فیلم