Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@05:36:50 GMT

افزایش ۱۰ درصدی تولید چای در کشور

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۲۲۸۷

افزایش ۱۰ درصدی تولید چای در کشور

جهانساز با بیان اینکه گیلان قطب چای کشور محسوب می شود گفت : امسال شاهد افزابش ۱۰درصدی تولید چای در کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حبیب جهانساز» امروز(پنج‌شنبه ۲خرداد) در جلسه شورای اداری که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد اظهار کرد: حمایت از تولید کننده یکی از برنامه هایی است که باید بدان نگاه ویژه ای شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس سازمان چای کشور با بیان اینکه گیلان قطب چای کشور محسوب می شود گفت : امسال  شاهد افزایش ۱۰ درصد چای در کشور هستیم.
 

وی با بیان اینکه صنعت چای گیلان در مقایسه با ۲۰ سال گذشته دارای شرایط بهتری است تصریح کرد: افزایش تولید چای از برنامه هایی است که دنبال می شود.

 

جهانسوز با بیان اینکه حدود ۲۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری در گیلان زیر کشت چای  قرار دارد افرود: طبق گزارش های دریافتی  تولید چای در ۱۳ شهرستان گیلان انجام می شود.



رئیس سازمان چای کشور به افزایش  قیمت چای اشاره و  خاطر نشان کرد : قیمت تضمینی برگ سبز چای درجه یک ۵۰ درصد و درجه دو ۲۷ درصد نسبت به گذشته افزایش یافته است.



وی با اشاره به اینکه در نیمه نخست اردیبهشت ماه برداشت برگ سبزچای آغاز می شود ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۴۹ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده که نسبت به گذشته  در این بخش تا کنون ۴ درصد افزایش داشته است.


 جهانساز بیان داشت : تاکنون بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده است.

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: چای ایرانی شورای اداری استان گیلان تولید چای چای کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۲۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان گفت: در فروردین ماه سال جاری متوسط تردد بین استانی ۲ میلیون و ۹۴۹ و ۷۰۳ وسیله نقلیه ثبت شده، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

مرتضی شیروانی پنجم اردیبهشت اظهار کرد: از یکم تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ تردد ۲ میلیون و  ۹۴۹ هزار و ۷۰۳ وسیله نقلیه به وسیله ۶۸ دوربین تردد شمار به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: این تعداد تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته، همچنین نسبت به ماه گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان بیان کرد: پیشینه حضور وسایل نقلیه غیر بومی براساس پلاک خوانده شده توسط سامانه‌های پلاک خوان در بازه یک ماهه فروردین ۱۴۰۳ معادل ۶۹۸ هزار و ۲۴۷ وسایل نقلیه مشاهده شده که در بازه یک ماهه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

شیروانی تصریح کرد: محورهای بیشترین تردد وسایل نقلیه در یک‌ماهه اول سال جاری به ترتیب مربوط به محور پلدختر _خرم‌آباد(چم انجیر) و  محور خرم‌آباد_سه راهی چالانچولان (بروجرد)هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا