Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جمشید علی بابایی مدیر عملیات شرکت فولاد سفیددشت گفت: همزمان با دومین ماه از سال جهش تولید، کارکنان پرتلاش واحد احیای مستقیم این شرکت با تولید ۷۲ هزار و ۵۳۳ تن آهن اسفنجی، موفق به ارتقای دو هزار و ۲۲۸ تنی رکورد تولید ماهیانه نسبت به آخرین رکورد در دی ماه ۹۸ شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از تولید بیش از دو میلیون تن آهن اسفنجی در واحد احیای مستقیم از آغاز راه اندازی ابراز امیدواری کرد: با تأمین گندله مورد نیاز و قطعات یدکی اصلی بتوان روند تولید را حفظ کرد.

علی بابایی با اشاره به پیشرفت ۸۲ درصدی روند اجرای پروژه فولادسازی شرکت اضافه کرد: امیدواریم تا پایان امسال با راه اندازی این واحد، در بهره برداری از واحد فولادسازی و ریخته گری نیز مانند واحد احیای مستقیم در بین واحد‌های فولاد استانی پیشتاز باشیم.

او ادامه داد: پیمانکاران کنسرسیوم اجرایی پروژه فولاد سازی با افزایش تعداد شیفت کار خود می‌توانند ضمن جبران تأخیرات در اجرا فعالیت‌های پروژه نیز تسریع و تا پایان بهمن ماه عملیات نصب تکمیل گردد و وارد فاز راه اندازی گردیم.

کارخانه فولاد یک میلیون تنی چهارمحال و بختیاری در سفید دشت دارای سه فاز شامل احیای مستقیم، فولاد سازی و زیر ساخت، جنبی و پشتیبانی است و به عنوان یک طرح پیشتاز در بین طرح‌های هفتگانه فولاد کشور به شمار می‌رود.

شهرک صنعتی سفید دشت از توابع شهرستان بروجن، در فاصله ۳۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آهن اسفنجی پروژه فولادسازی فولادسازی و ریخته گری احیای مستقیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ، بهنام خسروی افزود: این شرکت با درجه دانش بنیان یک، سالانه ۴۰۰ هزار اکسل گروه خودروهای پژو را برای شرکت ایران خودرو تولید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه هیدرو فورمیک هم در همین شرکت ساخته شده گفت: در این روش قطعه‌های فلزی با فشار سیال تغییر حالت می‌دهند.

به گفته وی : برای این طرح نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

معاون امور صنایع صمت استان گفت: پس از تحریم ها، شرکت پژو فرانسه از تحویل مستقیم این قطعه خودداری کرد که صنعتگران شهرکرد با کمک دانشگاه صنعتی اصفهان، طی سه سال تحقیق و توسعه موفق به کسب دانش هیدرو فورمیک شدند.

گفتنی است، استفاده از مواد اولیه داخلی، ایجاد ارزش افزوده، قیمت به صرفه و کیفیت همتراز اروپا از مزیت‌های اکسل ایرانی است که سالانه مانع خروج حدود ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور می‌شود. در دنیا این دانش نوین در صنایع هوا فضا و موشکی هم کاربرد بسیاری دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901618

دیگر خبرها

  • اورهال واحد سیار فرآورشی اسکید مونتد با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار بشکه در روز
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • افزایش ۲۱درصدی تولید نفت ایران در خلیج فارس
  • کاگران فولاد اکسین در ابتدای سال شعار "جهش تولید" را محقق کردند / شروع طوفانی اکسین در سال ۱۴۰۳ آغاز مسیر موفقیت است
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی