Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظامیان خارجی مستقر در افغانستان به دلیل گسترش کرونا و هراس از افزایش حملات، مشاوره رو در رو به نیروهای امنیتی افغان را متوقف کرده‌اند. ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سربازس ویژه مأموریت نگهبان آزادی در گزارشی به کنگره آمریکا اعلام کرد که نیروهای خارجی مستقر در افغانستان از اواسط ماه مارس مشاوره رو در رو به نیروهای افغان را متوقف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«استارز اند استرایپس» گزارش داد که مشاورین مأموریت «حمایت قاطع» از ملاقات با نیروهای افغان منع هستند و از طریق تماس‌های تلفنی، رایانامه و پیامرسان‌هایی مانند واتس‌اپ به این نیروها آموزش می‌دهند.

«جاناتان شرودن» مدیر برنامه عملیات ویژه در سازمان پژوهشی و تحلیلی «سی‌ان‌ای» می‌گوید که این اقدام می‌تواند نیروهای آمریکایی و ناتو را در مقابل ویروس کرونا، تلفات در رزم و نیز حملات نفوذی حفظ کند اما اشکالات روشنی نیز در این باره وجود دارد.

وی تصریح کرد: اگر در کنار نیروها و شانه با شانه با آن‌ها نباشید مشاوره به نیروها و ایجاد روابط و اعتماد لازم برای انجام ماموریت مشورتی در یک کشور خارجی بسیار دشوار خواهد بود.

آمریکا یک هزار نفر از نیروهای قراردادی‌اش را از افغانستان خارج می‌کندژنرال میلر: درگیری‌های افغانستان ادامه یابد جلوگیری از شیوع کرونا امکانپذیر نیستبروز علائم کرونا در نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان

سروان «حسام‌الدین سادات» از سپاه 215 میوند نیز در این باره گفت: بسیار واضح است که پیش از این ارتباط با آن‌ها بسیار ساده‌تر و موثرتر بود تا اینکه از طریق تلفن با آن‌ها در تماس باشیم.

وی افزود: اکنون نمی‌توانیم بخوبی نیازهای خود را توضیح دهیم و گاهی اوقات نیز سوء تفاهم‌هایی بوجود می‌آید.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۲۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) اعلام کرده است که از ماه جنوری تا مارچ سال جاری میلادی دست‌کم ۳۶ تن در پی حملات داعش در افغانستان کشته و ۱۱۸ تن دیگر زخمی شده‌اند.

یوناما امروز با نشر گزارشی به دستور شورای امنیت سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان گفت که در این حملات بیشتر شیعیان هدف قرار گرفته‌اند.

براساس این گزارش، از ۶ تا ۱۱ جنوری، سه انفجار بمب‌دستی در شهر کابل سبب کشته و زخمی شدن دست‌کم ۷۹ غیرنظامی شده است.

یوناما افزوده است که در ۶ جنوری پنج غیرنظامی در پی انفجار ماین جاسازی‌شده در یک بس مسافری در منطقه دشت‌برچی کابل کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

همچنان در ۹ جنوری انفجار ماین جاسازی‌شده در یک موتر حامل کارمندان اداره زندان‌های طالبان در منطقه «الوخیل» کابل، سه کشته و ۱۳ زخمی برجا گذشته است.

گزارش تصریح کرده که به تاریخ ۱۱ جنوری نیز در پی وقوع انفجاری در یک مارکیت تجارتی واقع در دشت‌برچی کابل که هنوز نوعیت آن مشخص نشده است، سه تن کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شده‌اند.

مردان، زنان و کودکان شامل قربانیان این حملات هستند.

طبق یافته‌های یوناما، حمله انتحاری در مقابل نمایندگی کابل بانک در قندهار هم ۲۵ کشته و ۵۰ زخمی برجا گذاشته است؛ این حمله در ۲۱ مارچ رخ داده بود.

مسئولیت تمام این حملات را گروه داعش بر عهده گرفته است.

این در حالیست که پس از ماه مارچ نیز کابل و هرات گواه حملات داعش بوده است.

در تازه‌ترین مورد، شام‌گاه دوشنبه، ۱۰ ثور، افراد تفنگ‌دار مربوط به داعش بر مسجد شیعیان در ولسوالی گذره هرات حمله کرده‌اند که در پی آن، شش تن به‌شمول زنان و کودکان کشته‌ شده‌اند و یک تن دیگر زخمی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • مقام افغان: یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابل
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است