Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی ظهر پنج‌شنبه در برنامه تفسیر سوره انبیا که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با بیان اینکه علم پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) به اذن خداست، افزود: تنها خداوند از همه امور انسان مطلع است و به صورت طبیعی انبیا نیز از امور ذاتی انسان اطلاع ندارند.

وی با بیان اینکه خداوند از همه پنهان و پیدای انسان مطلع است، افزود: خداوند در آیه ۱۱۱ سوره انبیا در پاسخ به این سوال که چرا خداوند به انسان‌های بد فرصت می‌دهد تا به مردم ظلم و جنایت کنند، می‌فرماید که نخستین دلیل شاید آزمون خدا باشد تا ایمان و صبر مردم را بسنجد اگر چه که این ظلم‌ها بی‌پاسخ نمی‌ماند و خداوند گاهی در همین دنیا و گاهی در آخرت آنان را به جزایشان می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: افرادی که اهل احتکار و گران کردن اجناس و ظلم به مردم هستند باید مجازات شوند زیرا بر خلاف حکم خداوند قدم برداشته‌اند.

وی با بیان اینکه تأخیر در اجرای حکم هزینه‌های زیادی برای مردم دارد، افزود: در مواجهه با دزدی، گرانی، اختلاس و احتکار نیاز به روحیه انقلابی و برخورد قاطع است و جلوی فساد را با نصیحت و موعظه نمی‌توان گرفت همانگونه که پیامبر (ص) با وجود رحیم بودن مقابل مفسدان قاطعانه ایستادگی کردند.

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: دومین دلیل اجازه دادن به انسان‌های بد، مهلت دادن به ظالم برای پر شدن پیمانه افراد فاسد است.

وی اظهار داشت: استدراج که دو بار در قرآن آمده به معنای سقوط تدریجی است زیرا خداوند به افرادی که گناه می‌کنند نعمت بیشتری می‌دهد تا در گناه فرو بروند.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به صفت بخشنده بودن خداوند، افزود: چنانچه افرادی بعد از گناه کردن به سرعت نتیجه اش را دیدند نباید بترسند زیرا خداوند دوستش دارد اما اگر فردی جنایات و گناهان بسیاری کرد و پاسخی ندید باید بترسد.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها با قلع و قمع سرزمین مسلمانان و مسیحیان مشکل ایجاد کرده‌اند، تصریح کرد: ما هیچ مشکلی با ملت یهود نداریم اما پیامبر (ص) نیز زمانی که وارد مدینه شدند با یهودیان قرارداد بستند ولی آنها توطئه کردند.

حجت الاسلام رفیعی بیان کرد: این سخن که صهیونیست‌ها می‌گویند چون اجداد ما در این سرزمین زندگی می‌کردند این سرزمین برای ماست یک حرف ابلهانه و بچگانه است.

وی معامله قرن را بدترین نوع صلحی دانست که می‌خواهند به فلسطین تحمیل کنند و افزود: معامله قرن کرانه باختری را از سرزمین فلسطین جدا می‌کند، ارتش را از فلسطین می‌گیرد، حاکمیت اسرائیل بر قدس را به رسمیت می‌شناسد و اجازه بازگشت فلسطینیان به سرزمینشان و بیت المقدس را نمی‌دهد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: یکی از ارزش‌های دینی حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم است بنابراین حمایت از مردم مظلوم فلسطین نیز باید به منظور توجه به ارزش‌های دینی مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه امروز با مسئله‌ای تحت عنوان مسیحیت صهیونیستی روبرو هستیم که از دولت آمریکا آغاز شده است.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه مسیحیت صهیونیستی به دنبال ایجاد تفرقه میان مسلمان است، افزود: از دیگر برنامه‌های مسیحیت صهیونیستی دفاع از اسرائیل، اسلام هراسی و حمایت از داعش و گروه‌های تروریستی است.

کد خبر 4931620

منبع: مهر

کلیدواژه: مسیحیت صهیونیستی ناصر رفیعی استاد حوزه و دانشگاه ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد گرگان قزوین شب قدر شیوع کرونا بیرجند ایلام کمک به نیازمندان مواسات روز قدس روابط عمومی مسیحیت صهیونیستی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۳۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد تغییری در اهداف جنگ ایجاد نشده است و این رژیم حل و فصلی را درباره رفح نمی‌پذیرد.

به گزارش مشرق، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خانواده‌های اسرای صهیونیست که توسط حماس در غزه به اسارت گرفته شدند، گفت: تغییری در اهداف جنگ ایجاد نشده است و ما هرگز حل و فصلی را درباره رفح نمی‌پذیریم.

طبق گزارش الجزیره، نتانیاهو گفت: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است. ما عقب نشینی کامل از نوار غزه را قبول نمی‌کنیم و تسلیم حماس نمی‌شویم. توقف جنگ قبل از نابودی گردان‌های حماس در رفح ممکن نیست.

وی افزود: ما خارج کردن فلسطینی‌ها از رفح را در راستای آمادگی برای عملیات قریب الوقوع در آنجا آغاز کردیم.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی
  • دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • (ویدئو) فجیع‌ترین و بدترین پرونده قتل به روایت یک کارآگاه
  • ویژگی‌های «عملیات وعده صادق» چه بود؟
  • دشمن می‌داند دست ما پُر است/ وعده صادق به ملت ایران ابهت داد
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است