Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@23:46:13 GMT

سنت افطاری ساده در امامزاده سلیمان (ع) اجرایی شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۳۴۶۲

سنت افطاری ساده در امامزاده سلیمان (ع) اجرایی شد

جعفری گفت: هزار پک افطاری ساده شامل نان، پنیر، شیر و خرما توسط هیأت امنای آستان مقدس امامزاده سلیمان (ع) روستای خور تهیه و بین مردم روستا توزیع شد.

« مهدی جعفری » در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: در شب های پایانی ماه مبارک رمضان برای نخستین بار در روستای خور از توابع شهرستان ساوجبلاغ، پس از دعا و مناجات خوانی هزار بسته افطاری ساده با محوریت امامزاده سلیمان (ع) بین اهالی روستا توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس فرهنگی، اجتماعی قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به مشارکت خوب مردم منطقه ادامه داد: در قالب رزمایش کمک مؤمنانه پیش از این نیز 110 بسته معیشتی با محوریت امامزاده سلیمان (ع) در همین مکان بین نیازمندان توزیع شد.

وی با اشاره به ادامه اجرای این رزمایش در این بقعه بیان کرد: در ۲ مرحله بعد نیز با مشارکت مسجد محل و امامزاده سلیمان (ع) توزیع 50 بسته ارزاق و مایحتاج ضروری خانواده ها به ارزش حدودی 350 هزار تومان بین افراد آسیب پذیر این منطقه صورت گرفت.

جعفری ضمن اشاره به جمعیت کم و محدودیت مالی بقعه، همدلی خوب اهالی روستا در رفع نیاز همنوعان را بی نظیر توصیف کرد و گفت: در طرحی به نام مودت مبالغی توسط هیأت امنا جمع آوری و تهیه پک ها انجام شد و در آینده نیز منتظر مشارکت مردم هستیم و در صورت استقبال آنها، این پویش ادامه دارد.

کارشناس فرهنگی، اجتماعی قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوجبلاغ خاطر نشان کرد: ابتدای شیوع بیماری کرونا ضدعفونی کردن اماکن عمومی در دستور کار قرار گرفت و در مرحله بعد از سوی رهبر معظم انقلاب به رزمایش کمک مؤمنانه تأکید شد و مشارکت ها در این برهه زمانی عالی و غیر قابل وصف بود.

وی همچنین به راه اندازی مرکز نیکوکاری شهدای روستای خور توسط هیأت امنای امامزاده سلیمان (ع) اشاره کرد و افزود: بانوان نیکوکار به نیابت از یک یا چند شهید در این مرکز مشغول به کار هستند و هر زمان نیاز باشد در اجرای نیات واقفین کمک می کنند.

 

 

پایان پیام/564

منبع: شبستان

کلیدواژه: سنت افطاری ساده امامزاده سلیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۳۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ جعفری به رتبه نخست زنجان در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان ۸۳۰ هزار نفر از جمعیت در سن کار هستند و نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصول گذشته به طور میانگین بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

وی ادامه داد: اقتصاد استان پاسخگوی مشارکت اقتصادی افراد جویای کار است و متناسب با رشد اقتصادی استان، شمار بیمه شدگان اجباری در زنجان از ۱۱۲ هزار نفر به مرز ۱۳۴ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در بخش دیگری از سخنان خود به روند نزولی حوادث ناشی از کار در استان اشاره کرد و ادامه داد: سالانه بیش از هشت هزار بازرسی از واحد‌های تولیدی انجام می‌شود و با اینکه حجم کارگاه‌های عمرانی با اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در استان افزایش یافته، در سایه تقویت نظارت ها، حوادث کارگری روند کاهشی داشته است.

دیگر خبرها

  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • تهدیدها را در توزیع برق به فرصت تبدیل کرده ایم
  • ‌اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است
  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان