Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@12:36:15 GMT

ارتش دولت وفاق ملی لیبی یک شهرک را آزاد کرد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۳۶۷۱

ارتش دولت وفاق ملی لیبی یک شهرک را آزاد کرد

ارتش تحت امر دولت وفاق ملی لیبی، بعد از درگیری با شبه‌نظامیان وابسته به فرمانده نیروهای شرق لیبی شهرکی را در جنوب شهر طرابلس آزاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که نیروها و ارتش تحت امر این دولت موفق به سیطره بر یک شهرک در جنوب پایتخت این کشور شده‌اند.

شبکه تلویزیونی «فبرایر» لیبی به نقل از سرهنگ خلبان «محمد قنونو»، سخنگوی ارتش دولت وفاق ملی امروز پنجشنبه گزارش داد که نیروهای تحت امر دولت مذکور شهرک مذکور را به طور کامل آزاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، نیروهای دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فایز السراج» امروز موفق شدند با طرد نیروهای ژنرال خلیفه حفتر، کودتاچی و فرمانده نیروهای شرق لیبی، این شهرک را که در جنوب شهر «غربان» هست، به دست بگیرند.

این دومین دستاورد نظامی نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در برابر نیروهای ژنرال حفتر است که نزدیک به یک ماه پیش اعلام کرد که حاکم لیبی است و این دولت را که برآمده از توافق جریان‌های سیاسی با نظارت و حمایت سازمان ملل در سال ۲۰۱۵ است، قبول ندارد.

نیروهای دولت وفاق ملی این هفته با کمک مستشاری و تسلیحاتی ترکیه موفق شدند پایگاه الوطیه را در غرب لیبی که مورد استفاده نیروهای حفتر بود، پس بگیرند.

حفتر ۱۵ فروردین سال گذشته طی نطقی، آغاز عملیات نظامی برای اشغال شهر طرابلس را که مقر و پایتخت دولت وفاق ملی است، صادر کرد. او طی این مدت نتوانست به هدف خود برسد و شهرک‌ها و فرودگاه های اطراف طرابلس یکی پس از دیگری به دست نیروهای وفاق ملی می‌افتد.

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس دولت وفاق ملی لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۳۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی مینی بوس در آزاد راه قزوین _ زنجان/ ۱۵ مسافر مصدوم شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: ساعت ۲۲:۵۷ شب گذشته گزارشی مبنی بر واژگونی یک دستگاه مینی بوس در کیلومتر یک محور آزاد راه قزوین_زنجان، لاین شمالی به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر این استان اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله ۳ تیم امداد و نجات از پایگاه‌های بین شهری محمدیه البرز، فدک شهرستان قزوین و تیم واکنش سریع ستاد استان به محل حادثه اعزام شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: این حادثه ۱۵ مصدوم داشت که نیروهای عملیاتی هلال احمر پس از ارزیابی و اقدامات پیش بیمارستانی، ۶ مصدوم توسط هلال احمر و ۸ مصدوم توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ به مرکز درمانی منتقل شدند.

ناصر صبوری غیاثوند اضافه کرد: همچنین ۱ مصدوم توسط نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر این استان به صورت سرپایی مداوا گردید.

کد خبر 6098881 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • واژگونی مینی بوس در آزاد راه قزوین _ زنجان/ ۱۵ مسافر مصدوم شدند
  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • ببینید | انتقاد تند نماینده نیروهای شرکتی از دولت روی آنتن تلویزیون!
  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو