Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@21:40:18 GMT

رضایت به اهدای عضو فراتر از انسانیت است

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۳۸۲۱

رضایت به اهدای عضو فراتر از انسانیت است

پدر اهدای عضو ایران با بیان اینکه رضایت به اهدای عضو فراتر از انسانیت است، گفت: همکاران پزشک در کشورهای عربی از ما خواسته‌اند که نزد آیت‌الله سیستانی برویم و فتوای پیوند از فرد مرگ مغزی را از ایشان دریافت کنیم. ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ دکتر ایرج فاضل، پدر اهدای عضو ایران در هفدهمین دوره جشن نفس، اظهار کرد: برای مادری که دردانه‌اش دچار مرگ مغزی شده است تصمیم بسیار سختی است که رضایت دهد اعضای عزیزش به دیگران پیوند شود و این کار فراتر از انسانیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی در ابتدای پیوند عضو از فرد مرگ مغزی با دو مانع اصلی شرع و قانون روبه‌رو بود توضیح داد: در آن زمان برای دریافت مجوز شرعی نزد امام خمینی (ه) رفتم. بسیار جالب است که ایشان با چند سؤال و جواب کوتاه، به سهولت، استفتاء مورد نیاز را صادر کردند. البته این موضوع در مجلس دو بار رد شد و درنهایت پس از 11 سال نمایندگان مجلس آن را تصویب کردند. اما بازهم شورای نگهبان مانع اجرای آن شد تا اینکه درنهایت توانستیم رضایت آن‌ها را هم کسب کنیم.

فاضل ادامه داد: اهمیت این موضوع زمانی روشن می‌شود که بدانیم هم‌اکنون همکاران پزشک ما در کشورهای عربی مانند کویت هم چنان در این زمینه مشکل دارند؛ به‌طوری‌که از ما خواسته‌اند که نزد آیت‌الله سیستانی برویم و فتوای پیوند از مرگ مغزی را از ایشان دریافت کنیم.

وی با بیان این‌که همه طبقات جامعه به‌ویژه هنرمندان در زمینه پیوند عضو ما را یاری کردند، گفت: هنرمندان هم انسان‌های نشان شده‌ای هستند به همین دلیل هرکسی هنرمند نمی‌شود.

پدر اهدای عضو ایران در پایان خاطرنشان کرد: تیم‌های پیوند عضو، عاشق هستند و تنها انگیزه آن‌ها هم برای این ایثار عشق به کشور است. امیدوارم این عشق در تیم‌های پیوند پایدار بماند.

وقوع سالانه 4000 مرگ مغزی در کشور/ فوت روزانه 12 بیمار در انتظار پیوند عضوانجام 36 پیوند عضو در ایران در بحران کرونا/ عدم وجود امکان پیوند قرنیه از فرد زنده

انتهای پیام/

R7573/P/S2,24/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اهدای عضو پیوند عضو مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۳۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد

ایسنا/خراسان شمالی مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در ایثاری دیگر، اهدای عضو جوان ۲۸ ساله بجنوردی به پنج بیمار نیازمند عضو، جانی دوباره داد.

مهری فرشاد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: زنده یاد مظفر وحدانی که در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد بستری بود، پس از تایید مرگ مغزی و جلب رضایت خانواده به بیمارستان منتصریه مشهد منتقل و تحت عمل اهدای عضو قرار گرفت.

وی ادامه داد: قلب زنده یاد وحدانی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد به مردی ۵۵ ساله ساکن تربت جام، کبد این جوان در بیمارستان منتصریه به مردی ۴۴ ساله ساکن بیرجند که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، اهدا و پیوند شد.

فرشاد، ادامه داد: قرنیه‌های این جوان مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی
  • اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • اهدای اعضای دانش آموز ۱۳ ساله اهل لالی به ۳ بیمار
  • اهدای عضو دانش‌آموز اهل لالی به ۳ بیمار جان دوباره بخشید
  • دختر دانش‌آموز اهل لالی به سه بیمار جان دوباره بخشید