Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که مردم از نبود و کمبود گله ندارند، از تبعیض و فساد ناراحت اند، گفت: شفافیت و رسیدگی به وضعیت اقتصادی اولویت مجلس یازدهم باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی ذوالنور» نخستین نشست «شورای اداری استان قم» در سال جدید که عصر امروز(پنجشنبه اول خرداد) در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت عید فطر و سالروز آزاد سازی خرمشهر اظهار داشت: ابتدا تقدیر و تشکر داریم از ابراز لطف استاندار محترم که این جلسه را برگزار کردند و محور این تجلیل آقای لاریجانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: به حمدالله آقای لاریجانی در این سمت با سعه صدر، طومأنیه و آرامش مجلسی که محل تضارب آراء هست را اداره کردند و ما کمترین چالش و تنش را در این مجلس شاهد بودیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بنده از خدمات و تلاش های ایشان و همچنین آقای دکتر امیرآبادی که در سمت عضویت هیأت رییسه تلاش های گسترده ای داشتند، قدردانی می‌ کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور با بیان این که انسان باید نسیم های رحمت الهی در زندگی انسان می‌ وزد، گفت: بهارهای خدمتی که سر راه ما قرار می‌ گیرد، یک فرصتی است و اگر نتوانیم حق مطلب را ادا کنیم و بار مقصود را به مقصد برسانیم پاسخگوی خداوند نخواهیم بود، به ویژه در دورانی که مملکت ما با مشکلات زیادی رو به رو است.

 

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: با توجه به تحریم ها و فشارهای اقتصادی، رسالت مجلس شورای اسلامی خیلی مهم است و این که قوه مقننه در مسیر درست خود حرکت کند مسأله ای بسیار مهم است و چیزی که بیش از تورم و گرانی مردم را زجر می‌ دهد، بی اعتمادی به مسؤولان است.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خدمت گذاران به مردم چندین برابر مفسدان هستند ولی سر و صدای بحث فساد و بی عدالتی بیش از خودش مردم را آزار می‌ دهد، لذا مجلس می‌ تواند قوانینی وضع کند که روزنه های فساد برای خیانت کاران بسته شود و اگر مردم احساس کنند که مسؤولان هم مثل خودشان هستند با نظام همراهی می‌ کنند.

 

وی با تأکید بر این که زندگی مسؤولان باید در اتاق شیشه ای باشد، گفت: از اول انقلاب مردم ما از نبود و کمبود ناراحت نبوده اند بلکه از تبعیض و فساد ناراحت هستند، برخی اوقات زندگی مسؤولان نیز شبیه مردم است ولی چون شفافیت ندارند، اعتماد مردم خدشه دار می‌ شود، از این رو مجلس یازدهم باید در کنار توجه به وضعیت معیشت و مسأله اقتصادی، به شفافیت توجه داشته باشد.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام ذوالنور مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۴۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : تنوع افکار و تضارب آرا، ایرادات قوانین را به حداقل می‌رساند و کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد و مشکل زمانی به وجود می‌آید که اختلاف نظر به بن‌بست و عدم پیشرفت کار منجر شود.

علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجوگفت : اختلاف نظر در مجلس تا زمانی که به پیشرفت قانون‌گذاری و حل مشکلات مردم کمک کند، مثبت است.

وی افزود: تنوع افکار و تضارب آرا، ایرادات قوانین را به حداقل می‌رساند و کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد و مشکل زمانی به وجود می‌آید که اختلاف نظر به بن‌بست و عدم پیشرفت کار منجر شود.

عباسی اظهار داشت : وظیفه اصلی مجلس، قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد دولت است، نه پرداختن به حاشیه‌ها و مسائل فرعی است و باید وحدت و انسجام در مجلس برای حل مشکلات مردم وجود داشته باشد.

وی افزود : تغییر در هیئت رئیسه مجلس امری طبیعی است و نمایندگان جدید با دیدگاه‌های تازه می‌توانند در راس مجلس قرار بگیرند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : احتمال اینکه یک گروه به تنهایی ریاست مجلس را تعیین کند بعید است و اتحاد گروه‌ها برای این کار لازم است.

دیگر خبرها

  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • جهش اقتصادی را باید با مشارکت مردم محقق کرد
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم