Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-30@09:27:19 GMT

مهلت کرونایی پرداخت قبض آب و برق تمام شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۴۱۶۷

صراط:

شیوع گسترده بیماری کرونا در کشورمان از ابتدای اسفندماه پارسال بسیاری از کسب و کارها را با مشکلات جدی مواجه کرد و بر همین اساس به توصیه رییس جمهوری و پیشنهاد وزارت نیرو مقرر شد مهلت سه ماهه ای برای پرداخت قبض های آب و برق برای مردم در نظر گرفته شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، ۲۵ اسفند پارسال در جلسه مشترک ستاد اقتصادی دولت و نمایندگان فعالان اقتصادی درباره پرداخت قبوض حامل‌های انرژی بیان کرد:  تصمیم گرفته شد مردم در زمینه آب، برق، گاز و عوارض شهرداری بدهکاری‌هایی که در این سه ماه خواهند داشت را به تعویق بیندازند و این مهلت هم داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 «رضا اردکانیان» وزیر نیرو هم ۱۴ اسفندماه پارسال  گفت: با توجه به شرایط کشور به مشترکانی که در پرداخت قبوض خود مشکلات موقتی دارند تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹ مهلت لازم داده می‌شود.  

پس از این مهلت مشترکان نسبت به پرداخت قبض های خود با تاخیر اقدام کردند که این امر مشکلاتی را برای صنعت آب و برق به دنبال داشت.

اکنون و با پایان یافتن زمان داده شده وزیر نیرو گفت: کشور در حال نزدیک شدن به فصل گرم سال است و در برخی از استان ها فصل گرم سال آغاز شده است.

وی اظهارداشت: بدون شک در فصل گرم افزایش مصرف آب و انرژی را خواهیم داشت و شکی در این قضیه نیست.
اردکانیان از همه هموطنان خواست همانند دو سال گذشته همراهی داشته باشند تا بتوان تابستان را بدون مشکل سپری کرد.

وی گفت: هرچه قدر در مصرف آب و برق صرفه جویی و همینطور روش های صحیحی در مصرف این منابع بکارگرفته شود با اطمینان بیشتری فصل گرم سال پشت سر گذاشته خواهد شد.

وزیر نیرو افزود: عمده منابع درآمدی بخش آب و برق کشور داخلی است.

وی اظهارداشت: این بخش چندان از بودجه دولت بهره مند نیست بلکه بیشتر متکی است به قیمت یارانه ای آب و برق که از مشترکان دریافت می کند.

اردکانیان  از همه مشترکان خواست با توجه به پایان مهلت تعویق پرداخت قبوض آب و برق همراهی لازم را داشته باشند تا مجموعه وزارت نیرو بتواند بدون مشکل هم طرح ها را اجرا کند هم تعمیر و نگهداری را انجام دهد و هم بتواند حقوق و مزایای قانونی پرسنل را به موقع پرداخت کند.

وی گفت: آب و برق دو صنعت زیر ساختی کشورهستند و نقش مهمی در توسعه بخش های مختلف کشور از قبیل صنعت، معدن، کشاورزی، بهداشت، درمان، خدماتی و زندگی روزمره دارند.

سخنگوی صنعت برق هم در این باره  گفت: مشترکان صنعت برق به‌منظور استمرار خدمات مطلوب، نسبت به پرداخت قبض برق خود اقدام کنند.

«مصطفی رجبی مشهدی»  روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: صنعت برق بر اساس درآمد، مدیریت می‌شود و به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و حسب دستور وزیر نیرو، به مشترکانی که در پرداخت قبض خود مشکل دارند تا پایان اردیبهشت‌ماه ۹۹ مهلت لازم داده شده است.

وی در ادامه افزود : بیش از ۷۰ درصد از سهم هزینه ای صنعت برق مربوط به تولید کنندگان برق خصوصی و یا پیمانکاران تعمیر و نگهداری و تامین کنندگان تجهیزات شبکه برق است که با پرداخت به موقع قبوض برق توسط مشترکان کمک شایانی به استمرار خدمات رسانی مطلوب و پرداخت مطالبات بخش خصوصی خواهد شد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: قبض آب و برق بیماری کرونا سخنگوی صنعت برق صراط پرداخت قبض وزیر نیرو صنعت برق آب و برق فصل گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۴۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این که بخش کشاورزی از ظرفیت‌های خوبی برای مشارکت اختیاری در طرح‌های تشویقی صنعت برق برخوردار است، افزود: امسال برای نخستین بار با موافقت هیات وزیران مقرر شده تا در کنار اختصاص برق رایگان به مشترکان کشاورزی که ٥ ساعت با طرح‌های مدیریت مصرف همکاری کنند، امکان قرار گرفتن در لیست پاداش مشارکت نیز فراهم شده است.

به گزارش تسنیم، وی افزود: براساس مصوبه هیات وزیران، برق مشترکان کشاورزی که ٥ ساعت در طرح‌های مدیریت مصرف مشارکت کنند، رایگان خواهد بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این در صورتی که کشاورزان ۸۰ درصد دیماند مصرفی خود را که معادل ١٥ درصد از مصرف روزانه آنهاست، از نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین کنند، از برنامه‌های مدیریت مصرف معاف خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: علاوه بر این اگر کشاورزان بیش از ٥ ساعت نیز در طرح‌های مدیریت بار مشارکت داشته باشند، تا ٤ برابر هزینه‌های تامین برق از پاداش‌های صنعت برق برخوردار خواهند شد.

رجبی مشهدی با اشاره به این که این میزان بیش از ۲۵۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت است، گفت: در حقیقت این پاداش، متناسب با ساعاتی که در این طرح مشارکت می‌کنند از ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان متغیر است.

وی اضافه کرد: در واقع مشترکان کشاورزی این فرصت را دارند که با بهینه سازی فناوری مورد استفاده در موتور‌های پمپاژ آب، استفاده از تجدیدپدیر‌ها و... از این پاداش‌ها بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • تداوم پیشتازی همراه اول در جذب مشترکان
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس
  • کارخانجات تمام بدهی چایکاران را پرداخت کنند
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی