Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رمضان امیری، مدیرکل زندان‌های استان کرمان گفت:ما در زندان‌های استان کرمان دونوع زندانی از جمله زندانیان جرائم غیر عمد و عمد داریم که در حال حاضر قریب به ۲ درصد کل زندانیان یعنی ۱۷۰ نفر زندانی جرائم غیر عمد به علت تصادف، دیه، حوادث کارگاهی، بدهی مالی مهریه و نفقه در زندان‌های استان کرمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:بدهی این تعداد زندانی ده میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان است که امیدواریم با کمک خیرین و افراد متدین دیار کریمان این افراد از زندان‌ها آزاد شوند.

اوبا اشاره به برگزاری جشن‌های گلریزان در سال قبل اظهار داشت: این سنت حسنه در بین خیرین رواج و استمرار دارد و امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و ممنوع بودن اجتماعات در جلسه هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان مقرر شد، جشن‌های گلریزان در ماه مبارک رمضان به صورت غیر حضوری و از طریق فضای مجازی برگزار شود.

امیری گفت:امیدواریم امسال نیز با مشارکت و حضور مردم و خیرین در این امر خداپسندانه و خیر، شاهد آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از سطح زندان‌های استان باشیم.

اوبیان داشت: در سال گذشته در ۲۴ شهرستان و در مرکز استان نیز ۵ برنامه در صدا و سیما داشتیم که۳۶۶ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در زندان‌های استان آزاد شدند.

مدیر کل زندان‌های استان کرمان گفت:از ابتدای ماه مبارک رمضان ستاد برگزاری جشن‌های گلریزان در شهرستان‌ها تشکیل شد که این ستاد متشکل از امام جمعه، فرماندار، رئیس کل دادگستری دادستان و ریاست زندان می‌باشد که کار خود را در جمع آوری کمک‌های مردمی شروع کردند و تا پایان ماه مبارک رمضان مجموع کمک‌های نقدی جمع آوری و به حساب ستاد دیه استان واریز می‌شود.

او اظهار داشت: ستاد دیه استان برنامه‌های متعددی در طول سال با برگزاری جلسات صلح و سازش داشته است و با کمک خیرین، مددکاران، روانشناسان، روسای زندان‌ها، معاونین، روسا و کارکنان اداره کل زندان‌ها توانستیم در سال گذشته ۴۹ جلسه برگزار کنیم که ۶۶ نفر در جلسات حضور داشتند و ۴۱ نفر موفق به اخذ تخفیف، ۱۱ نفر منجر به آزادی و ۶ نفر هم موفق به اخذ بخشش کل مبلغ و از زندان آزاد شدند.

امیری گفت: ما امسال نیز پروتکل مجموعه بهداشت و درمان و ستاد کرونا را رعایت کردیم و با دعوت از متخصصین امر در جلسه هیئت امنای ستاد دیه برنامه‌های متنوع و جذابی باعنوان فضای مجازی برنامه ریزی شد.

مدیر کل زندان‌های استان کرمان گفت:این روند همچنان در حال برگزاری است و مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را با سامانه #۷۷۷۷*۷۸۰* به نام ستاد دیه استان کرمان واریز نمایند.

این مقام عالی زندان‌های استان کرمان گفت: ستاد دیه استان اقدامات قابل توجهی از جمله: تشکیل کمیته فضای مجازی ستاد دیه با حضور چهار نفر از متخصصین، تولید و انتشار کلیپ، پوستر و مستند و … از طریق فضای مجازی، ارتباط تلفنی با خیرین، تشکیل ستاد برگزاری جشن گلریزان در شهرستان‌ها با حضور مسئولین، دیدار چهره به چهره با خیرین شاخص، جلسه با بانک‌ها، موسسات خیریه، ارگان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیر دولتی، نهاد‌های انقلابی، جلسه با مدیران ارشد بنگاه‌های اقتصادی با حضور استاندار، نشست مطبوعاتی با خبرگزاری‌ها، اصحاب رسانه و نشریات محلی به منظور اطلاع رسانی، حضور در برنامه‌های مختلف صدا و سیمای مرکز کرمان، استفاده از ظرفیت‌های استان با پیگیری مسئولین استانی را برنامه ریزی کرده است که امیدواریم امسال نیز تا پایان ماه مبارک رمضان بتوانیم کمک‌های نقدی را جمع آوری و زمینه آزادی مددجویان جرائم غیر عمد فراهم شود.

او با تاکید بر توجه به خانواده زندانیان جرایم غیرعمد گفت: برنامه راهبردی سازمان زندان‌ها تنبیه کردن زندانی نیست بلکه متنبه کردن آنهاست و یکی از نگاه‌های ریاست  قوه قضاییه این بوده است که خانواده زندانی نباید با زندانی شدن نان آور خانواده، مجازات شود چراکه مجازات زندان برای افراد مجرم است نه خانواده آنان وافراد بدهکار.

امیری تصریح کرد: برنامه‌های حمایتی خوبی برای خانواده‌های آن‌ها صورت پذیرفته است که حدود ۷۵ درصد زندانیان ما متاهل هستند و ۸۵ درصد از این ۷۵ درصد از یک فرزند دارند.

او گفت: در سال گذشته سبد‌های حمایتی در ماه مبارک رمضان و ایام عید نوروز از طریق انجمن‌های حمایت از زندانیان و مجموعه هیئت محبان اهل بیت (ع) اداره کل زندان‌ها در بین خانواده‌های زندانیان توزیع می‌شد، اما امسال با کمک خیرین و انجمن حمایت از زندانیان استان کرمان تاکنون در سه نوبت سبد کالا در بین این ۷۵ درصد خانواده زندانیان متاهل توزیع شده است.

امیری عنوان کرد:همچنین با پیگیری‌های رییس قوه قضاییه، مبلغ قابل توجهی از سوی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) به خانواده زندانیان متاهل اهداء شد و این هدایا در قالب کارت‌های نقدی توزیع شد.

اوبا اشاره به توانمند سازی زندانیان افزود: در بحث توانمندسازی زندانیان کار‌های خوبی صورت پذیرفته است ما در طول سال برنامه‌های متنوع و زیادی را در برای محکومین داریم و با کمک و همکاری فنی و حرفه‌ای ۴۰ رشته در زندان‌های استان کرمان داریم که حدود ۶۰ مربی مشغول به کار هستند و آموزش‌های لازم به زندانیان داده می‌شود.

امیری گفت: همچنین با همکاری آموزش و پرورش نیز افراد زندانی که از تحصیل بازمانده اند می‌توانند در زندان به تحصیل خود ادامه دهند.

او افزود: ما در حال حاضر ۲۴ نفر زندانی در زندان‌های استان داریم که در حال اتمام تحصیلات عالی هستند، قریب به ۴۰۰ نفر در مقاطع راهنمایی و دبیرستان و حدود ۲۰۰ نفر در مقطع نهضت سواد مشغول به تحصیل هستند.

امیری در خصوص کمک معیشتی به خانواده‌های زندانیان اظهار داشت: با کمک انجمن حمایت زندانیان استان و خیریه‌ها برنامه‌ریزی شده است و ۶۰ نفر از خانواده زندانیان تحت پوشش این انجمن مشغول به کار هستند و علاوه بر مستمری، حقوق ثابتی نیز دریافت می‌کنند و همچنین می‌توانند آموزش‌های لازم را ببینند و گواهی مهارت فنی و حرفه‌ای به آنان داده می‌شود و پس از اتمام دوره می‌توانند کسب و کاری را برای خود راه بیندازند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان زندان ها عید فطر زندان های استان خانواده زندانیان ماه مبارک رمضان خانواده زندانی ستاد دیه استان کل زندان ها فضای مجازی جرائم غیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۴۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس

یونس طرهانی معاون قضائی رئیس کل در امور زندان‌ها و کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان تهران گفت: در راستای اجرای برنامه‌های ابلاغی رئیس کل دادگستری استان تهران برای کاهش جمعیت کیفری و تعیین تکلیف محکومان زندانی که طولانی مدت در حبس به سر می‌برند، یک زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس با صدور حکم اعسار مطلق آزاد شد.

طرهانی اظهار داشت: در ارتباط ویدئو کنفرانس با یک زندانی، که به اتهام ایراد ضرب و جرح به پنج سال حبس و پرداخت دیه محکوم شده بود و از سال ۸۸ به علت عدم رضایت شکات و مراجعه آن‌ها همچنان در زندان به سر می‌برد موجب صدور دستورات لازم برای تعیین تکلیف وی و صدور حکم قضائی در شعبه مربوطه شد.

معاون قضائی رئیس کل در امور زندان‌ها و کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان تهران افزود: با توجه به اینکه محکوم علیه حبس خود را به اتمام رسانده بود و قریب ۱۰ سال پس از اتمام محکومیت، صرفاً به دلیل عدم توان مالی برای پرداخت دیه در زندان به سر می‌برد و هیچ اقدامی نیز توسط شکات صورت نگرفته و حتی طی این مدت از یک روز مرخصی نیز استفاده نکرده بود، پرونده وی در راستای اجرای برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری دستگاه قضائی مورد بررسی و تعیین تکلیف نهایی قرار گرفت.

وی در پایان در خصوص آزادی زندانی تصریح کرد: با هماهنگی بین مرجع قضائی مربوطه و دادسرای مجری حکم، زندانی پس از تحمل نزدیک به ۱۵ سال حبس، با صدور حکم اعسار مطلق، از زندان آزاد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • استان ۲ میلیون نفری هرمزگان فقط ۱۵۶ زندانی دارد
  • اشتغال زندانیان از مهم‌ترین کارهای امنیت‌ساز است
  • درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد