Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس بخش‌هایی از شمال غرب، جنوب شرق و جنوب بارندگی داریم.

وی افزود: بارش در استان‌های شرق فارس، کرمان، شمال هرمزگان و شمال سیستان و بلوچستان از شدت بیشتری برخوردار است که با این وجود احتمال آبکرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن سطح رودخانه‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گودرزی از استمرار بارش پراکنده در برخی مناطق خبر داد و گفت: طی روز‌های جمعه و شنبه در دامنه‌های زاگرس مرکزی، بخش‌هایی شمال غرب و جنوب شرق بارندگی خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه در استان‌های شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی و غرب دریای خزر بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روند دما در اکثر مناطق کشور افزایشی است، بیان کرد: از امروز تا روز شنبه در اکثر مناطق به جز سواحل شمالی و اردبیل افزایش محسوس دما و وزش باد نسبتا گرم جنوبی رخ خواهد داد.

به گفته گودرزی، از یکشنبه تا پایان هفته در سواحل شمال و استان اردبیل کاهش دما خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

دمای تهران افزایش می‌یابد

وی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: امروز آسمان پایتخت صاف تا قسمتی ابری و در برخی ساعات همراه با غبار محلی است.

گودرزی در پایان از روند نسبی افزایش دما در برخی مناطق خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش باران پیش بینی هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۴۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۰۰ نیروی شهرداری برای رفع آبگرفتگی معابر کرمانشاه پای کارند

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه از فعالیت شبانه‌روزی ۱۷۰۰ نیروی خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی معابر شهر خبر داد.

محمد موحدی مجد در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آبگرفتگی معابر شهر کرمانشاه بدنبال بارش‌های اخیر، گفت: با توجه به اینکه شدت بارش‌ها بالا بوده و حجم بارش در زمانی کوتاهی صورت گرفت، آبگرفتگی معابر یک امر طبیعی است و در تمام شهرها و کلانشهرهای دنیا رخ می‌دهد. مهم این است که این آبگرفتگی‌ها اختلال جدی ایجاد نکرده و طولانی مدت نشود.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت کانال‌های دفع آب‌های سطحی در تمام دنیا بر اساس میانگین بارندگی‌ها در هر منطقه طراحی و همین امر موجب می‌شود که در بارش‌های شدید در بازه زمانی کوتاه، شاهد آبگرفتگی معابر باشیم.

موحدی مجد با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای بارش‌های اخیر، از آماده‌باش ۱۷۰۰ نیروی خدماتی شهرداری کرمانشاه خبر داد و گفت: با توجه به شدت بارندگی‌ها این نیروها در سه شیفت کاری تقسیم شده و در هر شیفت حدود ۶۰۰ نفر در حال خدمات‌رسانی هستند.

وی با بیان اینکه آماده‌باش نیروها تا پایان بارندگی‌ها ادامه دارد، از مردم خواست در این شرایط از تردد غیرضروری در شهر اجتناب کرده تا نیروها بتوانند راحت‌تر فعالیت کرده و مشکل ترافیکی ایجاد نشود.

موحدی مجد با بیان اینکه تاکنون مشکل حادی در خصوص بارندگی‌ها نداشته‌ایم، گفت: تنها یک مورد که قدری ایجاد مشکل کرده و نیروها پیگیر رفع آن هستند، آبگرفتگی زیرگذر میدان شهدا است.

وی افزود: این زیرگذر مشکل اساسی دارد و باید تاسیسات آن مانند زیرگذر امام حسین(ع) کاملا بازسازی شود تا دیگر شاهد آبگرفتگی مشکل ساز در این نقطه نباشیم.

طبق اعلام هواشناسی، سامانه ناپایدار مستقر در جو استان، تا روز شنبه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دمای هوای اصفهان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد/بارش رگبارهای بهاری
  • بارش شدید باران در عربستان+فیلم/ هشدار قرمز صادر شد
  • ۱۷۰۰ نیروی شهرداری برای رفع آبگرفتگی معابر کرمانشاه پای کارند
  • رگبار و رعد وبرق در تهران/ احتمال آبگرفتگی معابر
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت
  • آبگرفتگی معابر شهر ایلام بر اثر شدت بارش باران
  • افزایش ابر و وزش باد پدیده غالب جوی در کرمان
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد