Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، «محمود محمودزاده» در هجدهمین جلسه شورای‌عالی مسکن بر مشارکت دولت و بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: بهره‌مندی و استفاده از بازار سرمایه بنا به نظر وزیر راه و شهرسازی و تاکید دولت در بخش مسکن در دستور کار قرار گرفته است و فعال می‌شود.

وی ادامه داد: در چندین مورد، نظر اصلاحی روی قانون ساماندهی و تولید و عرضه مسکن وجود داشت که در جلسات متعدد، توافقاتی حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اصلاح قانون ساماندهی، تحرکی در بخش مسکن ایجاد می‌شود؛ بدین معنا، علاوه بر مسوولیت در تامین مسکن، تامین خدمات توسعه شهری نیز فعال خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این مطلب که برای فعال کردن بازار سرمایه در چندین مورد تفاهم حاصل شده است، افزود: فعال کردن صندوق‌های زمین و ساختمان و تامین زمین موردنیاز تولید مسکن با اصلاح آیین‌نامه بر اساس مشکلاتی که سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت عمران شهر‌های جدید و شرکت بازآفرینی داشت، در جریان است.

محمودزاده گفت: با اصلاح قانون ساماندهی و تولید و عرضه مسکن، تحرکی در بخش تولید مسکن ایجاد می‌شود و می‌توان علاوه بر تامین مسکن، تامین خدمات و توسعه شهری را نیز همزمان انجام داد و فعال کرد.

مسکن

وی یادآور شد: هم‌اکنون ۱۳ پروژه سازمان ملی زمین و مسکن، تعدادی از پروژه‌های شرکت عمران شهر‌های جدید و همچنین شرکت بازآفرینی آماده یا در حال آماده شدن است که در تامین خدمات شهری آن، مشکلاتی وجود داشت که با اصلاح آیین‌نامه و تصویب آن در دولت مشکلات موجود، حل می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تفاهم با سازمان بورس برای تامین سرمایه مستقیم بخش خصوصی در صندوق زمین و ساختمان خبر داد و گفت: چنانچه بخش خصوصی و فعالان صنعت ساخت و ساز بخشی از صندوق‌ها را اجاره کنند، توان تامین اعتبار صندوق‌ها وجود دارد.

محمودزاده موضوع مهم دیگر در بازار سرمایه را، تامین مصالح برشمرد و افزود: امکان خرید و فروش سهام مسکن که تحت عنوان خرید متری مسکن شناخته می‌شد در بازار سرمایه وجود دارد.

وی فروش اقساطی را بزرگترین جذابیت طرح اقدام ملی مسکن، برشمرد و توضیح داد: با توجه به استراتژی وزارت راه و شهرسازی در خصوص تولید مستمر مسکن و نامگذاری سال جاری تحت عنوان جهش تولید، امکان مشارکت بخش خصوصی در تولید و عرضه مسکن فراهم شده است. بخش خودمالکی از جمله تمهیدات برای مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن و تولید و عرضه آن است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بازار مسکن مسکن قیمت مسکن بازار سرمایه پارسی خبر راه و شهرسازی بازار سرمایه تولید و عرضه بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۴۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ثبت نام جدید در نهضت ملی مسکن استان سمنان وجود دارد

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن بیان کرد: در شهرهایی که کماکان مشکل زمین وجود ندارد و زمین برای نهضت ملی مسکن تأمین شده، ثبت نام نیز ادامه دارد و مردمی که شرایط دریافت زمین در این طرح را دارند کماکان می‌توانند ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن به جز در شهر سمنان و شاهرود، باز بوده و مردم می‌توانند برای دریافت زمین ثبت نام کنند، افزود: در دو شهر بزرگ استان هم سامانه به دلیل تأمین زمین برای افرادی که قبلاً ثبت نام کرده‌اند مسدود است وگرنه در صورت تأمین زمین باز خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: برای تمام کسانی که ثبت نام کرده و پول واریز کرده‌اند در تمام استان زمین پیش بینی شده و اغلب به جز سمنان، این زمین‌ها واگذار شده است و مشکلی در این باره نداریم.

حمیدی با بیان اینکه واگذاری‌های زمین در قالب نهضت ملی مسکن به جز سایت پیام نور سمنان و یک هزار واحدی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در شاهرود، مابقی به صورت خودساز هستند، تاکید کرد: دولت زمین را به مردم می‌دهد تا خودشان هر طور می‌خواهند بسازند و در این مسیر از تسهیلات هم بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه موضوع مهم برای دولت آماده سازی زمین‌ها و قطعات و سایت‌ها برای واگذاری به مردم است چرا که مردم باید بلافاصله بعد از دریافت زمین‌ها را بسازند، افزود: در نشست‌های مختلف پیرامون وظایف دستگاه‌های مختلف استان سمنان پیرامون آماده سازی زمین‌ها، تاکید شده است.

معاون استاندار سمنان گفت: شهرداری‌ها وظیفه آماده سازی زمین‌ها و تسطیح آنها برای واگذاری به مردم در قالب نهضت ملی مسکن را در تمام استان سمنان بر عهده دارند که خوشبختانه همکاری خوبی را نیز تاکنون شاهد بوده‌ایم.

کد خبر 6094827

دیگر خبرها

  • حداکثر ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • ذاکری: تنها ۱۸ درصد دارایی ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است/ سرمایه‌ها در دست اقلیتی متمرکز شده که امروز امکان کنترل آنها نیست / هشدار نسبت به تهی سازی ظرفیت دولت با خصوصی سازی رانتی
  • تورم و بیکاری چالش بزرگ لرستان/ زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود
  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود
  • امکان ثبت نام جدید در نهضت ملی مسکن استان سمنان وجود دارد
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان برآورد می شود
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان