Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@07:41:32 GMT

روحانی: «قدس پایتخت فلسطین» یک اصل تغییر ناپذیر است

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۵۰۳۹

روحانی: «قدس پایتخت فلسطین» یک اصل تغییر ناپذیر است

خبرگزاری مهر: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور در پیامی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس، با تاکید بر اصل تغییرناپذیر «قدس پایتخت فلسطین»، اظهارداشت: برگزاری مراسم حمایت از ملت مظلوم فلسطین، در آخرین جمعه هر ماه رمضان، سنتی طیبه بنام مبارک روز قدس است و نمادی از استقامت، وحدت و همدلی مسلمانان در دفاع از آرمان‌های اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام حجت الاسلام حسن روحانی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ملت مومن و انقلابی ایران

برگزاری مراسم حمایت از ملت مظلوم فلسطین، در آخرین جمعه هر ماه رمضان، سنتی طیبه بنام مبارک روز قدس است و نمادی از استقامت، وحدت و همدلی مسلمانان در دفاع از آرمان‌های اسلامی است.

در این روز حرکت‌آفرین، شما ملت رشید و فهیم ایران با الهام از آرمان‌های انقلاب و تاکید امام راحل (ره) در حمایت از ملت‌های مظلوم جهان به ویژه مردم بی‌دفاع فلسطین همواره پیشگام و منشاء حرکت‌های روشن‌گرایانه بوده‌اید و تا هنگامی که دل‌های شما مردم همیشه در صحنه ایران به دریای آموزه‌های اسلامی و انقلابی متصل است، مبارزه با ستمگران و دفاع از ستمدیدگان ادامه خواهد داشت، چرا که این شور و اراده ریشه در مکتب تابناک و الهام‌بخش عاشورا دارد.

در روز جهانی قدس امسال گرچه با توجه به شرایط فعلی و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم، امکان برگزاری حضوری این مراسم در دفاع از حقوق مردم فلسطین مهیا نیست، اما آنچه که اهمیت دارد و به آرمان فلسطین و آزادی قدس عمق و معنا می‌بخشد و رعب و وحشت در دل غاصبان قبله اول مسلمانان می‌اندازد، حضور معنوی و صلابت اراده‌هایی است که دل در گرو آزادی قدس شریف داشته و هیچ تردیدی بر نصرت الهی در آزادی سرزمین‌های اشغالی ندارند.

اینجانب با گرامی‌داشت این روز بزرگ و سرنوشت‌ساز، به این همگامی همدلانه درود می‌فرستم و وحدت و یکدلی آحاد مردم را در این روز مهم به ویژه در دوران حساس کنونی که استکبار جهانی با زنجیره‌ای از تحریم‌ها و تهدیدات غیرانسانی خود و به راه انداختن جنگ اقتصادی، قصد دلسرد کردن ملت و ایجاد مانع در راه تحقق آرمان‌های ملی و اسلامی ما را دارند، مسألت دارم و بار دیگر تاکید بر اصل تغییرناپذیر «قدس پایتخت فلسطین» می نمایم. بی تردید پیروزی نهایی از آن مجاهدان و صابران است.

منبع: فردا

کلیدواژه: روحانی آزادی قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۵۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین

بشار اسد با وجود شرایطی که پشت سر گذاشته است، ثبات موضع کشورش در قبال مساله فلسطین و مقاومت را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایسنا، بشار اسد رئیس جمهور سوریه با تاکید اینکه موضع کشورش از زمان ظهور مساله فلسطین در سال ۱۹۴۸ ثابت بوده است، افزود که با وجود شرایطی که سوریه از سر گذرانده است، یک لحظه یا تحت هر شرایطی که بوده موضعش دچار تزلزل نشده است.

وی تصریح کرد هر آنچه می‌تواند در حد امکانات موجود ارائه کند، بدون هیچ تردیدی در اختیار فلسطینی‌ها یا هر مقاومتی در برابر رژیم صهیونیستی قرار خواهد داد.

اسد همچنین خاطرنشان کرد که موضع دمشق در قبال مقاومت، «به عنوان یک مفهوم یا عمل، تغییر نخواهد کرد، بلکه تثبیت‌تر خواهد شد».

وی اشاره کرد رویدادها ثابت کرده است که هر کسی که تصمیمی ندارد هیچ امیدی به آینده ندارد و هر که صاحب قدرت نباشد در این دنیا ارزشی ندارد و هر که در دفاع از وطن مقاومت نکند، در درجه اول لایق وطن نیست.

اسد در سخنرانی خود در نشست گسترده کمیته مرکزی حزب بعث سوسیالیست عربی که روز شنبه در کاخ کنفرانس در دمشق پایتخت این کشور برگزار شد، تاکید کرد که سوریه «امروز تسلیم نخواهد شد زیرا ماهیت موضوع تغییر و خود دشمن نیز تغییر نکرده است».

براساس گزارش روزنامه الوطن سوریه، رئیس جمهور سوریه در این زمینه با تاکید بر اینکه «تنها متغیر، رویدادها به شکل بیرونی» است، توضیح داد که کشتارها با رفتار رژیم اشغالگر چه تعداد روند کشتار افزایش یا کاهش یابد، اتفاقی نیست.

اسد همچنین با اشاره به اینکه «سوگیری کورکورانه کشورهای غربی نسبت به صهیونیسم چیز جدیدی نیست» تاکید کرد: «تا زمانی که وضعیت تغییر نکند و حقوق فلسطینی‌ها و سوری‌ها به دست نیاید، هیچ چیزی موقعیت دمشق را تغییر نخواهد داد یا یک تار موی آن را جابجا نخواهد کرد.

وی همچنین تاکید کرد که تسلیم، احساس کاذب امنیت، شاید قدرت و گاهی موجودیت می‌دهد اما اسد توضیح داد که این تا زمانی است که ماموریت لازم به پایان برسد و پس از آن مردم، کشورها و ملت‌ها کنار گذاشته می‌شوند.

وی افزود: وقتی از وطن صرف نظر می‌شود این به معنای نابودی و از بین رفتن آنها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرف دانشجویان آمریکایی از خادمان حرم‌های شریف بیشتر است
  • خوشحالی وصف‌ناپذیر مردم سیستان و بلوچستان از پر آبی هامون + تصاویر
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • (تصویر) تغییر چهره بازیگر «پایتخت» در سن ۷۱ سالگی
  • عشق جوانان به ائمه اطهار (ع) وصف ناپذیر است
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • لوکیشن سریال خانه سبز پس از ۳۰ سال (فیلم)
  • ببینید/دفاع جانانه مجری شبکه نروژی از مردم فلسطین