Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@12:02:54 GMT

ذخایر روغن صنایع غذایی رو به اتمام است

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۵۲۰۳

به گزارش اکوفارس، سید محمد رضوی دبیر انجمن صنایع کنسرو ایران در گفتگو با تسنیم اظهار کرد: بخش عمده روغن خوراکی کشور وارداتی است و برای تامین این محصول، دانه های روغنی به کشور وارد و در داخل تبدیل به روغن می‌شود یا این نیاز از محل واردات روغن خام تامین می‌شود.

وی افزود: برای تامین این نیاز باید تسهیل ارز توسط دولت صورت گیرد و در صورتی که  ارز مورد نیاز در اختیار وارد کنندگان قرار نگیرد، به طور قطع برای تولید انواع مواد غذایی از جمله انواع کنسرو و سس دچار مشکل خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن صنایع کنسرو ایران ادامه داد: در صورت عدم تامین ارز مورد نیاز واردات در آینده با کمبود روغن مواجه خواهیم بود به همین منظور از ارگان های دولتی ذی ربط از جمله بانک مرکزی تقاضا می شود که به این موضوع توجه داشته باشند و پیش بینی های لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در صورتی که روغن مورد نیاز کارخانه های کنسرو در کشور تامین نشود، اشتغال بالای این صنایع تهدید و موجب بیکاری طیف وسیعی از افراد می شود؛در حال حاضر کرونا مشکلات زیادی برای صنایع غذایی ایجاد کرده است، امیداوریم که موضوع تامین روغن مزید بر علت نشود.

رضوی  با بیان اینکه  صنایع کنسرو کشور هنوز با کمبود مواجه نیستند اما ذخایر آنها در حال مصرف است گفت: در صورتی روغن مورد نیاز آنها جایگزین نشود، در آینده با کمبود این محصول اساسی برای تولید مواجه خواهند شد.

رضوی اظهار داشت: روغن مورد نیاز کشور توسط بخش بازرگانی دولت و  شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و بخش خصوصی به کشور وارد می شود و به طور معمول این بخش ها ذخایری دارند اما در صورتی که واردت این محصول تداوم نداشته باشد، ذخایر موجود آنها نیز ظرف یک تا دو ماه آینده تمام می شود و باید پیش بینی های لازم صورت گیرد و ارز مورد نیاز واردات اختصاص یابد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۵۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این ویتامین از پوکی استخوان در امان بمانید

به گزارش خبرآنلاین، وقتی سطح کلسیم شما به اندازه کافی بالا نباشد، بدن شما این ماده معدنی را از منبع ذخیره خود یعنی استخوان‌ها خارج می‌کند.

یک رژیم غذایی مناسب برای استخوان به بدن شما کمک می‌کند تا سطوح کلسیم سالم را بدون تأثیر بر استخوان‌ها حفظ کند.

به گزارش همشهری، غالبا به محصولات لبنی به عنوان منبع اصلی کلسیم در فکر می‌کنیم. با این حال در کمال تعجب، مطالعات انجام شده در سال ۱۹۸۳ نشان داد افرادی که از رژیم غذایی آسیایی که شامل مقادیر زیادی سبزیجات، کلم بروکلی و کلم است، نسبت به افرادی که مقادیر زیادی شیر گاو مصرف می‌کنند، کمتر دچار شکستگی می‌شوند.

ویتامین D برای جذب کلسیم ضروری است. ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که برای سلامت استخوان، ایمنی و سلامت روان مورد نیاز است.

اکثر آمریکایی‌ها به ویژه آن‌هایی که در آب و هوای سردتر زندگی می‌کنند، سطح ویتامین D خونشان بسیار کمتر از ۵۰ تا ۶۴ نانوگرم در میلی لیتر است که برای سلامتی مطلوب در نظر گرفته می‌شود.

قارچ‌ها تنها منبع گیاهی ویتامین D هستند. اما آن‌ها منبع ویتامین D ۲ هستند نه ویتامین D ۳ که بدن ما به طور طبیعی تولید می‌کند.

از آنجا که ویتامین D یک عنصر حیاتی برای سلامت استخوان است، لازم است به سایر منابع غذایی حاوی این ویتامین اشاره کرد.

ویتامین D مانند آب پرتقال منبع خوبی از ویتامین D هستند. آب پرتقال غنی شده با ویتامین D می‌تواند نیاز روزانه بدن به این ماده را تامین کند، اما بهترین منبع ویتامین D بیرون خانه‌ شما است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901737

دیگر خبرها

  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • فرصت‌های صادراتی محصولات صنایع غذایی
  • گام بلند پتروشیمی پردیس در تامین امنیت غذایی جهان و حفظ محیط زیست
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • با این ویتامین از پوکی استخوان در امان بمانید
  • شایع ترین علت نیاز به پیوند کبد در ایران
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید