Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس والیبال ایران گفت: در لیگ برتر والیبال صحبت از مافیا می‌شود. من نمی‌دانم این صحبت‌ها چقدر درست است اما گویا افراد بر اساس اطلاعات موثق صحبت می‌کنند که زیبنده والیبال ایران نیست.

بهروز عطایی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره نقل و انتقالات لیگ برتر والیبال گفت: تیم کاله هنوز وارد بحث نقل و انتقالات نشده است و من اصلاً در مورد جذب بازیکن و حتی حضور کاله در لیگ امسال خبر ندارم و حتی نمی‌دانم قرار است آنها امسال هم تیم‌داری کنند یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما چند بازیکن کلیدی را در فصل نقل و انتقالات از دست دادیم که این موضوع اصلاً خوب نیست. به هر حال باید تکلیف مشخص شود و اگر قرار است کاله امسال در لیگ حضور پیدا کند و به من پیشنهاد همکاری بدهد، ترجیح می‌دهم که در شهر خودم باشم و هدایت این تیم را دوباره برعهده بگیرم.

وی در مورد بحث مافیای لیگ برتر والیبال که از سوی برخی مربیان مطرح شده است، گفت: این یک موضوع پیچیده و بسیار مهمی است. در هر شغلی که باشیم، در زمینه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ... با چارچوب‌های اخلاقی روبه‌رو هستیم اما ورزش همیشه با روح مردانگی و مروت و اخلاق هم‌سو بوده است و توقع از ورزش همیشه بالا بوده است. در حال حاضر در لیگ برتر والیبال صحبت از مافیا می‌شود و اینکه افراد بر اساس روابط و ارتباطات خود، امرار معاش می‌کنند و به جاهایی وصل هستند. من نمی‌دانم این صحبت‌ها چقدر درست است اما گویا افراد بر اساس اطلاعات موثق صحبت می‌کنند که در هر حال به هیچ عنوان زیبنده والیبال ایران نیست.

مربی والیبال اظهار کرد: من فکر می‌کنم اتفاقاتی در حال انجام شدن است و این نشان می‌دهد که برخی از این فضا سوءاستفاده می‌کنند که همان‌طور که گفتم برای والیبال ایران اصلاً خوب نیست. مربیان به صراحت اسم همدیگر را می‌آورند که شاید با برخی از بررسی‌ها، مطرح شدن چنین صحبت‌هایی خیلی بی‌راه نیست. به هر حال امیدوارم که در والیبال همیشه شایستگی بر روابط ارجحیت پیدا کند.

وی در مورد باشگاهداری در لیگ والیبال اظهار کرد: همه خانواده والیبال در هر پستی که مشغول به فعالیت هستند، در مرحله اجرا همیشه فکر می‌کنند بهترین هستند. این موضوع در بین مدیران، مربیان و بازیکنان کاملاً صدق می‌کند اما اگر واقعاً بخواهیم عملکرد باشگاه‌ها را بررسی کنیم، در ایران تنها سه باشگاه وجود دارد که بر اساس اصول باشگاهداری در لیگ، تیمداری می‌کنند و مابقی باشگاه‌ها مصرف‌گرا هستند. متأسفانه سازندگی در باشگاه‌ها از بین رفته است و در حالی که لیگ باید به تیم ملی کمک کند، این چرخه برعکس شده است.

عطایی تأکید کرد: در هیچ‌کجای دنیا اردوهای تیم ملی به این اندازه طولانی‌مدت نیست چرا که در لیگ برتر بازیکنان بهترین عملکرد خود را دارند و زمانی که به اردوی تیم ملی می‌آیند در یک مقطع کوتاه برای رسیدن به هماهنگی تمرین می‌کنند. این نشان می‌دهد باشگاه‌ها با تیم ملی سازگاری ندارند و تنها عده خاصی بازیکن جذب می‌کنند که به صورت موقت و برای منافع خودشان در لیگ حضور داشته باشند. خیلی از باشگاه‌ها از بیرون بازیکن می‌آورند و به هیچ عنوان به بازیکنانی که در کانون خودشان پرورش پیدا کرده‌اند اعتماد نمی‌کنند.

وی گفت: در 15 سال اخیر فدراسیون والیبال یکی از قدرتمندترین فدراسیون‌های وررشی ایران بوده است که به نظرم اگر این فدراسیون نبود، باشگاه‌ها ضعیف‌تر از این عمل می‌کردند. ما نیاز به یک اتحادیه باشگاه‌ها داریم که برنامه‌ریزی‌های درست و منطقی را برای آنها انجام دهند. سازمان لیگ تنها کار برنامه‌ریزی بازی‌ها را برعهده دارد، در حالی که باشگاه‌ها باید بر اساس قوانین یک اتحادیه رفتار کنند. در چنین شرایطی مربیان سرگردان نمی‌شوند و باشگاه‌ها در لیگ سروسامان می‌گیرند.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان بیان کرد: به نظرم چگونگی استفاده از سرمایه‌ها و مدیریت آنها مهم است. در این چند سال اخیر دیده‌ایم که برخی از باشگاه‌ها وقتی وارد لیگ می‌شوند، با خود التهاب به همراه می‌آورند و در واقع یک هیجان کاذب ایجاد می‌کنند. این موضوع اصلاً مناسب ورزش والیبال نیست. ما باید بر اساس یک چارچوب جلو برویم که والیبال دچار چالش نشود. برخی از باشگاه‌ها قدمتی طولانی در لیگ برتر دارند اما در مقابل می‌بینیم برخی دیگر تنها در یک پروسه کوتاه‌مدت در لیگ تیم‌داری می‌کنند که آن هم به دلیل منافع والیبال نیست. چگونگی مدیریت هزینه‌ها با ولخرجی فرق می‌کند و باید باشگاه‌ها طبق یک اصول و چارچوب پیش بروند.

عطایی در مورد حضور ولاسکو در تیم ملی والیبال اظهار کرد: من اطلاعات دقیقی در این مورد ندارم. البته خود ولاسکو هم اعلام کرده که نمی‌تواند به ایران بیاید. این موضوع که از بین گزینه داخلی و خارجی یک نفر را انتخاب کنیم به نظرم خیلی ساده‌انگارانه است و باید بررسی دقیق شود. در حال حاضر مربیان ایرانی دانش و سطح بالایی دارند اما فکر می‌کنم فضای والیبال مناسب ورود مربیان ایرانی نیست. فصل نقل و انتقالات یک امتحان خوب برای مربیان ایرانی بود چرا که هم‌اکنون می‌بینیم هر کدام به‌راحتی به یکدیگر حمله می‌کنند و این نشان می‌دهد این فضا هنوز مناسب نیست. ما باید بر اساس یک تفکر منطقی و دقیق و با اظهارنظرهای اثرگذار تصمیم‌گیری کنیم و به نتایج تیم ملی قبل از المپیک، رویاپردازانه نگاه نکنیم. در چنین شرایطی می‌توانیم تصمیم درست و منطقی بگیریم.

انتهای پیام/4057/

منبع: آنا

کلیدواژه: لیگ برتر والیبال والیبال تیم ملی والیبال بهروز عطایی لیگ برتر والیبال نقل و انتقالات مربیان ایرانی والیبال ایران لیگ برتر باشگاه ها تیم ملی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۵۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور یک ایرانی در تیم ملی والیبال ژاپن!

 ژاپنی‌ها هم لیست نهایی خود را برای لیگ ملت‌های والیبال اعلام کردند.

به گزارش "ورزش سه"، فلیپ بلین سرمربی تیم ملی والیبال ژاپن که احتمالا آخرین سال حضور خود در این تیم را پشت سر می‌گذراد پس از دیدن عملکرد بازیکنان دعوت شده به اردوی این تیم اسامی بیست و نه بازیکن را برای لیگ ملت‌های والیبال اعلام کرد که نام کیهان تاکاهاشی، بازیکن دو رگه ایران ژاپنی، در این لیست به چشم می‌خورد.

اسامی بازیکنان دعوت شده به تفکیک پست‌ها:

پاسورها: ماساهیرو سکیتا، آکیهیرو فوکاتسو، فوکاتسو، موتوکی آکیتو، ریو یاماموتو و ماساکی اویا

سرعتی‌زن‌ها: آکیهیرو یامائوچی،تایشی اونودرا،، کنتارو تاکاهاشی، لاری گو مورایاما، دن لاری، کنتو آسانو، کیگو نیشیموتو و رن اونیکی

قطر پاسورها: یوجی نیشیدا، کنتا میائورا، نیشیاما و کیهان تاکاهاشی

دریافت‌کننده‌ها: یوکی ایشیکاوا (کاپیتان) ران تاکاهاشی، تاتسونوری اوتسوکا، کنتا تاکاناشی، شوما تومیتا، ماساتو کای، آکیتو یامازاکی، کنیو ناکاماتو و یودای آرای،

لیبروها: توموهیرو یاماتومو، کازایوکی توموهیرو اوگاوا و کازایوکی تاکاهاشی

تیم ملی والیبال ایران در پنجمین بازی خود در لیگ ملت‌های والیبال به مصاف ژاپن خواهد رفت.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معاف شدن اعضای تیم ملی والیبال از خدمت سربازی تیم ملی والیبال ایران با وجود شکست مقابل چین قهرمان شد

دیگر خبرها

  • مربی سرشناس عاشق هندوانه‌های ایران شد | از اینکه ایرانی‌ها کنار غذاهایشان خیارشور می‌گذارند تعجب کردم!
  • روایت جالب مربی لهستانی تیم والیبال ایران از خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن صبح
  • یاناس ویچیچ:میلیون‌ها ایرانی عاشق والیبال هستند
  • حضور یک ایرانی در تیم ملی والیبال ژاپن!
  • پائز: هدف ما المپیک است، مردم ایران حامی تیم ملی والیبال هستند
  • سرمربی تیم ملی والیبال: می‌خواهم با ایران در پاریس ۲۰۲۴ حضور داشته باشم
  • سرمربی تیم ملی والیبال: می‌خواهم با ایران در پاریس 2024 حضور داشته باشم
  • اولین اظهارات سرمربی جدید والیبال ایران پس از ورود به تهران
  • راه‌یابی به المپیک هدف ماست/می‌دانم در ایران والیبال اهمیت دارد
  • وعده بزرگ و جذاب پائز بعد از ورود به ایران