Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملک محمد قربانپور روز پنجشنبه در جلسه کمیته حفاظت و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان افزود: برای راه‌اندازی باغ گیاه شناسی، طرح تهیه و زیرساخت‌های لازم از جمله زمین مورد نیاز تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه احداث این باغ نیازمند صدور مجوز از مرکز تحقیقات کشاورزی کشور است، گفت: برای راه‌اندازی این باغ ۱۳ هکتار زمین درنظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این باغ با همکاری منابع طبیعی، مرکز تحقیقات جهادکشاورزی و شهرداری لردگان راه‌اندازی می‌شود.

به گفته وی، در این باغ تمام گیاهان دارویی و گل‌ها و گیاهان خودرو از مناطق مختلف کشور جمع‌آوری می‌شود تا علاوه بر جذب گردشگر، حفاظت و نگهداری از گیاهان و تهیه بانک ژن زنده گیاهی انجام شود.

قربانپور افزود: انجام طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی،‌ ترویج استفاده شهروندان از گل و گیاه و جایگزینی داروهای گیاهی به جای داروهای شیمیایی و حفظ و تکثیر گونه‌های گیاهی نادر از دیگر اهداف راه‌اندازی این باغ است.

وی در ادامه با اشاره به شروع فصل گرما و احتمال افزایش آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های شهرستان افزود: برای مقابله با آتش سوزی تمهیدات لازم پیش بینی شده و از مردم درخواست می‌شود که با منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: شهرستان لردگان با توجه به اقلیم و آب و هوای مناسب استعداد ایجاد شعبه‌ای از باغ گیاه شناسی و یا باغ گیاهان دارویی را دارد.

حسن جهانبازی با تاکید بر اینکه برای راه‌اندازی این شعبه مجوز مرکز تحقیقات کشور نیاز است، گفت:  این شعبه با هدف آموزشی، گردشگری و توریستی راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش ایرنا،  هم اکنون هزار و ۷۲۸ گونه گیاه دارویی در انحصار ایران است.

۵۱ درصد جنگل های بلوط استان چهارمحال وبختیاری در شهرستان لردگان قرار دارد.

برچسب‌ها لردگان چهارمحال وبختیاری گیاهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لردگان چهارمحال وبختیاری گیاهان لردگان چهارمحال وبختیاری گیاهان مرکز تحقیقات منابع طبیعی راه اندازی باغ گیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۵۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، نخستین نشاء ارگانیک برنج، امروز در ایستگاه مرکز تحقیقات برنج نکا انجام شد. در این روش از هیچ گونه سم و نهاده‌های شیمیایی استفاده نمی‌شود.


رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان مازندران در حاشیه این مراسم گفت: نشا ارگانیک در مرکز تحقیقات کشاورزی مازندران در ایستگاه تحقیقات زراعی بایع کلا نکا در سطح ۱۰ هکتار صبح امروز برای هفتمین سال متوالی انجام شد.


دکتر محمودی افزود: در راستای سیاست‌های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تولید محصول سالم و ارگانیک، طرح ملی تولید برنج ارگانیک از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و به فاصله حداقل ۱۰۰۰ متر از سایر مزارع شالیزاری در ایستگاه تحقیقات زراعی بایع کلا، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندان، با کشت برنج طارم هاشمی اجرا شد.


وی خاطر نشان کرد: مهمترین وجه تمایز سیستم کشاورزی تولید برنج ارگانیک با سیستم شالیکاری مرسوم در نحوه مدیریت تغذیه و مدیریت کنترل عوامل خسارتزای زنده گیاهی است. کنترل عوامل بیماریزا با تولید نشا‌های سالم) روش‌های زراعی، ضدعفونی بذر و محلولپاشی خزانه با قارچ‌های کنترلگر زیستی و استفاده از عامل کنترلگر زیستی باکتریایی در زمین اصلی انجام شد.


رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان مازندران افزود: برای کنترل آفات، مدیریت تلفیقی شامل شخم عمیق مزرعه بعد از برداشت محصول، حذف علف‌های هرز اطراف مزرعه، نشا به موقع در نیمه اردیبهشت، نصب تله فرمونی در طول دوره رشدی برنج، رهاسازی زنبور تریکوگراما و محلول پاشی با کنترلگر لازم است.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی رشته آسیب‌شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد
  • ویتامین های مهم برای گیاهان آپارتمانی
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • موافقت دولت با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در گلپایگان