Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:47:14 GMT

سنا رییس جدید آژانس اطلاعات ملی آمریکا را تأیید کرد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۶۱۳۳

سنا رییس جدید آژانس اطلاعات ملی آمریکا را تأیید کرد

به گزارش بامداد جمعه رویترز، راتکلیف از متحدان سیاسی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکاست و سنا با ۴۹ رأی موافق در مقابل ۴۴ رأی مخالف صلاحیت وی را تأیید کرد.
همه آرای مثبت متعلق به جمهوریخواهان و همه آرای منفی متعلق به دموکرات‌ها بود.
راتکلیف در مقایسه با «دن کوتس» رییس سابق آژانس مدیر اطلاعات ملی تجربه اطلاعاتی بسیار کمتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترامپ دو بار راتکلیف را برای ریاست این نهاد اطلاعاتی معرفی کرده بود. وی نخستین بار ژوئیه گذشته معرفی شد اما به دلیل مخالفت‌های سناتورها نامزدی‌اش پس گرفته شد.
وی یکی از اعضای کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا بود و حتی برخی سناتورهای جمهوریخواه نیز در مورد وی ملاحظاتی داشتند اما در نهایت، صلاحیت وی را تأیید کردند.
راتکلیف در هنگام بررسی صلاحیتش با این سوال سناتورها مواجه شد که آیا در دوره ریاستش عملکردش مستقل از رییس جمهوری خواهد بود یا خیر.
وی پاسخ داد: اطلاعاتی که تحویل می‌دهم مشمول نفوذ خارجی نخواهد بود.
ترامپ در موارد متعدد با یافته‌های آژانس‌های اطلاعاتی مخالفت کرده است. او نتیجه‌گیری نهادهای اطلاعاتی در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در آمریکا را رد کرده بود.

برچسب‌ها روسیه سنای آمریکا دونالد ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه سنای آمریکا دونالد ترامپ روسیه سنای آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۶۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی

رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه با رئیس جمهوری سومالی درباره تقویت همکاری‌های امنیتی اطلاعاتی میان دو کشور گفت وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « ابراهیم کالین» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه در کاخ ریاست جمهوری سومالی با « حسن شیخ محمود» رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره گسترش همکاری‌های اطلاعاتی امنیتی میان ترکیه و سومالی با او گفت‌وگو کرد.

به نوشته روزنامه سومالی جدید، در این دیدار دو طرف در خصوص تقویت همکاری راهبردی ترکیه - سومالی در زمینه‌های مورد علاقه دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مبارزه با تروریسم بخصوص گروه تروریستی الشباب، افزایش ثبات و امنیت در شاخ آفریقا و گسترش همکاری اقتصادی میان ترکیه و سومالی از دیگر محورهای مورد بحث میان شیخ محمود و کالین بود.

موقعیت راهبردی سومالی و رویای ترکیه برای نفوذ در شاخ آفریقا

 رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه در سفر به موگادیشو با همتای سومالیایی خود دیدار و درخصوص راه‌های تقویت همکاری اطلاعاتی و امنیتی میان دو کشور با وی گفت وگو کرد.

ترکیه در سال 2108 توافقنامه تاسیس یک پایگاه نظامی در سومالی را  با دولت مودگادیشو امضای کرد و 24 فوریه 2024 توافقنامه تقویت همکاری‌های نظامی امنیتی میان ترکیه و سومالی امضاء شد. این توافقنامه شامل برگزاری رزمایش‌های مشترک، تبادل اطلاعات امنیتی و کمک‌های بشردوستانه است.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا