Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشکل‎های دانشجویی از ظرفیت فضای مجازی و گفتمانی خود برای اعلام انزجار از صهیونیسم ها و استکبار جهانی بطور کامل استفاده کنند و حرکتی را رقم بزنند که جوانان سایر ملل را با خود همراه سازد.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، فرید نادری دبیر تشکیلات اتحادیه تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی طی یادداشتی به مناسبت روز قدس نوشت: از عملیات آزادسازی خرمشهر تحت عنوان بیت المقدس یاد میشود،این درحالیست که نام اصلی آن الی بیت المقدس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیت المقدس را نسل اول انقلاب رقم زدند و حال نوبت نسل سوم و چهارم است که الی بیت المقدس را رقم بزنند.
دیری نخواهد پایید که قدس به دامان اسلام بازگردد و مسلمانان مقاوم فلسطین همانند برادران سوری و عراقی مقاوم خود پاداش مقاومتشان را بگیرند.

وقتی صحبت از مقاومت مردم فلسطین است مردم نوار غزه بیشتر مورد بحث ماست.چرا که در دیگر نقاط فلسطین مقاومت بسیار گمنام است.تا جایی که در برخی نقاط حتی اگر حرف از مقاومت بزنید پلیس فلسطین شما را دستگیر خواهد کرد و یا در جلسات مذهبی بیش از پنج نفر حرف از مقاومت ممنوع می باشد؛ پس جوانان ما باید آگاه باشند که دشمن با نشان دادن زاویه ای خاص از فلسطین که بعنوان مثال در ساحل دختران بی حجاب در حال عیش هستند دیدشان را نسبت به مقاومت تغییر ندهند و با استناد به چند عکس با هدف رسانه ای مشخص زیر لب با تمسخر بگویند جانا اندوه فلسطین و لبنان کشت مارا، این یعنی دید از زاویه ای که دشمن می خواهد نه واقعیت.

فلسطین هم همانند کشور خودمان از مردم با تفکرات متفاوتی تشکیل شده است.برای مثال فکر کنید کسی تصور کند در ایران همه حزب اللهی هستند و ریش بلند دارند و پیراهن سفید بلند بر تن میکنند و بانوان ما همه چادری هستند؛بعد بیاید در جایی تصاویر مهمانی های شمال تهران و یا وضعیت حجاب و فضای مجازی برخی جوانان ما را ببیند، خب ایران نه آن است و نه این .فلسطین هم دقیقا همین است.در بحث فلسطین بیشتر مردم نواره غزه مد نظر ماست که بعلت مقاومت زیر ستم و ظلم هستند و همواره مستضعفند.

برگردیم به بحث جبهه مقاومت. جبهه مقاومت از هر زمان دیگری در منطقه قدرت بیشتری دارد و دشمنان از هر مجالی دیگر بیشتر در نقطه ضعف قرار گرفته اند و دیوانه وار با هر سیاستی به مقابله با مقاومت و سرد کردن مردم حامی مقاومت با روش های مختلف از جمله فشار های سیاسی ،اقتصادی ،جنگ نرم و... می پردازند.

مستضعفان در طول تاریخ، فراز و نشیب‌ های فراوان و پیچیدگی‌ های ویژه ‌ای را پشت سر نهاده اند همانند آیه قرانی  که بیان میکند؛((وَ نُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی اْلأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ))

بعنوان نمونه ناتوانی بنیامین نتانیاهو در تشکل کابینه  سال ۲۰۱۹ و رای مجلس اسرائیل به انحلال دولت برای نخستین بار و آماده شدن برای انتخابات جدید در شهریور ماه همه نشان از ناتوانی مستکبران در منطقه و خوار شدن بیش از پیش آنان است.
یا نمونه ای دیگر شکست سنگین تروریست های آمریکا در‌ سوریه و عراق با خرج هفت میلیارد دلار به گفته دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت این کشور.

در نهایت هم ترور ناجوانمردانه  سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی که نشان داد استکبار جهانی و در راس آنها صهیونیسم ها بزدلانی هستند که از مقابله مسقیم باسرداران اسلام هم هراس دارند.

در آن طرف پیروزی ها و همدلی محور مقاومت در منطقه بسیار ملموس و پر رنگ شده است،نگاهی به همبستگی مسلمانان و غیر مسلمانان در راهپیمایی اربعین بیاندازید تا متوجه عمق این تحلیل بنده شوید.

وحدت محور مقاومت و نوید بخشی انقلاب اسلامی به کشور های زیر ظلم مستکبران تأثیری شگرفی در معادلات منطقه داشته بطوریکه در سطح جوامع بین المللی،امروزه هیچ اقدامی بدون در نظر گرفتن‌ مواضع جمهوری اسلامی ایران صورت نمیپذیرد و از این میتوان بعنوان قدرت دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در جهان یاد کرد.

از طرفی گرچه تاسف بار است اما بعنوان عبرت این را باید درس تکراری تاریخ دانست که توافق های بی ثمر و زیان بار  تنها هزینه های مقاومت را بالا میبرد و تنها ظلم و فشار بر مستضعفان را دوچندان و تلاش های آنان در مقابله با استکبار را به حراج میگذارد.قطعاً از آنها بعنوان نماد دیپلماسی ایران نمیتوان یاد کرد.هر چند دیپلمات های حامی این جریان فکری ادعای سیاست و دانستن دیپلماسی کنند اما واقع بینانه نتیجه کار آنها چه بود؟ قبل از شما اینکار را که قاجار ها هم میکردند.

قاجار بعلت نداشتن قوای نظامی مستحکم با ترس از دست رفتن قدرت از کفشان روی به مذاکره و امتیاز دادن در ازای بقا آوردند؛اما در هنگامی که کشوری بر تسلط نیروی نظامی و دفاعی خود واقف باشد و دشمن نیز بر این مسئله آگاه است و حتی تحریم های شدید اقتصادی مردم را تسلیم نکرده که هیچ،حتی باعث پیشرفت های چشم گیر در بسیاری از حوزه ها شده است،در این شرایط علت امتیاز دادن چیست؟این بدان معناست که مذاکره در این برهه برخلاف ادعای این جریان فکری کاملاً غیرسیاسی است.هرچه هم که از آن بعنوان دیپلماسی قرن نام ببرند نتیجه کار نامی دیگر برای آن برخواهد گزید و آن «دیپلماسی ذلّت» است و این نوع دیپلماسی در شأن مسلمین با این وحدت ملی و منطقه ای نمی باشد.

هنگامی که می خواهیم به تحلیل یک رخداد سیاسی بپردازیم باید دستاورد های آن را مطرح کنیم تا بتوان تحلیلی موشکافانه تر و صحیح تر ارائه داد.

از دستاورد های سیاستِ مقاومت در سطح نظام بین الملل می‌توان احیای نقش جنبش های آزادی بخش را نام برد که مثال های آن در منطقه را خدمت شما بیان می کنم.

بعنوان بهترین مثال از آن می شود به مقاومت و احیای مقاومت مردم فلسطین در منطقه یاد کرد.

نمونه های دیگری  همچون مجلس اعلای عراق،حزب الدعوة نیز هستند که خواهان استقرار حکومت اسلامی درکشورشان هستند.
یا گروه هایی چون نهضت جمعیت ارشاد اسلامی  مصر  با طرح لزوم اجرای شریعت در جامعه مصر و یا الگو برداری از کتاب حکومت امام خمینی رضوان الله توسط الیسارالاسلامی مصر نیز نمونه ای دیگر است.

یا جبهه نجات اسلامی الجزایر که با تاکید بر جمهوری اسلامی بعنوان تنها راه حل  به  دنبال ایجاد حکومت اسلامی بر مبنای الگو برداری از انقلاب اسلامی ایران است.

امروزه در منطقه برخی گروه های اسلامی-سیاسی موجودیت خود را مرهون انقلاب اسلامی میدانند؛ مانند امل اسلامی و جنبش جهاد اسلامی که از اخوان المسلمین فلسطین زاییده شد.

جالب است بدانید که بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی نخستین مرکز جهاد اسلامی فلسطین در نوار غزه پدید آمد.
از طرفی گروهایی ایجاد شدند که وابستگی به هیچ جنبش یا گروه خاصی ندارند مانند نهضت اجرای فقه جعفری پاکستان.
گروه های دیگری نیز پس از انقلاب اسلامی از رکود و انفعال خارج شده و با سازمان دهی جدید پیشرفت های خیره کننده ای در منطقه داشتند همچون حرکت اسلامی در بیت المقدس و گروه الخلیل.

یکی از مهمترین گروه هایی که بیش از هر گروه اسلامی-سیاسی دیگری تحت تأثیر انقلاب اسلامی بوده است حزب الله لبنان است که به شخصه علت پیشرفت این گروه را در پذیرش رهبری انقلاب اسلامی ایران در مقام رهبری دینی و سیاسی و از طرفی بر پایه اصل ولایت مطلقه فقیه از سوی حزب الله می‌دانم.

جنبش های مردم مسلمان یمن هم بی تأثیر از شنیدن فریاد های آزادی خواه ایران اسلامی نبوده.

اینها تماماً نمونه های دستاوردهای صرفاً سیاسی مقاومت جمهوری اسلامی ایران است.

ما همواره از صدر اسلام شاهد این بودیم که مقاومت در برابر مستکبران و ظالمان نتیجه بهتری دارد تا مذاکرات بیهوده که معمولا توام است با رکب خوردن از دشمنان.شاید مقاومت زمان بر باشد اما دستاورد های آن همراه با عزت و سربلندی و دائمی خواهد بود و نمادی از قدرت است.

از این رو،با کنار گذاشتن برخی اشتباهات از سوی طیف فکری خاصی از سیاسیون و حمایت های بدنه ای از جامعه که درگیر آن نوع نگرش می‌باشند ،دیپلماسی مقاومت با محوریت جمهوری اسلامی ایران را می‌توان بزرگ ترین دستگاه دیپلماسی قرن نام برد به این علت که حرکتی را رقم زد که در تاریخ بی سابقه است این چنین برپا کردن مستضعفان علیه مستکبران.

در آخر از تشکل های دانشجویی می‌خواهم که از ظرفیت فضای مجازی و گفتمانی خود برای اعلام انزجار از صهیونیسم ها و استکبار جهانی بطور کامل استفاده کنند، حرکتی را رقم بزنند که جوانان سایر ملل را با خود همراه سازد. سعی بر تبیین حقوق ملت مظلوم فلسطین در جهان داشته باشند که این کار همگانی با همدلی و همکاری همگانی میسر خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی فلسطین تشکل های دانشجویی نوار غزه جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی بیت المقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۶۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات جمعه خشم در همدان همزمان با سه استان دیگر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ حجت الاسلام سیدرضا فاضلیان گفت: این مراسم  با حضور گروه های مختلف مردم انقلابی و همیشه در صحنه همدان در حمایت از مردم مظلوم غزه و خیزش دانشجویان در آمریکا و کشورهای اروپایی و همچنین محکومیت جنایات رژیم منفور صهیونیستی برگزار می شود.

او افزود: جنایات رژیم‌صهیونیستی اسرائیل علیه ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین همچنان ادامه دارد و مردم همدان در این راهپیمایی پرشور، ضمن ابراز همدلی و همبستگی با مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین و اعلام حمایت همه‌جانبه از گروه‌های مقاومت فلسطین، خشم و انزجار خود را از جنایات ددمنشانه رژیم نامشروع و اشغالگر صهیونیستی به نمایش می گذارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان تأکید کرد: این راهپیمایی فردا جمعه ۱۴ اردیبهشت پس از اقامه نماز جمعه از مسیر حسینیه امام خمینی(ره) به سمت چهار راه شریعتی برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به اسرائیل
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی نشان از افول و نابودی زودهنگام این رژیم دارد
  • جدیدترین شاخه مقاومت اسلامی در بحرین چگونه متولد شد؟
  • قدردانی مقاومت فلسطین از حمایت یمن از مردم غزه
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • عملیات مقاومت اسلامی بحرین علیه «ایلات» برای نخستین بار
  • تظاهرات جمعه خشم در همدان همزمان با سه استان دیگر
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی