Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، متن پیام حسین مدرس خیابانی به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم 

«روز معدن» یادآور تلاش ها و مجاهدت‌های فعالان عرصه معدن و صنایع معدنی در اقصی نقاط کشور است که در دور دست‌ترین مناطق با همت والای خود، پرچم تولید را در سالی که مزین به نام «جهش تولید» است، برافراشته نگاه داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بدون شک در سال «جهش تولید» و در سایه رهنمودهای گرانقدر مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان مبنی بر زدودن آثار اقتصاد نفتی و تکیه بر سایر ظرفیت‌های توسعه‌ای کشور، حوزه معادن و صنایع معدنی از جایگاهی بی‌بدیلی برخوردار بوده و نیازمند نگاهی فراگیر جهت تحقق اهداف نامگذاری سال است. 

در عین حال، دستورات ویژه ریاست محترم جمهور در حوزه معادن، سرفصل برنامه‌ها و اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت به خصوص در حوزه امور توسعه‌ای قرار گرفته و در عمل می‌تواند، زمینه خوداتکایی و استفاده از پتانسیل‌های عظیم معدنی کشور در راستای تحقق اهداف کلان اقتصادی را که محور آن کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و ارزآوری از بخش‌های مولد کشور است، بیش از پیش فراهم آورد. 

بر همین اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت با تدوین 4 راهبرد اصلی «جهش تولید»، « تعمیق و تقویت ساخت داخل»، « توسعه صادرات و کنترل واردات» و نیز «مدیریت و تنظیم بازار» را سرلوحه کار خود قرار داده و مشخصا در بخش معدن و صنایع معدنی، توسعه فعالیت های اکتشافی، ایجاد ارزش افزوده با تکمیل زنجیره ارزش، توسعه فرآوری با استفاده از روش‌ها و فناوری‌های نوین، توسعه پژوهش و افزایش ارتقای کمی و کیفی تولیدات، فعال‌سازی و احیای معادن کوچک‌مقیاس از جمله معادن غیرفعال و معادن فعال قابل توسعه را از مهمترین سرفصل‌های اقدامات خود در سال جهش تولید قرار داده است. 

لذا بر خود فرض می‌دانم ضمن گرامیداشت روز معدن، بار دیگر از تلاش های ارزشمند تمامی فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی کشور، تقدیر و تشکر نمایم. 

امیدوارم در سایه تلاش و خودباوری، شاهد توسعه پایدار و روز افزون بخش معدنی و صنایع معدنی کشور  در سالی که بنا به تدبیر مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید» نامگذاری شده؛ باشیم. 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تنظیم بازار معدن وزارت صنعت معدن و تجارت حسین مدرس خیابانی روز معدن سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت صنایع معدنی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۶۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان با صدور پیامی، فرارسیدن نهم اردیبهشت ماه روز شوراها را به اعضای شوراهای اسلامی در روستاها، بخش‌ها و شهرهای لرستان تبریک گفت.

 متن پیام ابوطالب شفقت به شرح زیر است: 

بسم‌الله الرحمن الرحیم:
ما تَشاوَرَ قَومٌ إلاّ هُدُوا إلى رُشدِهِم؛ 
امام حسن عليه السلام : هيچ قومى با يكديگر مشورت نكردند مگر آن كه به راه پيشرفت خود رهنمون شدند.(تحف العقول، ص ۲۳۳)

نهم اردیبهشت ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز شوراها نامگذاری شده است که نشان از توجه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به جایگاه و منزلت شورا و اتکاء بر خرد جمعی در حل مشکلات جوامع محلی دارد.

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اساس خواست و اراده مردم؛ تعامل و گفت‌وگو را یکی از پایه‌های بنیادین خود قرار داد و اصل شورا که یک اصل مترقی و روشن در قانون اساسی و از تأکیدات دین مبین اسلام است به برکت این نظام الهی به خوبی به آن توجه شد و مورد عمل قرار گرفت.

بی شک تعامل، همفکری و مشورت از مسائل مهم و ارزشمند در گستره زندگی اجتماعی انسان‌ها بشمار می‌روند. شوراها، یکی از عالی ترین نمونه‌های تجلی اراده و مشارکت مستقیم مردم در اداره و مدیریت جامعه اس که در صورت ارائه کارکرد درست و قانونمند خویش، می‌توانند مهم‌ترین بازوی توسعه متوازن اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و آبادانی شهرها و روستاهای میهن عزیز باشند.

اینجانب فرارسیدن نهم اردیبهشت، روز ملی شوراها را خدمت برادران و خواهرانی که در جایگاە شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای لرستان به خدمتگزاری مشغول و با وظیفه‌شناسی و توجه به اصل دانش‌محوری در حل مشکلات شهر و روستا تلاش می‌کنند را تبریک گفته و امیدوارم در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) با همراهی دستگاه‌های اجرایی استان در تحقق شعار سال به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» با اهتمام و جدیت بیشتر در مسیر توسعه و بالندگی شهرها و روستاهای این استان در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی و عمرانی موفق و موید باشید.

 

دیگر خبرها

  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد