Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، آلن منکن سازنده موسیقی فیلم‌هایی مانند «علاء‌الدین» برای انیمیشن «طلسم شده» موسیقی متن می‌سازد.

آلن منکن که برای خلق موسیقی آثار کلاسیکی چون «زیر دریا» و «مهمان ما باش» شناخته می‌شود برای ساخت موسیقی متن انیمیشن «طلسم شده» انتخاب شده است. این انیمیشن که احتمالاً نامش هم تغییر خواهد کرد درباره دختر بچه‌ای است که باید طلسمی را بشکند که پادشاهی‌اش را به دو قسمت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منکن سازنده موسیقی متن فیلم‌های فراموش نشدنی مانند «پری دریایی کوچک»، «دیو و دلبر»، «علاء‌الدین»، «گوژپشت نوتردام»، «پوکانتاس»، «هرکول» و… است. اساساً می‌توان گفت او سازنده موسیقی تقریباً همه انیمیشن‌های دیزنی در دوران رنسانس آن بوده است.

استخدام این آهنگساز خبر خوبی برای کمپانی «اسکای‌دنس انیمیشن» است که از سال ۲۰۱۹ جان لسِتر را به عنوان رییس اجرایی خود انتخاب کرد. لستر یکی از چهره‌های شاخص در انیمیشن است که پیکسار و دیزنی انیمیشن را دهه‌ها پیش برد. با این حال وی سال ۲۰۱۸ به دنبال انتشار اخباری مبنی بر سوء‌رفتار جنسی از پیکسار خارج شد و پس از آن استخدام وی در اسکای دنس به این کمپانی ضربه بزرگی زد؛ برای مثال اما تامپسون از صداپیشگی در انیمیشن «شانس» خودداری کرد.

منکن که هشت جایزه اسکار در کارنامه‌اش دارد با همراهی ترانه‌سرا و همکار تقریباً دایمی‌اش گلن اسلیتر و کریس مونتان تهیه کننده موسیقی برای فیلم‌هایی چون «پری دریایی کوچک» و «یخ زده» به این پروژه پیوسته است.

این فیلم بلند انیمیشن را ویکی جنسون کارگردان «شرک» کارگردانی می‌کند. داستان فیلم توسط لورن هانک و الیزابت مارتین نویسنده «مولان» نوشته شده است. لیندا وولورتون نویسنده «دیو و دلبر» نیز از دیگر نویسندگان فیلمنامه این انیمیشن است.

آلن مِنکِن ۷۰ ساله آهنگساز و پیانیست برنده ۸ جایزه اسکار است. منکن شهرت فراوانی برای نگارش موسیقی برای انیمیشن دارد و برای بسیاری از برجسته‌ترین آثار هالیوودی در این زمینه موسیقی ساخته است. وی پس از آلفرد نیومن (برنده ۹ جایزه اسکار) بیش از هر آهنگساز دیگری در بخش موسیقی شامل موسیقی متن و ترانه فیلم، اسکار برده است.

کد خبر 4931862

منبع: مهر

کلیدواژه: آهنگساز انیمیشن فیلم سینمایی برنامه تلویزیونی ویروس کرونا شبکه دو سیما فیلم کوتاه تئاتر ایران موسیقی ایرانی فیلم سینمایی برنامه رادیویی سریال ایرانی شبکه یک سیما شبکه افق شبکه پنج سیما رادیو نمایش موسیقی متن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۶۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی

به گزارش قدس آنلاین،‌ انیمیشن «پر» به کارگردانی صادق جوادی، «فهمیدم چکار کنم» از ریحانه کاوش، «ارئه» ساخته فریبا عبدالخانی، «بالاتر از نور» ساخته سمیه نیلی، «ملودی» به کارگردانی احمد عربانی، «مسافری از گانورا» ساخته سید احمد علمدار، «وارونه» از فهیمه قائدی، «متورم» به کارگردانی زهرا خورشیدی، «بازنشستگی» از سارا حنیف و «سفر» به کارگردانی ناهید الهامی، آثار ایرانی راه یافته به این جشنواره پویانمایی هستند.

جشنواره ورونژ روسیه از  ۳۰ می تا دوم آوریل (۱۰ تا ۱۳ خردادماه) امسال برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • خواننده تیتراژ «رستگاری» کنسرت می‌دهد/ انتشار چند تک آهنگ عاشقانه
  • پشت‌پرده محبوبیت تیلور سوئیفت چیست؟
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران
  • هرگز به ژاوی نگفتم برادرت را بیرون کن
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران | وقتی او در مورد پایان رابطه عاطفی خود حرف می‌زند...
  • نعیمه نظام‌دوست در برنامه اسکار با اجرای مهران‌مدیری: دوست دارم با «مهران مدیری» ازدواج کنم (فیلم)
  • ببینید | ترس و وحشت یک گربه هنگام تماشای انیمیشن تام و جری
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد