Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@00:13:57 GMT

طرح رتبه بندی اپلیکیشن ها تا ۲ ماه دیگر نهایی می شود

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۶۸۰۰

طرح رتبه بندی اپلیکیشن ها تا ۲ ماه دیگر نهایی می شود

ابوالقاسم صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر، از تدوین مدل اجرایی طرح ارزیابی و رتبه بندی اپلیکیشن های موبایل تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: جزئیات چگونگی اجرای این طرح در حال نهایی شدن با پلیس فتا است.

معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه هدف از این طرح بررسی وضعیت اپلیکیشن های موبایلی است که در بازارهای اپ عرضه می شوند، گفت: آسیب پذیری بسیاری از اپلیکیشن های موبایل باعث بروز مشکلاتی برای کاربران می شود و با اجرای این طرح، وضعیت آسیب پذیری اپلیکیشن ها را به اپ استورها و کاربران اعلام می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه قصد این است که بررسی تمامی اپلیکیشن های ایرانی و خارجی که در اپ استورها عرضه می شوند، در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: البته اولویت ارزیابی و رتبه بندی با اپلیکیشن های بومی و ایرانی خواهد بود.

صادقی با اشاره به اینکه جزئیات این طرح هنوز نهایی نشده است، گفت: قصدمان این است که اپ استورها و توسعه دهندگان اپلیکیشن، نسبت به عرضه این نرم افزارهای کاربردی متعهدتر و کاربران نیز در استفاده از آن، آگاهتر باشند.

وی اضافه کرد: در این طرح، موضوع تنها مربوط به آسیب پذیری و ناامنی اپلیکیشن ها نبوده، بلکه معیارهای دیگری مانند پروتکل های امنیتی این نرم افزارها نیز مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد.

صادقی ادامه داد: به این معنی که بررسی خواهد شد تا مشخص شود انواع دسترسی ها که اپلیکیشن از کاربر مطالبه می کند چه خواهد بود و آیا نیاز است که کاربر برای استفاده از اپلیکیشن، انواع دسترسی ضروری و غیرضروری را در اختیار این برنامه قرار دهد یا خیر؛ برای مثال هم اکنون بسیاری از اپلیکیشن ها در هنگام نصب از کاربر اجازه دسترسی به محتوای داخل گوشی از جمله گالری، دفترچه تلفن، لوکیشن و میکروفون را می گیرند که دلیل مطالبه این دسترسی ها مشخص نیست.

معاون امینت سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: با وجود این چارچوب ها، استفاده از اپلیکیشن های موبایل در بستر امن تری برای کاربران فراهم خواهد شد و کاربران قبل از استفاده، نسبت به برنامه موردنظر از نظر امنیت و حفظ حریم خصوصی اطلاع خواهند یافت.

کد خبر 4931552 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: اپلیکیشن موبایل سازمان فناوری اطلاعات ایران ارزیابی عملکرد امنیت اطلاعات حریم خصوصی ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی فناوری نانو تولید اینترنت نوآوری فناوری فضایی گوشی هوشمند هوش مصنوعی صندوق نوآوری و شکوفایی محمد جواد آذری جهرمی امنیت اطلاعات اپلیکیشن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۶۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب

ایتنا - اپل به دلیل محتوای نامناسب، اپلیکیشن های هوش مصنوعی را از فروشگاه خود حذف می کند  اپل برخی از اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی را که می‌توانند تصاویر نامناسب جنسی را تولید کنند، از اپ استور حذف کرده است.

اپل از وجود تعدادی اپلیکیشن ایجاد تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی در اپ استور اطلاع داده بود که به عنوان توانایی ایجاد تصاویر برهنه بدون رضایت تبلیغ شده بودند.

اپل سه برنامه را بلافاصله پس از گزارش از اپ استور حذف کرد، به این معنی که خود شرکت نتوانسته برنامه‌هایی را که خط مشی اپل را نقض می‌کنند پیدا کند و این برنامه‌ها مراحل بررسی را پشت سر گذاشته‌اند و توسعه دهندگان آنها از انتشار اپ‌ها منع نشده‌اند. 

دیگر خبرها

  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • استقلال 1402 و معرفی اپلیکیشن فوتبال
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران | این دستگاه تاییدیه نهایی ندارد | وجود گاز خنده در این قلیان‌ها صحت دارد؟