Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@17:21:00 GMT

ضربه کرونا به کشور نفتخیز آسیای مرکزی

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۷۰۵۲

ضربه کرونا به کشور نفتخیز آسیای مرکزی

تولید نفت قزاقستان به کمتر از ۱.۷ میلیون بشکه در روز نفت و میعانات گازی رسیده است. ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، شرکت تحلیل داده های نفتی اویل ایکس با اشاره به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در میان کارگران میدان نفتی تنگیز قزاقستان اعلام کرد تولید نفت این کشور به کمتر از 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 میلیون بشکه در روز نفت و میعانات گازی رسیده است.

 میدان نفتی تنگیز یکی از بزرگترین میادین نفتی قزاقستان است و به طور معمول روزانه 600 هزار بشکه در روز تولید دارد.

 قزاقستان یکی از اعضای ائتلاف اوپک پلاس است و توافق کرده 400 هزار بشکه در روز تولید خود را پایین بیاورد تا در کنار سایر تولید کنندگان نفت دنیا به افزایش قیمت نفت کمک کند. قیمت جهانی نفت به خاطر عرضه بیش از حد آن در بحبوحه سقوط تقاضا کاهش قابل توجهی داشته است.

 بیشتر کاهش تولید نفت این کشور آسیای میانه مربوط به میدان نفتی تنگیز و میدان دریایی کاشاگان در دریای خزر می شود.

 اپراتورهای هردوی این میادین نفتی شرکت های بزرگ نفت دنیا هستند. شرکت چورون اپراتور میدان نفتی تنگیز وشرکت‌های شل، توتال و اکسون اپراتورهای کاشاگان هستند.

قزاقستان تنها کشور آسیای مرکزی نیست که با اپراتورهای خصوصی میادین نفتی خود در مورد کاهش تولید مذاکره می‌کند. کشور همسایه آذربایجان که میادین نفتی غنی دریای خزر را با قزاقستان شریک است، از کنسرسیومی به رهبری بریتیش پترولیوم که میادین نفتی آذری چیراگ گوناشلی راه اندازی می کند خواسته از ماه مه تولید را پایین بیاورد.

قیمت جهانی نفت امروز 99/03/02ذخایر نفت خام آمریکا 4.8 میلیون بشکه کاهش یافت

این مجموعه از میادین نفتی سال گذشته 542 هزار بشکه در روز تولید داشت. بریتیش پترولیوم و شرکایش حالا لازم است این رقم را 75 تا 80 هزار بشکه در روز پایین بیاورند تا به سهمیه تولید این کشور طبق قرارداد کاهش تولید اوپک و متحدانش که 164 هزار بشکه در روز است برسند.

ائتلاف اوپک و متحدانش قرار است کلاً 9.7 میلیون بشکه در روز از تولید نفت خود را کم کنند و در این بین عربستان اعلام کرده یک میلیون بشکه اضافه تر از سهمیه اش تولید را پایین می آورد.

این قرارداد کاهش تولید مورد حمایت نروژ، آمریکا و کانادا قرار گرفته است که تا حالا روی هم بین 3.5 تا 4.5 میلیون بشکه در روز از آغاز بحران کرونا تولید خود را کاهش داده اند.

انتهای پیام/119

 

R7586/P/S7,80,85/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون بشکه در روز هزار بشکه در روز میادین نفتی کاهش تولید تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۷۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت وارد کانال افزایشی شد

به گزارش تابناک، بهای معاملات آتی هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 5 سنت یا 0.06 درصد افزایش به 88.47 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 8 سنت یا 0.1 درصد افزایش 83.44 دلار معامله شده است.

به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 19 آوریل 3.237 میلیون بشکه کاهش یافت. این در حالی است که شش تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش 800000 بشکه ای را داشتند.   معامله گران منتظر داده های رسمی ایالات متحده در مورد ذخایر نفت و محصولات هستند که قرار است امروز چهارشنبه منتشر شود. فعالیت تجاری ایالات متحده در ماه آوریل به پایین‌ترین حد در چهار ماه گذشته رسید و S&P Global روز سه‌شنبه اعلام کرد که شاخص خروجی مرکب PMI آن که بخش‌های تولید و خدمات را دنبال می‌کند، در این ماه از 52.1 در ماه مارس به 50.9 کاهش یافت.   کاهش نرخ بهره ایالات متحده می تواند رشد اقتصادی و به نوبه خود تقاضا برای نفت را در بزرگترین مصرف کننده سوخت در جهان تقویت کند. تحلیلگران همچنان بر آخرین تحولات درگیری ها در خاورمیانه متمرکز بودند، اگرچه تأثیر آن بر عرضه نفت در حال حاضر محدود است.   همچنین کارشناسان ING در یادداشتی می‌گویند: «گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که هم ایران و هم اسرائیل، عملیات‌های کنونی را علیه یکدیگر پایان یافته تلقی کرده اند و معتقدند فعلا نیازی به ادامه درگیری ها نیست.

دیگر خبرها

  • طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی
  • طرح ازبکستان برای کریدور لجستیکی از افغانستان به آسیای مرکزی
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت