Web Analytics Made Easy - Statcounter

همان طور که توانستیم با دست خالی و بدون تجهیزات و در حالیکه تجهیزات‌مان را از دشمن غنیمت می‌گرفتیم و می‌جنگیدیم و سرانجام نیز پیروز شویم؛ امروز هم که تقابل پیدا کرده است آزادی خرمشهر ما با قدس عزیز، این نخستین قبله گاه شیعیان عالم را نیز از چنگال استکبار جهانی و صهیونیسم نجات خواهیم داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آزادی خرمشهر در سوم خرداد ماه سال 61 در حالی در سخت ترین شرایط موجود اما با توکل رزمندگان اسلام و ملت ایران بر عنایت ویژه خدا آزاد شد که سند نقد و زنده صدق وعده الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی های خود فرمودند "ما خرمشهرهای زیادی در پیش داریم" که عراق و سوریه دو نمونه و قدس و فلسطین نمونه دیگری از آنهاست.

در آستانه سوم خرداد و سالروز آزادی خرمشهر، رزمندگان دفاع مقدس و فاتحان خرمشهر در گفت‌وگوهایی ضمن بیان اینکه آرمان انقلاب اسلامی، آزادی قدس شریف است، اذعان کردند: ملت ایران به خوبی می‌داند که خدای شن‌های صحرای طبس، خدای آزادکننده خرمشهر، خدای آزادی قدس هم هست و همان خدایی که خرمشهر را آزاد کرد، قدس را نیز به زودی به دست سربازان مقاومت آزاد خواهد کرد.

 

یکی از فرماندهان عملیات آزادسازی خرمشهر:

«مقاومت» رمز پیروزی دیروز خرمشهر و امروز قدس است/قدس، خرمشهر دیگر می‌شود

احمد کوهستانی یکی از رزمندگان و فرماندهان مازندرانی عملیات بیت‌المقدس از شهرستان آمل در آزادسازی خرمشهر بود که در آن عملیات، با 27 سال سن، جانشینی تیپ بیت‌المقدس را از ابتدا تا پایان آزادسازی خرمشهر بر عهده داشت.

وی در خصوص عملیات بیت‌المقدس و آزدسازی خرمشهر به بلاغ می‌گوید: در زمان عملیات بیت‌المقدس جهت آزادی خرمشهر، صدام توسط تمام استکبار پشتیبانی می‌شد.

کوهستانی افزود: رژیم بعث چه از لحاظ نیروی انسانی، چه تجهیزات جنگی و چه از لحاظ سازمان فضایی و اطلاعات، تماما از سوی کشورهای معاند با نظام، تقویت می‌شد.

این فرمانده عملیات بیت‌المقدس در سال 61، خاطرنشان کرد: به قول خود صدام، آزادی خرمشهر را در چنین شرایطی غیرممکن می‌دانست و می‌گفت: «اگر بتوانید خرمشهر را آزاد کنید من کلید بصره را تقدیم‌تان می‌کنم.»

این رزمنده مازندرانی دفاع مقدس ادامه داد: در آن شرایطی که ما هیچ پشتوانه‌ای نه جانی و نه تجهیزاتی نداشتیم و کاملا تنها بودیم؛ به همت رزمندگان و رهبری امام خمینی(ره) و توکل بر خدای متعال، توانستیم هم در عملیات قبلش، فتح‌المبین و هم در عملیات‌های قبل‌تر، پیروزی نصیب ما شود.

کوهستانی بیان کرد: در این عملیات نیز که تقریبا نزدیک به یک ماه به  از 10 اردیبهشت‌ماه لغایت 3 خرداد ماه به طول انجامید، با تمام مشکلاتی که بود در گرمای طاقت فرسای خوزستان، توانستیم خرمشهر را از چنگ دشمنان دین اسلام و صدامیان نجات دهیم.

وی با بیان اینکه دیروز خرمشهر آزاد شد و در آینده ای نزدیک قدس عزیز نیز آزاد خواهد شد؛ تصریح کرد: همان طور که توانستیم با دست خالی و بدون تجهیزات و در حالیکه تجهیزات‌مان را از دشمن غنیمت می‌گرفتیم و می‌جنگیدیم و سرانجام نیز پیروز شویم؛ امروز هم که تقابل پیدا کرده است آزادی خرمشهر ما با قدس عزیز، این نخستین قبله گاه شیعیان عالم را نیز از چنگال استکبار جهانی و صهیونیسم نجات خواهیم داد.

این فرمانده سال 61 دفاع مقدس در عملیات آزاد سازی خرمشهر، تاکید کرد: همان طور که توانستیم خرمشهر را مقدمه پیروزی خودمان در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن، قرار دهیم؛ ان شاءالله با آزادسازی سرزمین قدس از دست دشمنان صهیونیسم و یهودیت و وهابیت و به ویژه امریکا و انگلیس، منطقه را امن خواهیم کرد.

این رزمنده مازندرانی دفاع مقدس افزود: ان شاءالله آزادی قدس می‌شود سرمنزل آزادی این منطقه در دنیا و این امر مقدمه و زمینه ساز ظهور امام عصر (عج) شود.

کوهستانی با اشاره به رشادت‌های شهیدالقدس، سردار قاسم سلیمانی و دیگر شهدای دفاع مقدس و مقاومت، یادآور شد: در بحث عملیات‌های برون مرزی در این سال‌ها، ما مدیون شهدای بزرگی همانند سردار سلیمانی و همرزمانش و همچنین سردار احمد متوسلیان در راه اندازی گروه‌های مقاومت و جهادی، زمینه سازی آزادی در قدس و تشکیل نیروهای حزب‌الله هستیم.

وی در خصوص اهمیت آزدسازی خرمشهر و ارتباط نزدیک مفهومی و استراتژیکی آن با آزادی قدس گفت: خرمشهر در زمانی از ما گرفته شد که ما در برابر قوای تا دندان مسلح صدام، نه آمادگی دفاع را داشتیم،  و نه به لحاظ تعداد در برابر چندین تیپ زرهی و لشکر دشمن، برتری داشتیم، اما همان موقع با مقاومت جانانه رزمندگان اسلام، توانستیم جلوی پیشروی دشمن را با همه برتری‌های نظامی و تجهیزاتی را بگیریم.

این فرمانده سال 61 دفاع مقدس در عملیات آزاد سازی خرمشهر، متذکر شد: دیروز ما با دستانی خالی اما با «مقاومت» توانستیم دشمن بعثی را شکست دهیم و درست امروز، همین وضعیت را ما در قدس، شاهد هستیم و دشمنان قصد دارند با فتح قدس، قلمرو خود را در کشورهای منطقه و کشورهای مسلمان نشین گسترش دهند و راه پیروزی امروز نیز هر چند با دستانی خالی اما همان «مقاومت» است.

این رزمنده مازندرانی دفاع مقدس اضافه کرد: ما می‌توانیم همان وضعیت دوران دفاع مقدس را امروز در قدس تکرار کنیم و این امر با مقاومت، فکر و طریقی که توانستیم خرمشهر را با فرماندهی رهبری آزاد کنیم امروز نیز در خرمشهر دیگری به نام قدس، پیاده سازی و آن را آزاد کنیم.

 

سردار سنایی راد:

آزادی قدس تبدیل به یک پژواک جهانی شده است

سردار سنایی راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در گفتگو با ندای تفرش با بیان این مطلب که با ابتکار رهبر صدیق و معمار کبیر انقلاب اسلامی، آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس نامگذاری شده است، گفت: امروز موضوع فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام مطرح شده و قرار گرفتن این مناسبت در ماه رمضان، پیوند موضوع فلسطین با هویت اسلامی جهان اسلام را مشخص تر می کند.

سنایی راد اظهار کرد: تا قبل از این، سعودی ها و دولتهای عربی و بخشی از مردم فلسطین مدعی آزادی قدس از اشغال بودند که در واقع این اقدام حضرت امام(ره)، موضوع آزادی قدس را به سمت مسلمانان کشاند.

وی با بیان این مطلب که آزادی قدس تبدیل به یک پژواک جهانی شده است، افزود: همه ساله مردم مسلمان برای آزادی قدس و پشتیبانی از این مسئله به میدان می آیند و در راس همه مصائب جهان اسلام، موضوع فلسطین قرار دارد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: چنین اقدامی به مبارزات برای آزادی فلسطین و مقاومت در برابر توسعه طلبی و اشغالگری رژیم صهیونیستی، ماهیت اسلامی، جهادی و شهادت طلبانه داد. با شکل گیری سازمانهای جهادی، برخی از سازمانهای مبارزاتی غرب هم به این سازمانهای جهادی پیوستند و لذا این سبب تغییر ماهوی مبارزه شد و قبل از این با ماهیت ناسیونالیستی و گاهی کمونیستی دنبال می شد که ماهیت اسلامی پیدا کرد.

سنایی راد یادآور شد: هویت اسلامی پیدا کردن این مسئله، عمق مبارزه را افزایش داد و حمایت جهان اسلام را جذب کرد. در واقع توانست موازنه مبارزه با رژیم صهیونیستی را تغییر دهد. امروز حزب الله لبنان، دست برتر را در مبارزه با رژیم صهیونسیتی دارد، گروههای جهادی حماس و جهادی اسلامی در غزه چندین بار رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش شکست کرده اند.

وی عقب نشینی رژیم صهیونیستی از غزه را از آثار هویت اسلامی این مبارزه دانست، ادامه داد: علی رغم نابرابری سخت افزارانه اما در حوزه نرم افزاری جنگ اعتقادی- اسلامی موجب شده که آرزوهای رژیم صهیونیستی که زمانی دنبال بحر تا نهر و سرزمین های بین نیل تا فرات را هدف گذاری کرده بود، امروز مجبور به کشیدن دیوار به دور خودش و اتخاذ مواضع منفعلانه است.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان این مطلب که طرح معامله قرن، یک طرح آمریکایی- صهیونیستی است که در واقع باید "جنایت قرن" نامید، گفت: این طرح هیچ کدام از معیارهای لازم توافق برای طرف فلسطینی را باقی نمی گذارد و یک معامله یک جانبه به نفع رژیم صهیونیستی است.

سنایی راد، طرح معامله قرن را مصادره قدس به نفع صهیونیستها دانست و ادامه داد: این طرح نه تنها اجازه بازگشت به آوارگان فلسطینی را نمی دهد بلکه یک اقدام نژادپرستانه و نژاد ستیزانه رژیم صهیونیستی است که به آوارگی ملت مظلوم فلسطین منتهی می شود و اجازه شکل گیری یک دولت مستقل را به فلسطینی ها نمی دهد.

وی اضافه کرد: طرح معامله قرن، معامله نیست بلکه تحمیل ظالمانه و کثیف به حساب می آید. هنگامی که فردی نظیر ترامپ، پرچمدار آن باشد، ماهیت ظالمانه این طرح کثیف بیشتر مشخص می شود.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا خاطر نشان کرد: انتقال سفارت آمریکا از تلاویو به قدس، به رسمیت شناختن اشغال بلندی های جولان، الحاق بخشی از کرانه باختری به سرزمینهای اشغالی، شاخصه هایی بر یک جانبه بودن این طرح به نفع رژیم صهیونیستی در ادامه اشغالگری و جنایتی است که از روز نکبت آغاز شده و نکبت بارتر از این طرح هم دنبال می شود.

 

فرمانده دوران دفاع مقدس:   فتح خرمشهر آغاز راه "بیت المقدس" برای آزادی قدس شریف است،  

دوستعلی آزوغ، رزمنده و فرمانده دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان و مصادف شدن این روز با روز قدس در جمعه آخر ماه مبارک رمضان که یک سال بعد از انقلاب اسلامی توسط حضرت امام خمینی (ره) به منظور احیا و آزادی قدس نامگذاری شد را به فال نیک می‌گیریم.

وی اظهار کرد:  روز آزادسازی خرمشهر نماد وحدت و اراده ملت آزادی خواه ایران و امت اسلامی ما بود.

آزوغ افزود: همچنین روز قدس هم نماد وحدت اراده ملت های اسلامی و آزادی خواه جهان خواهد بود که انشالله به آزادی قدس شریف منجر خواهد شد.

رزمنده دفاع مقدس گفت:  روز قدس نماد فریاد مردم ما در مقابل ظالمان و استکبار جهانی و روز احیای قبله اول مسلمین است و در این روز همه امت اسلامی فریاد خواهند زد که قدس فراموش شدنی نیست و آزاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی در سایه رهنمودهای حضرت امام(ره) و مواضع قاطع مقام معظم رهبری که برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) است ما رژیم منفور و کودک کش صهیونیستی را در سراشیبی سقوط قرار دادیم.

آزوغ یادآور شد: امروز دیگر از آن تعرضات از آن لاف زدن ها خبری نسیت، خدایی که خرمشهررا آزاد کرد، قدس شریف را نیز آزاد خواهد کرد.

رزمنده دفاع مقدس در پایان گفت: امسال خون شهیدسلیمانی براین پیکره تزریق گردیده که انرژی امید وحرکت برای آزادسازی قدس را چند برابر نموده است وعده خداحق است والیس الصبح القریب انشاالله.

   

رزمنده دوران دفاع مقدس:

قدس در امتداد خرمشهر آزاد می‌شود

"غلامرضا کاظمی" از رزمندگان دوران دفاع مقدس در گفتگو باخبر نگار ایلام بیدار ، در ایوان گفت: سوم خردادماه هرسال یادآور حماسه عظیم ملت ایران است که نقطه عطف تاریخ سراسر پرافتخار هشت سال دفاع مقدس به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد:سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر روز ملی ایثار و پیروزی، فرصت مناسبی برای بازنمایی روحیه مقاومت و مجاهدت و عبور از پیچ تاریخی در دوران پس از چهل سالگی انقلاب برای دستیابی به اهداف و آرمان‌های بلند نظام جمهوری اسلامی می‌باشد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود:عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر قهرمان که به فرموده امام خمینی (ره )،تمامی معادلات و محاسبات ابرقدرت‌های شرق و غرب به ویژه آمریکای جنایتکار و خونخوار و رژیم منحوس صهیونیستی را بهم ریخت و ورق جنگ را به نفع جبهه انقلاب اسلامی تغییر داد.

وی بیان داشت:آزادسازی پرافتخار خرمشهر که در تاریخ امت اسلامی ماندگار شد، حاوی مهم‌ترین و اساسی‌ترین پیام به جهانیان به ویژه امت اسلامی و مردم مؤمن و انقلابی ایران بود که می‌توان با مقاومت و ایستادگی نه تنها در برابر خواسته‌های پرفریب دشمن تسلیم نشد بلکه کمر ابرقدرت‌های جهانی را با اتکا به خدا، تحت زعامت ولی امر زمان و با استفاده از ظرفیت عظیم درونی شکست و دشمن را به زانو در آورد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد:تدبیر حکیمانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، امیدواری برای تحقق آرمان قدس شریف را بیش از هر زمان دیگری در جهان اسلام ایجاد کرد و همچنین باعث فرو ریختن کاخ پوشالی استکبار جهانی شد.

وی بیان کرد: امسال تقارن روز جهانی قدس، به عنوان نماد ظلم‌ستیزی و مبارزات ضدصهیونیستی امت اسلامی با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس و روز مقاومت، ایثار و پیروزی بیانگر پیوند عمیق و معنادار آرمان قدس شریف با ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی است.

کاظمی ادامه داد:همان گونه که رزمندگان دوران دفاع مقدس با اقتدا به حضرت امام خمینی و محوریت رکن ولایت فقیه در سوم خرداد ۱۳۶۱ موفق به خلق حماسه‌بی‌بدیل فتح خرمشهر شدند، اینک همان فرزندان انقلاب اسلامی و نسل‌های بعد از آن با تاسی به روح ایمان، خودباوری و اتکای به خداوند قادر متعال، تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خویش قرار داده‌اند

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت:قدس شبیه خرمشهر گذشته، اسیری است که آزادی اش را از سالها پیش انتظار می‌کشد، با این تفاوت که خرمشهر، شهری ایرانی است و فقط توسط دلیرمردان مسلمان ایرانی آزاد شد و دژ مستحکم و بظاهر شکست ناپذیرش، دشمن با آن همه هیبت ظاهری که البته پوشالی بود، درهم شکست، اما قدس، فقط یک شهر فلسطینی نیست، بلکه قبله‌گاه اول مسلمین عالم است.

کاظمی اظهار کرد:وقتی موصل آزاد می‌شود، وقتی سامرا امن می‌شود، وقتی حلب بازپس گرفته می‌شود، وقتی خان‌طومان به آغوش ما باز می‌گردد، وقتی رقه، دمر و دیرالزور آزاد می شوند و ذلت داعش دست پرورده صهیونیست‌ها به عینه دیده می‌شود، چه کسی می‌تواند در حضور آفتاب، انکار آفتاب کند و بگوید که مرگ و نابودی اسرائیل، دست نیافتنی و آزادی قدس، محال و  محقق نشدنی است.

وی بیان داشت:با این نگاه باید به آزادی و رهایی قدس از قفس تنگ صهیونیست‌ها اعتقاد راسخ داشته باشیم. اگر هم یادآوری خاطرات آزادی خرمشهر برای نسل‌های نو کمی دشوار است، می‌توانیم افکار عمومی را به شاهکار بزرگ سردار دلها شهید حاج قاسم عزیز ارجاع دهیم که چگونه به سیطره حکومتی قداره بندان داعشی پایان داد که برای توسعه خاورمیانه ای اسرائیل و پایان دادن به نفوذ ایران در منطقه و حتی نابودی ما، جنگ نیابتی راه انداخته و خشن ترین جنایتها را در کشتار و قتل عام مسلمانان به نمایش می‌گذاشت.

 

یکی از فرماندهان عملیات بیت المقدس:

خدای آزادکننده خرمشهر خدای آزادی قدس است/یاد سردار سلیمانی مردم را برای حمایت از فلسطینی ها مصمم تر کرد

سردار غلامرضا باغبانی، یکی از فرماندهان عملیات بیت المقدس در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه عملیات بیت المقدس محور عملیات های دوران دفاع مقدس بود، گفت: بیش از سه دهه از شرایط پیروزی خرمشهر می گذرد و شاهد تحول بزرگی در دنیا هستیم که مسئله قدس مهمترین آن است، آن چیزی که امروز در مسیر ما قرار دارد آزادی قدس شریف است که امروز به برکت تفکر امام خمینی(ره) روز قدس این ماجرا نزدیک تر شده و با وحدتی که در بین کشورهای مسلمان مبنی بر حمایت از فلسطین رخ داده هر چه زودتر شاهد از بین رفتن این غده سرطانی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.  

رئیس هیئت رزمندگان اسلام سیستان و بلوچستان بیان کرد: روز جهانی قدس یادآور مقاومت در کشورهای مسلمان است وجود این روز و اهمیت آن منجر به این می شود که هسته‌های عظیمی از مقاومت در منطقه و بالاخص در خود فلسطین و لبنان برای مقابله با رژیم صهیونیستی ایجاد شود تا اگر دیروز صهیونیست‌ها هر کاری می کردند و مردم مظلوم بی گناه فلسطین را مورد هجمه قرار می‌دادند امروز این مردم به مقابله با آنها بپردازند و باعث شوند شعار از نیل تا فرات رژیم صهیونیستی خنثی و از بین برود.

وی ادامه داد: امروز دشمن دچار شکاف سیاسی و نژادی و با مشکلات زیادی مواجه شده بر این اساس به دنبال معامله قرن است تا مسئله فلسطین را به فراموشی بسپارد که در این راستا قطعا ملت ایران و کسانی که در این زمینه تلاش می کنند این نقشه راه صهیونیست ها را خنثی خواهند کرد.
 
  باغبانی تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا و فراگیری آن در سطح جهان، بسیاری از دولتمردان صهیونیستی و آمریکایی ادعا کردند که روز جهانی قدس برگزار نخواهد شد، این درحالی است که در بسیاری از کشورهای جهان برای این روز برنامه‌ریزی‌های وسیع صورت گرفته ونشان دهنده این است که آرمان فلسطین در هیچ حالتی فراموش‌شدنی نیست؛ اگر چه امسال روز قدس را بدون حضور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سپری می کنیم اما مسئله فلسطین و تلاش برای آزادسازی قدس شریف از چنگ اشغالگران صهیونیست هدفی است که در دل مسلمانان نهفته شده و این خشم بر سر صهیونیست‌ها ریخته خواهد شد.

وی گفت: سردار سپهبد شهید سلیمانی اسطوره مقاومت و اسطوره جهان اسلام در بحث مقاومت با داعشی های تکفیری بود زیرا جریان صهیونیست ها را در حیات خود از هم پاشید، شهادتش باعث بیداری شد به گونه ای که ملت در کنار رهبری با انسجام و یکدلی در مقابل دشمنان قسم خورده نظام اسلامی مقتدر ایستاده و در این گام از مسیر انقلاب اسلامی، با خون سلیمانی و سلیمانی‌ها راه روشنی را ادامه می‌دهیم.

این فرمانده عملیات بیت المقدس با تاکید بر این مطلب که سردار سلیمانی نماد مبارزه با تروریسم جهانی و سمبل و الگویی برای همه کشورهای مسلمان است، افزود: برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین امسال سردار سلیمانی ها در صحنه حاضر می شود و شاهد پیروزی مردم فلسطین در آزادسازی بیت المقدس و در آزادسازی سرزمین اشغالی خواهیم بود و همانگونه که خرشهر را خدا آزاد کرد به زودی شاهد سقوط این رژیم منحوس و آمریکا و استکبار جهانی خواهیم بود.

 وی خاطر نشان کرد: امروز به صورت مجازی و غیر تجمعی صدای مظلومیت مردم فلسطین را اعلام می کنیم که مسئله معامله قرن که ترامپ و ایادی آن مطرح کرده بودند مثل دیگر طرح هایی که بر علیه مردم فلسطین بوده به سقوط و شکست می رسد و ما شاهد عظمت و بزرگی جهان اسلام در همه عرصه های بین المللی و مسائل منطقه‌ای بوده و هستیم.   باغبانی با اشاره به این سخن امام راحل که روز قدس فقط روز فلسطین نیست بلکه روز اسلام و روز حکومت اسلامی است، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تا آخرین توان و ظرفیتی که دارد از مردم مظلوم فلسطین دفاع خواهد کرد و ما شاهد عظمت و بزرگی آینده مردم فلسطین، لبنان، سوریه، یمن و عراق خواهیم بود که پوزه استکبار جهانی را با حضور خود در صحنه و با بصیرت، آگاهی و تبعیت از فرامین رهبر انقلاب به زمین می زنیم.

وی بخش دیگر صحبت های خود را اینگونه ادامه داد که؛ عملیات پیروزمندانه بیت المقدس یکی از گسترده ترین و وسیع ترین عملیات های دوران دفاع مقدس بود که رزمندگان اسلام توانستند با اتحاد و وحدت که بین ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح شده بود پس از ۱۹ ماه شهر خرمشهر را که در اوایل تهاجم عراق به اشغال نیروهای بعثی در آمده بود آزاد کنند.

رئیس هیئت رزمندگان اسلام سیستان وبلوچستان بیان کرد: خرمشهر یکی از شهرهای مهم و با اهمیت ما بود و در واقع از اهمیت راهبردی و  گستردگی خاصی برخوردار بود، در این زمینه رزمندگان اسلام پس از انجام عملیات های متعددی مثل طریق القدس، فتح المبین و ثامن الحجج برنامه‌ریزی گسترده‌ای را برای آزادسازی شهر خرمشهر دنبال کردند اگرچه یک عملیات بسیار سخت بود و دشمن فکر نمی‌کرد که رزمندگان اسلام بتوانند این شهر را پس گیرند زیرا در سخنرانی‌های حزب بعث صدام و ایادی استکبار اعلام کرده بودند خرمشهر شرایطی دارد که برای ما ماندگار خواهد بود حتی عنوان کرده بودند که خرمشهر به منزله یکی از اعراب است، با این شرایط رزمندگان طرح ریزی های مختلفی را از طریق قرارگاه خاتم برنامه ریزی کردند و با هدف آزادسازی شهر خرمشهر مناطقی مانند خرمشهر، هویزه، جاده اهواز خرمشهر و ... را که بیش از ۶ هزار کیلومتر مربع از خاک ایران را در اشغال بود، توانستند آزاد کنند.

باغبانی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: در این عملیات که با عظمت ترین عملیات دوران دفاع مقدس تلقی و طی چهار مرحله در تاریخ ۲ اردیبهشت سال ۶۱ این عملیات آغاز شد و به طور کلی از غرب کارون، جنوب غربی اهواز و شمال خرمشهر این نبرد وسعت عملیات را در خود جای داد که هدف اصلی آزادسازی خرمشهر بود.
   وی با بیان این مطلب که خرمشهر در واقع برگ برنده‌ جنگ بود، افزود: در طول مدتی که آزادسازی خرمشهر طول کشید دشمن مشکلات و موانع زیادی بر سر راه قرار داد هرآنچه که بشر فکر کند از مسلح کردن زمین تا مین گذاری درنقاط مختلف و... همه را بکارگیری کردند تا اینکه با عنایت خدا در روز سوم خرداد سال ۶۱ شاهد این پیروزی عظیم به دست رزمندگان اسلام بودیم که جهان به حیرت درآمد. همچنین کشورهای عربی، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها همه وحشت کرده بودند و به نوعی می‌خواستند صدام را حمایت و پشتیبانی کند امکانات زیادی در اختیارش گذاشتند تا این شکست مفتضحانه ای که بر آنها وارد شده بود خنثی کنند پس از اینکه باورشان شد گفتند خودمان عقب‌نشینی کردیم که این نشانه ضعف آنها بود که در تاریخ ثبت شد.

این فرمانده عملیات بیت المقدس در پایان خاطر نشان کرد:  فتح خرمشهر روز پیروزی ملت ایران است، با توکل بر خدا همانگونه که خرمشهر آزاد شد به زودی شاهد آزادی قدس شریق و نابودی صهیونست ها به دست سربازان شهید حاج قاسم سلیمانی خواهیم بود.

گفتنی است در فرمایشات اخیر دیدار مجازی رهبر معظم انقلاب با دانشجویان، به اخراج امریکایی ها و اسرائیلی ها مجددا” تأکید شد و این ناشی از بصیرت وسیع و عمیقی است که معظم له نسبت به آینده جبهه مقاومت اسلامی دارند و با توجه به سخنرانی تاریخی رهبری که برای اولین بار در ۴۰ سال گذشته انجام می شود، ما منتظر دریافت تکالیف جدید خویشیم تا سلیمانی وار مثل صاعقه بر اسرائیل فرود آئیم و همزمان با اخراج امریکایی ها از منطقه و فرار پادوهای آنها، طومار غربی ها و عبری ها و سران خائن عربی را در هم بپیچیم.

همچنین در این عملیات ۲۹ نفر از رزمندگان استان سیستان و بلوچستان به فیض شهادت نائل شده و 29 نفر جانباز شدند.

 

رزمنده عملیات بیت المقدس:

آزادی قدس آینده ترسیم شده آزاد سازی خرمشهر است/عملیات بیت المقدس نشان داد هیچ قدرتی در برابر قدرت خداوند نمی تواند ایستادگی کند

محسن کریمی رزمنده عملیات بیت المقدس و فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به اینکه عملیات بیت المقدس نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس است، گفت: در واقع رزمندگان اسلام با انجام این عملیات اقدام بزرگی را انجام دادند و توانستند علاوه بر اینکه گذشته ای را به اثبات برسانند آینده ای روشن برای انقلاب اسلامی ترسیم کردند.

وی با اشاره به اینکه گذشته اثبات شده توسط عملیات بیت المقدس بیان کرد: عملیات بیت المقدس نشان داد هیچ قدرتی در برابر قدرت خداوند نمی تواند ایستادگی کند و در واقع قدرت انقلاب اسلامی را در برابر قدرت های پوشالی و مادی به طور عملیاتی نشان داد.

رزمنده عملیات بیت المقدس با اشاره به آینده ترسیم شده برای انقلاب اسلامی توسط عملیات بیت المقدس عنوان کرد: آن چیزی که امروز در مسیر ما قرار دارد آزادی قدس شریف است که امروز به برکت تفکر امام خمینی(ره) روز قدس این ماجرا را نزدیک تر کرده است.

وی با اشاره به همزمانی روز قدس امسال با ایام عملیات آزادسازی خرمشهر بیان کرد: این موضوع یک نوید مهمی می تواند باشد و آن این است که همانگونه که خدا خرمشهر را خدا آزاد کرد قطعا به فصل الهی آزادی قدس هم به زودی رقم خواهد خورد و این نیازمند پیروی از مکتب امام خمینی(ره) که همان مکتب عاشورا است می باشد.

فرمانده سپاه روح الله تصریح کرد: سال های دور با توکل بر خداوند متعال و پای کار آمدن رزمندگان اسلام و مشارکت مردم خرمشهر آزاد شد و امروز با وحدت دنیای اسلام آزادی قدس شریف نزدیک خواهد بود.

کریمی با اشاره به طرح های رژیم صهیونیستی برای اشغال منطقه و کشورهای اسلامی گفت: همانگونه که در عملیات بیت المقدس با عقب راندن دشمن و پیروزی بر دشمنان بعثی نگذاشتیم ایران اسلامی به دست دشمنان بیفتد امروز هم قطعا با تکیه بر جبهه مقاومت و نیروی قدس قطعا از اشغال منطقه جلوگیری خواهیم کرد.

در حال به روزرسانی

منبع: دانا

کلیدواژه: رزمنده دوران دفاع مقدس عملیات بیت المقدس آزادی قدس شریف آزادسازی خرمشهر کشورهای مسلمان رژیم صهیونیستی رزمندگان اسلام انقلاب اسلامی استکبار جهانی سردار سلیمانی امام خمینی ره روز جهانی قدس آزادی خرمشهر دفاع مقدس سازی خرمشهر مردم فلسطین صهیونیست ها خرمشهر آزاد عملیات آزاد جهان اسلام امت اسلامی آزاد خواهد سنایی راد ملت ایران حضرت امام سوم خرداد خواهد شد آزاد شد روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۷۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح

دیگر خبرها

  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • حمایت عشایر غیور خوزستانی از عملیات بزرگ وعده صادق +فیلم
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها پیش‌آهنگ تحولات جهانی باشند
  • سخنان مهم سردار رادان درباره جزئیات اجرای طرح جدید حجاب
  • نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟