Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@00:06:48 GMT

کنسول PS5، صد برابر سریع‌تر از نسل قبل

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۷۶۸۱

کنسول PS5، صد برابر سریع‌تر از نسل قبل

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها سرعت حرف اول را می‌زند و بین کنسول‌های نسل جدید، می‌توانیم آن کنسول را برنده بدانیم که سرعت پردازش بالاتری دارند. رئیس شرکت سونی اعلام کرده است که PS5 در سرعت پردازش داده‌ها، ۱۰۰ برابر سریع‌تر از PS4 عمل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: کنسول PS4 بیش از ۱۱۰ میلیون دستگاه فروش کرد

مدیر سونی همان حرفی را زده است که معمار سیستم PS5، اولین بر در ماه مارس گفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله نشان‌دهنده این است که شرکت مادر پلی‌استیشن، سونی چقدر به سرعت پردازش بازی‌ها در سیستم آینده کنسول خود اهمیت می‌دهد. مدیرعامل شرکت سونی، کنیچیرو یوشیدا در مصاحبه‌ای خاطرنشان کرد: به منظور تقویت بیشتر حس شناور بودن در بازی‌ها، انتظار داریم نه تنها وضوح تصویر بلکه سرعت بازی‌ها نیز بهبود یابد. به عنوان مثال، از طریق SSD با سرعت بالا و با طراحی سفارشی، قصد داریم سرعت پردازش داده‌های بازی را که تقریباً ۱۰۰ برابر سریع‌تر از PS4 است، تحقق بخشیم. زمان بارگذاری بازی باید بسیار کوتاه‌تر باشد و بازیکنان باید تقریباً در یک لحظه بتوانند در دنیای بازی‌های بی‌نظیر حرکت کنند.

در صحبت‌های جدیدی که از PS5 می‌شود، مارک سرنی، معمار این کنسول حافظه SSD را کلید سخت‌افزاری نسل بعدی می‌داند و توضیح داده است که این درخواست شماره یک از توسعه‌دهندگان است. نکته اول و مهم‌تر از همه، سرنی می‌گوید SSD به طراحان بازی آزادی می‌بخشد تا بازی‌های سریع‌تر و یکدست‌تری را تولید کنند. اگرچه شایان ذکر است که حافظه ۸۲۵ گیگابایتی PS5 مطابق با حافظه یک ترابایتی Xbox Series X نیست، اما سرنی بر این عقیده است که بازی‌ها با سرعت بیشتری در PS5 بارگذاری خواهند شد. به این ترتیب، دیگر خبری از نصب بازی‌ها به شیوه سنتی نسل قبل نیست.

طبیعی است که حافظه SSD کنسول نسل بعد پلی‌استیشن با سرعت ۵ گیگابایت در ثانیه نیز مزایای بازی را در اختیار گیمر‌ها قرار خواهد داد. محدودیت‌های سخت در سرعت‌های بالایی که بازی‌های اتومبیلرانی دارند، به راحتی در کنسول نسل بعد پلی‌استیشن اجرا خواهد شد و گیمر‌ها هم این اجازه را دارند که بازی را با سرعت بیشتری بازی کنند. سرنی خاطرنشان کرد که بارگیری بافت‌ها در کسری از ثانیه اتفاق خواهد افتاد و این امکان وجود دارد که اگر گیمر سر خود را بازگرداند، صحنه‌ای را از دست بدهد. این موضوع برای نسل بعد بسیار حساس است و می‌تواند مسئله‌ای حیاتی به حساب بیاید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرعت پلی استیشن 5 سرعت پردازش بازی ها سریع تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست تیم ملی ایران برابر ازبکستان در نیمه اول

به گزارش خبرنگار مهر، در دومین دیدار مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا که به میزبانی تایلند برگزار می‌شود امروز جمعه از ساعت ۱۷:۳۰ تیم ملی فوتسال ایران به مصاف ازبکستان رفت که این دیدار در پایان نیمه اول با برتری ۲ بر یک به سود ازبکستان به پایان برسد.

شاگردان وحید شمسایی در این بازی با ترکیب اولیه باقر محمدی، محمدحسین درخشانی، مهدی کریمی، بهروز عظیمی و سالار آقاپور به میدان رفتند. سعید مؤمنی، علی خلیل‌وند، سعید احمد عباسی، علیرضا رفیعی پور، محمدرضا سنگ سفیدی، اصغر حسن زاده‌، مسلم اولادقباد، علی اکرمی و مسعود یوسف هم دیگر نفرات ایران روی نیمکت بودند.

نیمه اول

با آغاز این دیدار تیم ملی فوتسال ایران تیم برتر میدان بود و ازبکستان هم نشان داد روی ضد حملات می‌تواند تیم بسیار خطرناکی باشد و در دومین دقیقه بازی از روی یک ضد حمله صاحب موقعیت تک به تک شد که ضربه بازیکن این تیم راهی در چهارچوب پیدا نکرد.

اما در دقیقه ۵ این بازیکنان تیم ملی ایران بودند که از روی یک حرکت از سمت چپ در موقعیت خوبی قرار گرفتند و پاس در عرض سالار آقاپور با دفع اشتباه مدافع ازبکستانی وارد دروازه شد تا نخستین گل ایران از روی گل به خودی به ثمر برسد.

برتری بازیکنان ایران ۲ دقیقه بیشتر طول نکشید و از روی خطایی که از فاصله ۱۵ متری نصیب ازبکستان شد بازیکن این تیم توانست با یک شوت روی زمین بازی را به تساوی بکشاند.

در ادامه بازی متعادل‌تر دنبال شد و سرعت بالای انتقال توپ ازبک ها از دفاع به حمله موجب شد بازیکنان ایران با احتیاط بیشتری بازی کنند و بی گدار به آب نزنند.

یکی از بازیکنان درخشان تیم ملی ایران در نیمه اول این بازی باقر محمدی بود که در چند صحنه با واکنش‌های دیدنی خود مانع از گلزنی بازیکنان حریف شد.

اما در حالی که ۲ دقیقه به پایان نیمه اول بازی زمان باقی مانده بود باز هم ازبکستانی‌ها موفق شدند دروازه تیم ملی ایران را باز کنند. در سوی دیگر میدان هم دروازه بان ازبکستان با واکنش‌های به موقع خود مانع از فرو ریختن دروازه شد تا نیمه اول با شکست ۲ بر یک ایران به پایان برسد.

کد خبر 6089279

دیگر خبرها

  • با صعود به فینال برند ایران حفظ شد/ قهرمانی نیاز فوتسال ایران است
  • غایبان سپاهان برابر پرسپولیس
  • نساجی با یک بازیکن جدید برابر ذوب آهن
  • این ربات‌انسان‌نمای فوق سریع شما را حیرت‌زده می‌کند
  • (ویدئو) تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!
  • «فتح قم» از راهیابی به لیگ دسته اول هندبال کشور باز ماند
  • شکست تیم ملی ایران برابر ازبکستان در نیمه اول
  • استقبال اندک هواداران تراکتور از دیدار برابر ذوب آهن
  • نمایش درخشان دو دروازه‌بان مس مقابل پیکان
  • برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال