Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه‌های فلسطینی در بیانیه خود به مناسبت روز جهانی قدس به تشکیل جبهه‌ای گسترده برای مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی فراخواندند و تأکید کردند، امت اسلامی «فلسطین» را فراموش نخواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گروه‌های فلسطینی در بیانیه خود به مناسبت روز جهانی قدس به تشکیل جبهه‌ای گسترده برای مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی فراخواندند و تأکید کردند، امت اسلامی «فلسطین» را فراموش نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش وبگاه «فلسطین الیوم»، در ادامه این بیانیه آمده است، با توجه به توطئه‌های دولت آمریکا در اجرای معامله قرن برای یهودی‌سازی قدس و مسجدالاقصی، کنار زدن حقوق ملت فلسطین و تشکیل کابینه تروریستی صهیونیستی برای اجرای این قرارداد شوم با اشغال بخش‌های زیادی از کرانه باختری، اهمیت این همراهی ملی و اسلامی بیشتر شده است.

گروه‌های فلسطینی در این بیانیه که روز پنجشنبه صادر شده، افزودند: دشمن صهیونیستی به ارتکاب انواع جنایت‌های ضد انسانی و جنایات جنگی علیه ملت ما می‌پردازد تا واقعیت‌های خبیثانه را بر سرزمین فلسطین و با تکه‌تکه کردن و مصادره آن تحمیل کند، ساکنانش را آواره نماید، انقلابیون آن را به قتل برسند، هویت عربی و اسلامی آن را نابود کند و چنبره بازوهای اختاپوسی صهیونیستی بر توانایی‌های امت و فرهنگ آن را از طریق رژیم‌های شکست‌خورده، ظالم و دشمن ملت خود و دشمن ملت فلسطین و مسأله فلسطین گسترش دهد.

به گزارش العالم، در ادامه این بیانیه آمده: ما گروه‌های مقاومت فلسطینی ابداً تسلیم واقعیت زورگویانه‌ای که رژیم اشغالگر با پوشش دولت آمریکا و رژیم‌های عربی که به عادی‌سازی روی آورده‌اند، نخواهیم شد بلکه در مقابله این حمله مانند گذشته خواهیم ایستاد. ملت ما مقاوم و فداکار باقی خواهند ماند وهمانگونه -که پیشتر- ده‌ها هزار شهید و صدها هزار مجروح و اسیر در رد اشغالگر و مقابله با آن و نیز مقابله با یهودی‌سازی سرزمین و مقدسات تقدیم کرده است.

گروه‌های فلسطینی تأکید کردند، ملت فلسطین در هر جای جهان بر حق بازگشت تأکید دارد و در برابر توطئه‌هایی که دنبال تغییر هویت و یهودی‌سازی سرزمین است، مقاومت می‌کند. این ملت در غزه مقاوم نیز با عزت در بابر تجاوز صهیونیستی و محاصره ایستاده است.

در ادامه این بیانیه بر اهالی کرانه باختری و عملیات‌های مقاومتی و فردی آنها علیه رژیم صهیونیستی درود فرستاده شده و تأکید شده عملیات‌های قهرمانانه و شجاعانه این روزها در کرانه باختری و قدس علیه دشمن صهیونیستی چیزی جز تأکید بر روحیه جهاد و مقاومت نیست که در رگ‌های ملت فلسطین جاری و ساری است و تمام ارعاب‌ها و سرکوب‌ها و هماهنگی امنیتی جز بر اراده این ملت برای ادامه این مسیر و تکمیل مسیر آزادسازی نیفزوده است؛ انقلاب ملت فلسطین علیه رژیم اشغالگر در کرانه باختری، قدس و سایر مناطق فلسطین چیزی جز مسأله زمان نیست و موضوعی حتمی است.

گروه‌های فلسطینی همچنین به تمام ملت‌های آزاد جهان که در مقابل عادی‌سازی روابط ایستاده‌اند، درود فرستادند و مواضع برخی کشورها را که به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی آورده‌اند، محکوم کردند.

در بیانیه مذکور آمده است، گرامیداشت روز قدس و افزایش مخالفت امت اسلام با روابط با رژیم صهیونیستی و توطئه‌های صهیونیستی-آمریکایی، تأکیدی بر جایگاه فلسطین و مسجدالاقصی در قلب‌های امت است.

گروه‌های فلسطینی به اسرای فلسطینی نیز پرداختند و مقاومت را به بستن قراردادی مناسب برای آزادی اسرا به ویژه زنان، کودکان و بیماران و معلولان فراخواندند.

آنها در پایان تأکید کردند که قدس مسیر شهدا و قبله آزادگان جهان باقی خواهد ماند؛ قدس تا بیرون کردن صهیونیست‌ها مرکز نبرد باقی خواهد ماند و مسؤولیت همه بازگرداندن وحدت امت و بسیج توانایی‌های آن در مقابله با دشمن صهیونیستی و حمایت از فلسطین و مقاومت برای آزادی فلسطین و حمایت از منطقه در مقابل خطر صهیونیستی است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: گروه های فلسطینی کرانه باختری رژیم اشغالگر تأکید کردند ملت فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۸۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع آگاه به پایگاه خبری «میدل ایست آی» گفته‌اند تشکیلات خودگردان فلسطین از آمریکا و رژیم صهیونیستی خواسته اجازه آزادی رهبر اسیر مروان برغوثی از زندان‌های صهیونیستی را ندهند، چرا که او تهدیدی برای رهبری محمود عباس خواهد بود و حماس بر آزادی او در جریان مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی مصمم است.

کارشکنی صهیونیست‌ها برای آزاد شدن برغوثی در حالی است که گروه‌های مقاومت فلسطینی همچنان در حال نبرد با نیروهای اشغالگر هستند. در همین ارتباط نیز، گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) و گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) در بیانیه‌هایی جداگانه اعلام کردند که ۴ تَن از مبارزان این گردان‌ها طی یورش دیروز نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به روستای «دیرالغصون» در شمال طولکرم واقع در کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند.

گردان‌های قسام در بیانیه خود تأیید کرد که در جریان این یورش ۱۵ ساعته نظامیان صهیونیست، «علاء أدیب شریتح» فرمانده گردان‌های قسام در طولکرم، «تامر عبد الرحمن فقها» یکی از مجریان عملیات‌های «بیت لید» و «نبی الیاس»، «عدنان تیسیر سماره» از مبارزان قسام و «آسال بشیر بدران» از مبارزان فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

گردان‌های قدس نیز در بیانیه خود در این باره اعلام کرد که در یورش دیروز نظامیان صهیونیست به دیر الغصون «اسال بشیر توفیق بدران أبو إحسان» از مبارزان گردان‌های قدس و «علاء أدیب شریتح»، «تامر عبد الرحمن فقها» و «عدنان تیسیر سماره» از مبارزان گردان‌های قسام به شهادت رسیده‌اند.

گفتنی است نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی ظهر دیروز پس از بیش از ۱۵ ساعت تخریب و محاصره خانه‌ای در منطقه «دیر الغصون» در شمال طولکرم، از این منطقه عقب‌نشینی کردند.

برخی منابع گزارش داده بودند که ۳ مبارز فلسطینی در جریان این یورش نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند و در جنایتی وحشیانه پیکر یکی از این مبارزان نیز از سوی نظامیان صهیونیست سوزانده شده است.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی چند زخمی و احتمالاً شهید را از منطقه‌های پیرامونی این خانه محاصره‌شده به یک خودرو نظامی منتقل کرده‌اند.

کد خبر 6097713

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌ بس
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس
  • طرح توهمی نتانیاهو برای غزه بعد از قتل عام فلسطینی‌ها
  • تاکید مقاومت فلسطین بر کارشکنی اشغالگران در مذاکرات/ الرشق رژیم صهیونیستی را تهدید کرد
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • طی ۲۱۱ روز جنگ، چند فلسطینی در غزه شهید یا زخمی شدند؟
  • جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است