Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@09:06:11 GMT

آینده قطعی قدس، متعلق به جهان اسلام است

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۸۸۲۵

آینده قطعی قدس، متعلق به جهان اسلام است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: آینده قطعی قدس متعلق به اسلام است و سرانجام در روزی سرشار از امید، شاهد برپایی بزرگ‌ترین نماز جمعه هستی به امامت فرمانده کل قوای عالم خواهد بود.

« آیت الله ابوالقاسم یعقوبی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد، با بیان اینکه روز قدس امسال یک ویژگی خاص دارد و آن سخنرانی مقام عظمای ولایت است، گفت: قطعاً رهنمودها و انذارها و بشارت‌های ایشان برای امت اسلام و هشدارهایشان برای جبهه استکبار فصل نوینی در بزرگداشت این روز جهانی خواهد بود و افق‌های نوینی را فرا روی مسلمین خواهد گشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: امیدواریم با رشد فزاینده بیداری اسلامی و جهانی و اوج‌گیری مقاومت اسلامی و جهانی روز قدس که یوم القدر امت‌های مسلمان است، روز اقامه نماز جمعه بزرگ جهان به امامت موعود جهانی شود.

 

وی با بیان اینکه آزادی قدس شریف فریادی فراتر از یک روز است، اظهارداشت: اگرچه امسال به دلیل کرونا امکان برگزاری راهپیمایی روز قدس نیست، اما می‌توان برای برجسته‌سازی مسئله فلسطین و قدس در ابعاد دیگر تلاش کرد.

 

آیت الله یعقوبی بیان داشت: امسال روز قدس در شرایطی برگزار می‌شود که همه‌گیری و جهانگیری ویروس کرونا مانع از برگزاری بدون دغدغه و پرشور این روز بزرگ که یادگار امام خمینی(ره) است، می‌شود.

 

امام جمعه بجنورد افزود: از طرفی دیگر این محدودیت می‌تواند موجب اندیشه و تأمل بیشتر برای برجسته‌سازی مسئله فلسطین و قدس در ابعاد دیگر باشد.

 

آیت الله یعقوبی با بیان اینکه سرزمین فلسطین ریشه در زمین باورها و اعتقادات مسلمانان دارد، گفت: فلسطین طبق آموزه‌های قرآنی بلده مبارکه است که به مدال «بارکنا حوله» نائل آمده است و مهد ادیان آسمانی و پیامبران الهی و ابراهیمی بوده است.

 

وی اضافه کرد: مسجدالاقصی و شهر بیت‌المقدس، سرزمین آرزوها و رؤیاهای بلند مسلمانان در گذشته و حال و آینده است، در گذشته قبله اول مسلمین بوده و محل معراج پیامبر اعظم (ص) و در طول اعصار و قرون نیز جایگاه بلند تمدن اسلامی با فراز و نشیب‌های آن و در حال حاضر نیز مهم‌ترین غصه و اولین دغدغه مسلمانان است.

 

آیت الله یعقوبی گفت: آینده قطعی قدس متعلق به اسلام است و سرانجام در روزی سرشار از امید، شاهد برپایی بزرگ‌ترین نماز جمعه هستی به امامت فرمانده کل قوای عالم و به اقتدای مستضعفان جهان خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه آزادی قدس، فریادی فراتر از یک روز است، افزود: اگرچه امسال به دلیل شرایط کرونایی امکان برگزاری مراسم راهپیمایی و تظاهرات این روز نیست، اما می‌توان به روش‌های دیگر این روز را گرامی داشت و برای برجسته‌سازی مسئله فلسطین و قدس در ابعاد دیگر تلاش کرد.

 

آیت الله یعقوبی اظهار کرد: اکنون که راهپیمایی روز قدس به خاطر بیماری کرونا امکان برگزاری مطلوب در آن روز را ندارد باید با نگاه فرصت‌ساز، مسئله قدس را تبدیل به مسئله‌ای فراتر از روز نمادین کرد و تنفر جهانی از رژیم صهیونیستی و مظلومیت فلسطین و مسجدالاقصی را در قالب‌های مختلف و در مناسبت‌های مختلف دیگر تکثیر کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی به‌مثابه ویروس کرونا 1948 است که در یوم النکبه یعنی در ۲۴ اردیبهشت ۱۳۲۷ و در هفتاد دو سال پیش مانند یک ویروس منحوس و یک غدّه سرطانی در پیکره امت اسلامی و بلاد اسلامی جای گرفت و بیش از هفت دهه است که جز التهاب و تب تفرقه و عفونت اختلاف و بیماری ذلت برای مردم منطقه و جهان به وجود نیاورده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، به نقش انقلاب و ایران اسلامی در برجسته کردن موضوع قدس و فلسطین در جهان پرداخت و اظهار کرد: با رشد انقلاب اسلامی ایران و پیروزی ما در دفاع مقدس جوانه‌های مقاومت ابتدا در لبنان و سپس در فلسطین رویید و پس از جنگ‌های نمایشی سران عرب و سازش ننگین کمپ دیوید، شجره طیبه انتفاضه سنگ رویید.

 

وی افزود: اکنون رژیم صهیونیستی که روزی در اندیشه نیل تا فرات بود و شعار یک ملت و یک دولت را سرمی داد مدتی بعد به راهبرد دو دولت و دو سرزمین تن داد و الآن به‌شدت نگران سرنوشت محتوم خود که همان زوال قطعی در کمتر از ۲۵ سال آینده است.

 

آیت الله یعقوبی گفت: طرح هوشمندانه و دموکراتیک رهبر حکیم انقلاب اسلامی در رفراندوم تعیین سرنوشت توسط مسلمانان و مسیحیان و یهودیان فلسطینی، برای تحقق یک ملت – یک دولت در کنار رشد مقاومت اسلامی، استکبار و صهیونیسم را به انفعال واداشته است و حرف برتر ایران را پیش چشم جهان قرار داده است.

 

وی تصریح کرد: اکنون آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از شکست راهبردی برای از هم پاشیدن کشورهای مقاومت و محور مقاومتی یعنی ایران انقلابی درصدد بازسازی سناریوهای نخ‌نما و از پیش شکست‌خورده هستند.

 

 

 

پایان پیام/140

منبع: شبستان

کلیدواژه: بجنورد خراسان شمالی روز جهانی قدس روز قدس آیت الله یعقوبی رژیم صهیونیستی روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۸۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات بوکس قهرمانی جوانان آسیا/ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد

رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا از روز شنبه (هشتم اردیبهشت) آغاز شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان شده‌اند.
 
امروز سه‌شنبه، چهار بوکسور تیم امید ایران به مصاف حریفان قدرتمند خود رفتند که نتایج آنان به شرح زیر است:
 
در وزن ۷۵ کیلوگرم، محمد محشری با ارائه مبارزه‌ای تماشایی از سد گورپاد از هند گذشت و ضمن صعود به نیمه‌نهایی، برنزش را قطعی کرد. وی در این مبارزه، حریفش را ۲ بار ناک‌دان کرد و هر سه راند را برنده شد. محشری در نیمه‌نهایی با جواهر اوماتالیف ازبکستانی و دارنده مدال طلای جهان و آسیا مبارزه دارد.
 
در وزن ۴۸ کیلوگرم، آرشام حسنی که برابر لی جونگ هو از کره‌جنوبی پیروز شده بود با ویشوانا از هند قهرمان جوانان جهان در اسپانیا رقابت کرد و با وجود تلاش فراوان نتوانست به نتیجه برسد و کارش در این مسابقات به پایان رسید.
 
در وزن ۶۰ کیلوگرم، آرمان عبادی نتیجه را به آکاش گورکا از هند واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.
 
در وزن ۶۷ کیلوگرم، علی گرجی پس از استراحت در دور نخست به مصاف سویونبایف از قزاقستان نایب قهرمان جوانان جهان رفت و نتیجه را واگذار کرد و به کار خود پایان داد.
 
فردا چهارشنبه، مسابقات رده سنی جوانان برگزار می‌شود و پنج نماینده ایران بالای رینگ می‌روند.
 
در وزن ۵۱ کیلوگرم، مهدی کاظمی با ظفربیک کمیل‌اوف از قرقیزستان می‌رود.
 
در وزن ۵۷ کیلوگرم، رضا فضلی که پیش از این نماینده امارات را شکست داده با قیس عشیش اردنی روبه‌رو خواهد شد.
 
در وزن ۶۳.۵ کیلوگرم، سیدعلی اکبرمیراحمدی با سینگ یاشی‌واردان هندی می‌رود.
 
در وزن ۸۰ کیلوگرم، سام استکی با مهرالدینوف ازبکستانی مبارزه خواهد کرد.
 
در وزن ۹۲ کیلوگرم، عباس گرشاسبی با آریان از هند جدال می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • مسابقات بوکس قهرمانی جوانان آسیا/ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد
  • بوکس امید‌ها و جوانان آسیا؛ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • مدرسه حکمت با همت خیران بازسازی و متحول شد
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • تمدید قرارداد سرخی روبرتو با بارسلونا قطعی شد
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • با پیروزی مقابل والنسیا؛ حضور بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا 25-2024 قطعی شد
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است