Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@16:50:39 GMT

روز قدس، خونی تازه در رگ‌های مقاومت

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۸۸۷۹

روز قدس، خونی تازه در رگ‌های مقاومت

بنابر گواه تاریخ، یهودیان در پیدایش آن تمدن نقشی نداشتند زیرا ساخت آن به هزاره‌ دوم پیش از میلاد و تمدن 'اوگاریت' در شمال غربی سوریه نسبت داده می‌شود و تنها در زمان حضرت داوود (ع) بوده که در این شهر مستقر شدند.

بخت النصر 'پادشاه بابل در سال ۵۹۷ پیش از میلاد مسیح آن منطقه را فتح و یهودیان را به بابل تبعید کرد اما کوروش هخامنشی، ۶۰ سال بعد پس از فتح بابل به یهودیان اجازه داد تا به اورشلیم بازگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن نیز اسکندر مقدونی، جانشینان او و نیز ساسانیان و مسیحیان هر یک در دوره‌ای توانستند تسلط یابند اما منطقه در اوایل دوران پیشرفت اسلام به دست مسلمانان افتاد و نام آن را 'بیت المقدس' نهادند؛ زیرا با توجه به اینکه نخستین قبله مسلمانان بود و در شب معراج هم پیامبر اکرم (ص) در مسجدالاقصی نماز خواندند، برای مسلمانان اهمیت اعتقادی داشت.

این خطه تا سال ۱۰۹۹ میلادی که مسیحیان در جنگ‌های صلیبی متصرف شدند و مردم را قتل عام کردند، دست مسلمانان بود؛ اما یک سده پس از آن، سپاه مسلمانان به فرماندهی 'صلاح‌الدین ایوبی' دوباره این شهر را از مسیحیان باز پس گرفت و نزدیک به ۷۵۰ سال در دست مسلمانان باقی ماند.

در مجموع از ابتدای ورود مسلمانان در عهد خلیفه دوم به فلسطین تا پایان تسلط امپراتوری عثمانی، این منطقه حدود یک‌هزار سال زیر نظر مسلمانان اداره می‌شد تا اینکه در سده بیستم با شکست خلفای عثمانی در جنگ جهانی اول، انگلیسی‌ها قیمومیت فلسطین را بر عهده گرفتند.

صهیونیست‌ها با پایان جنگ جهانی دوم به کمک مستکبران جهانی از سال ۱۹۴۸ میلادی اشغال سرزمین فلسطین‌ را آغاز کردند و کوشیدند با کشتن و اخراج عرب‌های مسلمان، شرایط اسکان یهودیان سایر کشورها را در آن سرزمین فراهم کنند تا در نهایت ژوئن ۱۹۶۷ حکومت جدید غریب، بیشتر سرزمین‎ها را اشغال کرد تا به بیت المقدس، نخستین قبله مسلمانان دست یافت.

حکومت اشغالگر صهیونیستی پس از این تاریخ برای اخراج و کوچاندن عرب‌های ساکن این منطقه حفاری‌های زیادی به بهانه یافتن اثرهای مقدس و لوح‌های باستانی صورت داد که بیشتر آنها در محدوده مسجد صخره و مسجدالاقصی انجام شد اما این دست‌اندازی‌ها به صورت تدریجی در قالب شهرک‌سازی به سایر نقاط گسترش داشت.

سازمان‌ها و گروه‌های مبارز فلسطینی نیز البته از همان سال‌های اولیه‎ اجرای طرح اشغال، مبارزه خود را آغاز و در این راه هزاران نفر شهید برای آزادسازی قدس شریف و سرزمین‎های اشغالی تقدیم کردند و این شرایط تا زمان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ادامه داشت.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در سال ۱۳۵۸ با وجود چنین شرایطی از سوی امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، روز قدس اعلام گردید و همین بهانه‌ای شد تا از آن هنگام مسلمانان در نقاط مختلف ایران، کشورهای اسلامی و بسیاری از کشورهای غیر اسلامی در حمایت از مردم ستم‌دیده فلسطین و محکوم کردن جنایت‌های حکومت اشغالگر صهیونیستی احیا شده و یکپارچه نسبت به برگزاری راهپیمایی اعتراضی اقدام کنند.

بر این اساس هزاران وجدان بیدار و حق طلب از مرد، زن گرفته تا پیر و جوان سالانه در سراسر جهان با برگزاری راهپیمایی و سر دادن شعارهایی از آرمان مالکان حقیقی سرزمین‌های اشغالی در برابر حکومت نژادپرست و جنایتکار صهیونیستی دفاع می‌کنند که البته امسال در نتیجه شیوع ویروس کرونا، مناسبت روز قدس از جمله در شهرستان کاشان رنگ و بوی دیگری دارد و بیشتر به فضاسازی شهری و رژه خودرویی محدود شده است.

احیای نام فلسطین با روز قدس

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان نیز در این زمینه اظهارداشت: زنده کردن نام فلسطین، درهم شکستن فکر واهی شکست‌ناپذیری ارتش صهیونیستی و تشکیل محورهای مقاومت نه تنها در فلسطین بلکه در خاورمیانه منجمله سوریه، عراق و یمن حاصل ابتکار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز قدس بوده است.

حجت‌الاسلام مهدی بصیرتی در گفت‌وگو با ایرنا، مهم‌ترین مبارزه سیاسی امام راحل در راه مقابله با حکومت اشغالگر صهیونیست را نام‌گذاری روز قدس عنوان کرد و افزود: این ابتکار هوشمندانه مساله حمایت از مردم ستم‌دیده فلسطین را تنها محدود به ایران و خاورمیانه نکرد، بلکه اجماع جهانی در برابر این حکومت نژادپرست به وجود آورد.

وی با بیان اینکه معمار کبیر انقلاب اسلامی از اسراییل به عنوان غده سرطانی نام بردند، تصریح کرد: تنها راهکار نابودی این رژیم صهیونیستی مقاومت، انسجام و اتحاد دولت‌های اسلامی و مسلمانان جهان است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد حمایت از مردم فلسطین گفت: در حال حاضر سرزمین‌های اشغالی نسبت به چهار دهه گذشته وضعیت بهتر و مناسبت‌تری پیدا کرده‌اند و با توجه به حمایت مسلمانان جهان از فلسطینی‌ها، از یک سو روحیه آنها تقویت شده و از سویی دیگر رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانانشان به ویژه آمریکا روزبه‌روز در جهان منزوی می‌شوند.

روز قدس زمینه‌ساز آگاهی در مورد اشغالگری

مدیر حوزه‌های علمیه منطقه کاشان، اشغالگری قدس را یکی از مسلمات تاریخی بشری دانست و گفت: این اشغالگری نزدیک به ۷۰ سال است که ادامه دارد و نه تنها امنیت را به اذعان خودشان برای مردم منطقه به ارمغان نیاورد، بلکه هر روز ستم، جنایت و اشغالگری آنها بیشتر هم شد.

حجت‌الاسلام منصور فرجی در گفت‌وگو با ایرنا تصریح کرد: یهودیانی که صهیونیست نیستند نیز حتی در کشورهای مختلف جهان با حضور در راهپیمایی روز قدس مسلمانان، اثبات می‌کنند که صهیونیسم غیر از یهودیان صلح‌طلب است.

وی تصریح کرد: امروز جهان نسبت به مساله فلسطین نیازمند آگاهی و اطلاع‌رسانی بیش‌تر و دقیق‌تر است؛ زیرا برخی کشورها در انتشار اخبار آزاد نیستند تا چهره واقعی صهیونیست‌ها را به عنوان یک حکومت اشغالگر نشان دهند و حتی برخی تحلیل‌گران جرات ندارند که مطالبی در مورد فلسطین عنوان کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه منطقه کاشان اضافه کرد: با توجه به وجود رسانه‌ها و به ویژه فضای مجازی باید اطلاع‌رسانی بیش‌تری در این زمینه انجام شود تا نسل‌های آینده نیز بدانند که آنجا یک کشور نیست؛ بلکه منطقه‌ای اشغالی از سوی استکبار جهانی است که هم اکنون از رژیم صهیونیستی حمایت علنی و بودجه‌های ده‌ها میلیارد دلاری برایش هزینه می‌کند.

وی اظهارداشت: آمریکا همواره در حمایت از جنایت‌های حکومت اشغالگر قدس گام نخست را برداشته است و هر قطعنامه‌ای در سازمان ملل متحد بر ضد این حکومت باشد، آن را وتو می‌کند.

به گفته فرجی، تشکیل چنین کشوری ماهیت خارجی ندارد؛ مگر اشغالگری آن هم با حمایت کشورهای آمریکا، انلگستان، آلمان و فرانسه که به دنبال منافع خودشان در این منطقه هستند.

وی با اشاره به نام‌گذاری مناسبت روز قدس بیان کرد: امام راحل با این اقدام مدبرانه و شجاعانه، نماد آزادی‌خواهی را در جهان نهادینه کرد تا زورگویان نتوانند به مقدسات اسلام اهانت کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه منطقه کاشان با اشاره به نامه رهبر انقلاب خطاب به جوانان اروپایی و آمریکایی یادآور شد: این نامه یک تحول و آگاهی سیاسی را در جهان غرب زنده کرد و مردم نسبت به سانسورهای خبری آگاهی لازم را پیدا کردند و همچنین موجب ایجاد نهضتی در غرب و به ویژه آمریکا برای آگاه‌سازی مردم شد.

وی افزود: امروز نه تنها جوانان کشورهای اسلامی بلکه جوانان جهان نیازمند آگاهی و روشنگری در مورد ماهیت حکومت صهیونیستی هستند تا اشغالگران را خوب بشناسند، با مظلومیت مسلمانان این منطقه آشنا شوند و نسبت به جنایت‌های روزانه در کرانه باختری و نواره غزه واقف باشند.

به گفته فرجی، این اقدام و مطالبه جهانی در نهایت منجر می‌شود تا کشورهای غیرمسلمان نیز مانند ایران و سایر کشورهای اسلامی در روز قدس به صحنه بیایند و زمینه از بین رفتن حکومت اشغالگر صهیونیستی بیش از پیش فراهم شود.

ضرورت حفظ قدس به عنوان مساله نخست جهان اسلام

مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج کاشان نیز با اشاره به روایتی از امیرالمومنین (ع) گفت: نسبت ظلم، امروز شایسته رژیم کفر صهیونیستی و نسبت مظلوم، ملت فلسطین است و بیانات امامین انقلاب در مورد قدس شریف، نقش راه برای تمام مسلمانان جهان اسلام به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین احمدی با گرامی‌داشت این مناسبت جهانی افزود: قدس شریف در منظومه فکری امامین انقلاب، قلب تپنده جهان اسلام است و نام‌گذاری روز قدس به عنوان آخرین جمعه ماه رمضان، نگذاشت تا فلسطین به فراموشی سپرده شود.

وی با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین مسوولیت ما آزادسازی قدس از دست دژخیمان رژیم صهیونیستی است، اظهارداشت: بیت المقدس، نخستین قبله مسلمانان امروز در محاصره صهیونیست‌ها قرار دارد و نام‌گذاری روز قدس از سوی معمار کبیر انقلاب نمادی برای بیداری جهان اسلام شده است.

مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج کاشان اضافه کرد: روز قدس، نماد یکپارچگی امت اسلامی در سراسر عالم است و به واقع این یوم الله، هنگامه جاری شدن خونی تازه در رگ‌های تمام مسلمانان جهان است.

وی تصریح کرد: انتفاضه فلسطین خاموش شدنی نیست و راه موفقیت بر غده‌ای سرطانی در منطقه تنها با مقاومت و مبارزه امکان‌پذیر خواهد بود.

احمدی بیان کرد: مساله فلسطین امروز در راس تمام مسایل جهان اسلام قرار دارد و به نوعی لیله القدر تاریخ اسلام است که امیدواریم مطلع الفجر آن نجات ملت شجاع و مظلوم فلسطین باشد.

وی یادآور شد: بسیاری دست‌های خائن و فکرهای آلوده تلاش کردند تا مساله مهم فلسطین را به فراموشی بسپارند اما این تدبیر حکیمانه امام عزیز، فلسطین را به نخستین مساله جهان اسلام تبدیل کرد تا امروز اولویت جهان اسلام باشد و همه آزادی‌خواهان دنیا به یاری این ملت شتافته و با حضور خود، چنین مناسبتی را بزرگ بدارند.

مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج کاشان تاکید کرد: رسالت امروز نخبگان حوزوی و دانشگاهی جامعه این است که پرچم مقاومت، صلابت و استقامت فلسطین را برای جهانیان به نمایش بگذارند تا جوانان عالم با لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب، پرچمداری و دفاع از فلسطین را جزو اولویت خود بدانند و آن ملت مظلوم را یاری کنند.

به گفته وی، روشنگری و تبلیغ یکی از رسالت‌های مهم به ویژه برای روحانیون در این شرایط زمانی است و نباید به جبهه استکبار اجازه داده شود تا اولویت مساله فلسطین را تغییر دهد.

امسال با توجه به شیوع کرونا همزمان با روز جهانی قدس تنها رهبر انقلاب از ساعت ۱۲ به وقت تهران با جهان اسلام سخن خواهد گفت که این برنامه به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی پخش می‌شود و در همین راستا برای بهره‌برداری حداکثری از این بیانات، در هیچ نقطه‌ای از کشور برنامه دیگری با عنوان روز قدس نخواهیم داشت.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به بیشتر کشورها سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

بنابر آخرین آمارهای رسمی، این ویروس تا کنون به ابتلای ۱۲۹ هزار و ۳۴۱ نفر و فوت هفت هزار و ۲۴۹ نفر در کشور منجر شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان کاشان روز قدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان کاشان روز قدس ویروس کرونا اصفهان کاشان روز قدس رژیم صهیونیستی مسلمانان جهان جهان اسلام نام گذاری سرزمین ها روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۸۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز پنج‌شنبه (۶ فروردین) به منظور دیدار مردمی با فعالان فرهنگی و اهالی دارالشهدای تهران در مسجد چهارده معصوم (ع) واقع در خیابان امامزاده حسن (ع) حضور یافت.
در سفر به پاکستان شاهد موج استقبال مردمی بودیم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار گفت: خیلی خوشحال هستم در شب زیارتی حضرت اباعبدالله امام حسین (ع) در این مسجد که مزین به نام شهداست در جمع شما نمازگزاران و مردم همیشه در صحنه این محله حضور دارم.

وی افزود: از ابتکار آقای رییس‌جمهور به دلیل این سفر درون پایتختی باید یاد کنیم، به همراه رئیس جمهور به دورترین نقاط ایران می‌رویم و از نزدیک با مردم و اهالی عزیز شهر‌های مختلف صحبت می‌کنیم و امشب در کنار مجموعه‌های دولتی و حاکمیتی در شهر تهران محضر شما عزیزان هستیم؛ انشاالله مصداق این ضرب المثل که می‌گوید "دور شمع تاریک است" نشویم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اذان صبح با آقای رئیس جمهور از سفر به سریلانکا برگشتیم و بلافصله برنامه‌های امروز که از قبل تدارک دیده شده بود عملی شد؛ انشاالله این حضور منشأ برکات بسیاری برای مردم باشد.

وی با بیان اینکه این منطقه خصوصیات ویژه‌ای دارد، افزود: تعداد شهدای این منطقه حدود چهار هزار نفر است. کوچه به کوچه منطقه ۱۷ مشحون از شهدا است؛ سال ۱۳۷۴ نماینده شورای نگهبان در صندوق‌های رای بودم و در اکثر محل‌های اخذ رای به عنوان ناظر حضور داشتم. میزان حضور مردم این منطقه در پای صندوق‌های رای برتری چشمگیری نسبت به سایر مناطق داشت، ما به این مسأله ایمان داریم که هسته سخت انقلاب اسلامی در مساجد است.

وزیر فرهنگ گفت: وظیفه مهم دولت اسلامی این است که در حلقه اول به مطالبات اهالی مسجد رسیدگی ویژه کند، چون این عزیزان در صف اول حرکت‌های تاثیرگذار در نهضت امام بودند.

اسماعیلی ادامه داد: نهضت امام راحل وارد شصت و دومین سال حیات خود شد، این نهضت با مسجد و نام حضرت زهرا (س) آغاز شده است؛ انقلاب اسلامی فاطمی حدوث است و در طول همه سال‌های بعد با نام حضرت اباعبدالله (ع) مانا شده است و حسینی بقاست.

وزیر فرهنگ گفت: این حرکت در مساجد و حوزه‌های علمیه تفسیر عملی می‌شود. در دولت مردمی این حرکت به نام نهضت بازگشت به مساجد نام گذاری شده است.

وی افزود: توفیق دارم به لطف خداوند و عنایات اهل بیت (علیهم‌السلام) در مساجد مختلف حاضر می‌شوم و با نمازگزاران صحبت می‌کنم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فضای کاری در دولت مردمی این است که دولت و حاکمیت را به جامعه بازگردانیم، تصریح کرد: در حوزه فرهنگ قرار نیست تصدی گری کنیم در دولت وظیفه نظارت و تسهیل گری را برعهده داریم. گروه‌ها و جریانات مردمی باید پای کار بایستند و بنده نیز به عنوان وزیر فرهنگ موظف هستم ساختار‌ها را در خدمت این شعار قرار دهم و این رویکرد را با قوت ادامه دهم.

اسماعیلی تصریح کرد: اگر امروز در منطقه ۱۷‌تهران استعداد‌هایی در حوزه فعالیت‌های قرآنی وجود دارد. از استعداد‌های هنری در سایر عرصه‌ها نیز (در این منطقه) برخورداریم، ما نیز آمادگی داریم در نقاط مختلف همین منطقه مجالس ویژه‌ای را برای تعظیم مفاخر و شهدا به تعداد مساجد و هیئات برگزار و آمادگی داریم از همه موسسات ثبت شده حمایت کنیم؛ از ما پشتیبانی از شما حرکت.

وزیر فرهنگ گفت: فرزند مسجد هستم و تمام دوران کودکی ام در مسجد بوده است در مسجد تئاتر و سرود اجرا کردیم، قرائت قرآن را آموختیم و با احکام آشنا شدیم.

وی افزود: هیچ فعالیت فرهنگی هنری و رسانه‌ای به مسجد گره نمی‌خورد مگر اینکه مخاطبانش را به سمت فلاح و رستگاری هدایت کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای آموزش هنر آمادگی داریم در مساجد منطقه اقداماتی را انجام دهیم در مناطق محروم کشور در دو سال اخیر بیش از صد هزار نفر را تحت تعلیم آموزش هنری قرار دادیم و آنها را توانمند کردیم.

وی افزود: آقای هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، حجت‌الاسلام خداداده، آقای سالاری معاون حوزه هنری و دیگر مسئولان وزارت فرهنگ در این جلسه حضور دارند و با همه دوستان خدمت شما رسیده‌ایم تا اعلام کنیم در همه بخش‌ها آماده خدمتگزاری هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در سفر اخیر به پاکستان موج استقبال مردمی را شاهد بودیم مردم مسلمان چنان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده بودند که همه مسیر‌ها پر از ابراز عشق و علاقه به امام، رهبری و رئیس جمهور بود.

وزیر فرهنگ گفت: افرادی که بر طبل ناامیدی می‌کوبند و می‌خواهند مردم را از آینده با شکوه ملت ایران ناامید کنند این صحنه‌ها را ببینند، دنیا به فرزندان ایران افتخار می‌کند همه مومنان، عدالت طلبان و آزادگان به انقلاب، شهدای ایران و فرزندان این مرز و بوم افتخار می‌کنند.

در ادامه این دیدار تعدادی از فعالان اجتماعی این منطقه مشکلاتشان را به وزیر فرهنگ در میان گذاشتند، پس از آن نیز اسماعیلی پشت میز خدمت قرار گرفت و مردم مشکلاتشان را بی واسطه با وزیر فرهنگ به عنوان نماینده دولت مردمی با وی درمیان گذاشتند.
محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.

وی افزود: در این دیدار همکارانم بدون استثنا با تک تک حضار صحبت می‌کنند و این جلسات به حل مسایل کمک می‌کند. در منطقه ۱۷ تهران مشکلات زیادی داریم که برای حل برخی از این مشکلات در همین جلسه تصمیماتی گرفته شد تا انشاالله حل مشکلات با قوت پی‌گیری شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: انشاالله بتوانیم در کمترین زمان بخش مهم مشکلات مردم را حل کنیم.

وزیر فرهنگ در پاسخ به این سوال که مهمترین مشکلات مردم چه بود؟ گفت: زیرساخت‌های فرهنگی به شدت محدود است؛ بزرگان منطقه موضوع ایجاد پردیس فرهنگی هنری را مطرح کردند و با همکارانم در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صحبت می‌کنم تا درمورد وضعیت تخصیص زمین برای این امر تصمیم گیری شود و انشالله نماینده خودم را به همین مسجد می‌فرستم تا نتایج آن را به صورت شفاف با مردم در میان گذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • مقام ارشد حماس : انحلال شاخه نظامی به شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین / مرزهای 67 را قبول می کنیم
  • 200 روز جنگ اسرائیل در غزه ؛ جهان شکست خورد
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند