Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:22:53 GMT

علیزاده طباطبایی: اشغال قدس ظلم به کل جهان اسلام است

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۹۵۴۰

علیزاده طباطبایی: اشغال قدس ظلم به کل جهان اسلام است

یک وکیل دادگستری گفت: برای آزادی قدس، تنها امید این است که با اتکا به ملت‌هایی که با ما همراهند و جوان‌هایی که با ایثار و فداکاری در عراق و لبنان و مصر و یمن و... جنگیدند، قدم برداریم.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات مقام معظم  رهبری  در روز قدس  امسال اظهار کرد: مساله فلسطین مربوط به جهان اسلام است و متاسفانه جهان اسلام در خواب است و  این مساله را مساله خود نمی‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما چاره‌ای نداریم، جهان اسلام را  دولت‌ها بدانیم؛ زیرا در جهان اسلام ما هیچ دولت دموکراتی نداریم و تنها دولت دموکرات جهان اسلام، جمهوری اسلامی ایران است  و بقیه دولت‌های اسلامی از خود استقلالی ندارند و دولت‌هایی هستند که با پشتیبانی کشورهای خارجی و با زور روی کار آمدند و مساله  فلسطین را مساله خود نمی‌دانند.

وی یادآور شد: در سال 1969 سازمان کنفرانس اسلامی که اخیرا به سازمان‌های همکاری اسلامی تغییر یافته مکلف  شد که هدف اصلی‌اش آزادی قدس باشد ولی کوچکترین قدمی برنداشتند؛ زیرا دولت‌ها نماینده ملت‌ها نبودند. امروز شعار آزادی قدس را می‌دهیم ولی  ملت‌های مسلمان چه کسانی‌اند؟ ملت فلسطین چقدر در این زمینه تلاش کرده است؟ هیچ امیدی به ملت‌های مسلمان نداریم.  40 سال تلاش می‌کنیم ملت‌های مسلمان را بیدار کنیم. در همین راستا اسلام‌گرایی را تشویق کرده و تلاش کردیم از ملت های مسلمان  حمایت کنیم ولی در برخی کشورها از جمله مصر گروه‌هایی به دلیل اختلاف اعتقادی و دیدگاهی با ماهمراه نشدند.

علیزاده طباطبایی معتقد است: اشغال قدس ظلم  به کل جهان اسلام  و تحقیر جهان اسلام است.

وی گفت: برای آزادی قدس، تنها امید این است که با اتکا به ملت‌هایی  که با ما همراهند  و جوان‌هایی که با ایثار و فداکاری  در عراق و لبنان و مصر و  یمن و... جنگیدند،  قدم برداریم.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیانات رهبری روز قدس ملت های مسلمان جهان اسلام آزادی قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۹۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامی: رسالت نیروی قدس پرکردن موارد نفوذ دشمن بین مسلمانان است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت سرلشکر «محمدرضا زاهدی» و شهدای حادثه تروریستی کنسولگری ایران در سوریه که صبح امروز (سه‌شنبه) در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا، اظهار داشت: امروز اربعینِ هشت ستاره درخشان و جوانمرد باغیرت است که برای دفاع از حریم اسلام، عزت مسلمانان و نجات جهان اسلام از سیاست غرب با محوریت آمریکا، هجرت را مقدمه جهاد خود قرار دادند، از خانواده خویش دست کشیدند و در جست‌وجوی رضوان الهی، میدان جهاد را برگزیدند و سرانجام به آنچه که در جست و جوی آن بودند، نائل شدند.

سرلشکر سلامی ادامه داد: فلسفه و رسالت عمیقی که در ورای شهادت فرزندان اسلام وجود دارد، رسالتی عظیم است که در امتداد رسالت انقلاب اسلامی ایران قرار دارد.

فرمانده کل سپاه گفت: صحنه تحولات جهان نشان‌دهنده این است که مرز‌های کشور‌های اسلامی که آن‌ها را از یکدیگر جدا می‌کند و به هویت‌های سیاسی مستقلی به این کشورها می‌بخشد، هرگز بر سیاست اساسی استکبار اثری ندارد؛ چرا که عالم استکبار با محوریت آمریکا برای سیطره بر جهان اسلام هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد.

وی اضافه کرد: استکبار جهانی، مسلمانان را در یک هویت واحد و ساختار یکپارچه می‌بیند؛ آرایه‌ای متصل، به هم پیوسته و تفکیک‌ناپذیر که دنیای غرب به واسطه ظرفیت‌های پایان‌ناپذیر این جغرافیای مهم جهان به فکر سیطره کامل بر آن است.

سرلشکر سلامی افزود: دشمن، همه جهان اسلام را به صورت یکپارچه هدف قرار داده است و می‌خواهد هویت فرهنگی مسلمانان را غارت و آنان را با فرهنگ غرب عجین کند. او قصد دارد جغرافیای جهان اسلام را سکوی برای ارتقای قدرت خود در جهان قرار دهد؛ پس ما مسلمانان سرنشین یک کشتی هستیم و به هم پیوند داریم. اگر دشمن اسلام در یکی از سرزمین‌های اسلامی رخنه کند، آن را به همه جا تسری می‌دهد؛ بنابراین باید راه رخنه و نفوذش مسدود شود.

در حال بروزرسانی...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرلشکر سلامی: در شرق مدیترانه راه را بر دشمن می‌بندیم
  • سلامی: رسالت نیروی قدس پرکردن موارد نفوذ دشمن بین مسلمانان است
  • ظرفیت اقتصادی جهان اسلام برای پایان اشغالگری در فلسطین
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • فلسطین؛ الگوی آزادی خواهی ملت های مسلمان
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام»
  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه