Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آریوبرزن مافی رئیس انجمن تخصصی معدن خراسان رضوی در جلسه کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: یکی از هدف‌گذاری‌هایی در سال ۹۹ انجام شده، افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی ذخیره مواد معدنی، استخراج و بهره برداری و توسعه صنایع معدنی برای امسال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به داغ بودن بحث بورس و شاخص بودن بخش معدن در این زمینه در ماه‌های اخیر، افزود: ۲۳ درصد فروش انجام گرفته در بورس مربوط به شرکت‌های معدنی بوده و اگر صنایع معدنی ارزآور باشند، این رشد در بورس چندین برابر خواهد بود.

رئیس انجمن تخصصی معدن خراسان رضوی با بیان اینکه صنایعی همچون «ایمیدرو» به دنبال سرمایه گذاری از محل سود صنایع معدنی هستند، ادامه داد: این اتفاق مبارکی است که امیدواریم امسال شاهد تحقق آن باشیم.

مافی همچنین با اشاره به اخذ ۲۵۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش صنعت و معدن در پارسال، بیان کرد: بخش معدن کشور در سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای مقابله با شیوع کرونا کمک کرده اند.

او تصریح کرد: احیا و توسعه ۱۴۶ معدن کوچک مقیاس در کشور اتفاق افتاده، اما متاسفانه خراسان رضوی سهمی در این میان نداشته و باید ببینیم مانع این موضوع چه بوده است.

رئیس انجمن تخصصی معدن خراسان رضوی با اشاره به صدور ۱۳۲ بخشنامه برای حوزه معدن در دهه ۹۰ تاکید کرد: این موضوع باعث بلاتکلیفی معدن کاران و سختی کار در شرکت‌های این حوزه شده است، زیرا برخی از بخشنامه‌ها با یکدیگر متضاد بوده اند.

انتهای پیام//ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع معدنی سنگان خواف صنایع ایمیدرو خراسان رضوی صنایع معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۰۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدباقر قالیباف» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جداول بودجه سال ۱۴۰۳، گفت: درباره جداول ۱۴ و ۲۱ که مربوط به نرخ ارز است، ابهام وجود دارد. ما همین بحث را در حوزه دارو هم داریم و باید مشخص شود که مبنای نرخ ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی یا ۴۲۰۰ تومانی چیست، چرا که در این صورت مبلغ ریالی متفاوت می‌شود.

وی بیان کرد: طبق توضیحات رئیس سازمان برنامه و بودجه، به جای ۷۴ همت در جدول هدفمندی باید ۱۸۰ همت با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان پیش‌بینی شود، مگر آنکه بخواهیم سطح خرید و پشتیبانی از دارو را کاهش دهیم که این به معنای گران‌ شدن دارو است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دولت ۱۸۰ همت برای دارو پیش‌بینی نکند، وضعیت  مانند سال گذشته می‌شود که ارز تامین نشد یا یارانه تسعیر جبران ریالی نمی‌شود و نتیجه آن هم مشکل در بازار دارو است. دارو، کالاهای مصرفی پزشکی و شیرخشک مهم است که باید با سیاست‌های جبرانی ارز آن را تامین کنیم تا مشکلی به وجود نیاید.

«داوود منظور» رئیس سازمان برنامه و بودجه در این مورد، توضیح داد: دولت مابه‌التفاوت نرخ ارز دارو را به صورت یارانه‌ای تامین می‌کند که در قالب جدول هدفمندی آمده است. عددی که امسال پیش‌بینی شده نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: مبنای ما برای تامین ارز دارو، نرخ مصوب کالاهای اساسی است که تصویب شده دارو و کالاهای اساسی با نرخ ارز ترجیحی تخصیص پیدا کند که این نرخ توسط کارگروهی که در قانون آمده، تعیین می‌شود. باید بانک مرکزی مابه‌التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی را به داروخانه و شرکت‌های پخش دارو و تولیدکنندگان دهد و قسمت دوم مربوط به مابه‌التفاوت نرخ ارز است، بر این اساس ما سازوکار سال گذشته را برای دارو امسال هم اجرا می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: از نظر منابع پیش‌بینی شده حدود ۷۵ همت امسال آمده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته که کفایت می‌کند و می‌توانیم بازار دارو را با همین رقم مدیریت کنیم. مدیریت یارانه دارو مانند بازار آرد و گندم از اولویت‌های اصلی دولت است. سال گذشته عملکرد ما در مدیریت دارو مثبت، موثر و قابل دفاع بود و امسال هم منابعی را پیش‌بینی کردیم که طبق آن پیش می‌رویم.

کد خبر 6092859 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود