Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@18:57:22 GMT

قدس را نمی‌توان از فرهنگ اسلامی تفکیک کرد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۰۲۶۱

قدس را نمی‌توان از فرهنگ اسلامی تفکیک کرد

ایسنا/خوزستان نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آرمان قدس یکی از ارکان امت اسلامی است، گفت: قدس یک قطعه از زمین نیست؛ بلکه به نماد یک مکتب تبدیل شده و از فرهنگ اسلامی قابل تفکیک نیست.‌

آیت‌الله محسن حیدری در گفت‌وگو با ایسنا درباره ارتباط آرمان فلسطین با آرمان و امت اسلامی اظهار کرد: آرمان قدس یکی از ارکان امت اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدس یک قطعه از زمین نیست؛ بلکه به نماد یک مکتب تبدیل شده است.

وی بیان کرد: قرآن کریم در آیات خود از دو مسجد یاد می‌کند که یکی از آنها مسجدالحرام و دیگری مسجدالاقصی است و هر دو آنها را به نام مقدس پیامبر اکرم(ص) مربوط کرده است. خداوند فرمود: «سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَیٰ بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الْأَقْصَی الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ؛ ﻣﻨﺰّﻩ ﻭ ﭘﺎﻙ ﺍﺳﺖ ﺁﻥ [ﺧﺪﺍیی] ﻛﻪ شبی ﺑﻨﺪﻩ ﺍﺵ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﺴﺠﺪﺍﻟﺤﺮﺍم ﺑﻪ ﻣﺴﺠﺪ ﺍﻟﺎﻗصی که ﭘﻴﺮﺍﻣﻮﻧﺶ ﺭﺍ ﺑﺮﻛﺖ ﺩﺍﺩﻳﻢ، ﺳﻴﺮ ﺩﺍﺩ، ﺗﺎ ﺍﺯ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎی ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻴﻢ. ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺍﻭ ﺷﻨﻮﺍ ﻭ ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ.»

حیدری با بیان اینکه مسجدالاقصی به عنوان محل اسراء و معراج‌گاه رسول مکرم اسلام(ص) در قرآن معرفی شده است، افزود: بنابراین مسجدالاقصی و قدس را نه تنها نمی‌توان از فرهنگ اسلامی تفکیک کرد؛ بلکه در قلب فرهنگ اسلامی قرار دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین درباره معامله قرن تصریح کرد: این معامله، یک معامله شیطانی برای لاپوشانی شکست‌های پی در پی استکبار جهانی؛ آمریکا و اسرائیل در مقابل جبهه مقاومت اسلامی است. در چند سال اخیر رویارویی جدی بین آمریکا، غربی‌ها، مرتجعین و به عبارتی حامیان رژیم صهیونیستی از یک طرف و رزمندگان جبهه مقاومت اتفاق افتاده که نتیجه قطعی آن شکست قطعی استکبار جهانی است. به طوری که ترامپ صریحا اعتراف کرد که ما در هفت سال اخیر هفت هزار میلیارد دلار خسارت کردیم اما هیچ سودی به دست نیاوردیم.

وی ادامه داد: این شکست قطعی برای آنها نیاز به توجیه دارد. معامله قرن نوعی توجیه این شکست از یک جهت و از جهت دیگر دادن امید به اسرائیل و طرفداران اسرائیل و جهت سوم توجیه شرعی و عرفی برای خائنین امت اسلام مثل آل سعود و دیگران است که این همه خیانت و سازش‌کاری کردند، برای آنکه آبروی‌شان بیش از این نرود. آنها معامله قرن را برای عادی‌سازی روابط این خائنان با رژیم اشغالگر قدس طرح‌ریزی کردند.

حیدری گفت: قطعاً معامله قرن مرده به دنیا آمده است و هرگز آمریکا و اسرائیل در این معامله به آرزوی خود نخواهند رسید.

وی درباره دیگر اهداف این معامله با بیان اینکه این معامله در راستای تثبیت اسرائیل بوده است، افزود: اسرائیل، یک موجود زیاده‌خواهی است که به هیچ حدی قانع نیست و خاخام‌های یهودی صریحا می‌گویند محدوده اسرائیل از نیل تا سند است؛ یعنی محدوده ما باید از مصر تا پاکستان باشد و تمام کشورهای اسلامی در غرب آسیا باید جزو اسرائیل باشند. خاخام دیگری نیز گفته است که حدود اقالیم ما بستگی به سمّ اسبان ما دارد یعنی اگر بتوانیم همه دنیا را بگیریم همه دنیا را، اسرائیل خواهیم کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آنها مجبور شدند در برابر امت اسلامی عقب‌نشینی کنند و دیوار حائلی بین خود بکشند تا فلسطینی‌های غزه نتوانند بین آن ها نفوذ کنند. اسرائیلی‌ها نیاز به یک نوع توسعه‌طلبی و آرمان‌خواهی برای خودشان دارند و معامله قرن در راستای همان آرمان خواهی صهیونیست شکل گرفت.

حیدری درباره آینده اسرائیل نیز گفت: مقام معظم رهبری فرمودند تا ۲۵ سال دیگر خبری از اسرائیل نخواهد بود و قطعاً قبلا از ۲۵ سال شکست خواهد خورد. بر این اساس، هر روزی را که امت اسلامی صبح کند یک گام به سوی آزادی قدس برمی‌دارد. امیدواریم که به زودی در سال‌های آینده شاهد نماز مسلمین در مسجدالاقصی باشیم‌. در پایان خاطره‌ای از دیدار با سید مقاومت برای شما نقل می‌کنم؛ سال ۸۹ سفری به لبنان داشتم و با سید حسن نصرالله دیدار کردم. در این دیدار از ایشان درباره جنگ با اسرائیل سوال کردم که آیا بعد از جنگ ۳۳ روزه جنگی با اسرائیل خواهید داشت؟ پاسخ دادند به زودی خیر اما قطعاً این اتفاق خواهد افتاد و ما قطعاً پیروز میدان خواهیم بود و در مسجدالاقصی نماز خواهیم خواند. ایشان سخنانی را که در سخنرانی‌های خود بیان می‌کنند در جلسات خصوصی خود نیز مورد تاکید قرار می‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی فرهنگ اسلامی امت اسلامی قدس یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۰۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی سروری‌مجد، قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی در جریان سفر یک روزه خود به عسلویه، ضمن دیدار با علمای اهل سنت و امامان جمعه عسلویه و نخل تقی از چند مجتمع پتروشیمی مستقر در عسلویه بازدید و با مدیران شرکت پتروشیمی دماوند و مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی دیدار و بستر‌های همکاری دانشگاه با صنایع را تشریح کرد.

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه‌ای در حاشیه این دیدار‌ها با تأکید بر اینکه در سه سال گذشته، گسترش حوزه فناوری در دانشگاه از تأکیدات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوده، اظهار کرد: با حمایت مدیران ارشد سازمانی و همت همکاران در استان‌ها، برخی از واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها، برندی معتبر در کشور شده‌اند که پیشنهاد می‌شود صنایع حتماً از این واحد‌های فناور بازدید کنند.

وی با بیان اینکه شرایط مناسب رفاه و آرامش در دانشگاه آزاد اسلامی برقرار شده، عنوان کرد: هر سال شاهد رشد جمعیتی مناسب از لحاظ تعداد دانشجو در دانشگاه هستیم. ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در ۸۰۰ مدرسه در سراسر کشور در حال تحصیل بوده و ۳۰ هزار دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه مشغول تحصیل هستند که با افزایش واحد‌های بین‌الملل، هدف‌گذاری برای ۱۰۰ هزار دانشجو صورت گرفته است. ضمن اینکه در شرایط تحصیل دانشجویان غیرایرانی با تأکید بر پاسداشت زبان فارسی، تدریس به زبان رسمی کشور صورت می‌گیرد.

سروری‌مجد با اشاره به برخی طرح‌های دانشجویی و دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: یکی از طرح‌هایی که با استقبال از سوی دانشجو و صنعت روبرو بوده، طرح پویش است که دانشجویان به‌عنوان نیروی کار، برای تجربه‌اندوزی و با حداقل هزینه به صنایع معرفی خواهند شد و پس از اتمام تحصیل، صنایع به انتخاب خود می‌توانند مستعدترین‌ها را جذب کنند. همچنین مدارس عالی مهارتی به‌عنوان طرح راهگشا با توجه به نیاز صنایع و رفع این نیاز‌ها در مناطق تأسیس می‌شوند.

وی اضافه کرد: مزیت مهم دانشگاه آزاد اسلامی، وجود آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های پیشرفته و مجهز است که با توجه به یکپارچگی دانشگاه، این ظرفیت‌ها در خدمت هر واحد دانشگاهی در هر استان به‌عنوان پشتیبان برای انعقاد قرارداد با صنایع قرار می‌گیرد. این اقدامات نشان‌دهنده تحولاتی است که در دانشگاه به وجود آمده تا آینده‌ای روشن برای دانشگاه، کشور و نسل جوان ترسیم شود.

دانشگاه آزاد کریدر واسطه‌ای برای ورود توانمندی‌ها به استان‌هاست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز با بیان اینکه در مدیریت جدید دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان مجموعه یکپارچه و ید واحد در مسائل دانشگاهی و کشوری ایفای نقش می‌کند، گفت: آن چیزی که در استان بوشهر به‌عنوان چالش یا مزیت وجود دارد در حقیقت دغدغه یا فرصتی برای کل دانشگاه آزاد اسلامی است.

سعید رازقی ادامه داد: در کل استان‌ها با توجه به فرصت‌های موجود، ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی از طریق دانشگاه آن استان پای‌کار آورده می‌شود و در حقیقت این دانشگاه در هر استان، مدخل و کریدر واسطه‌ای برای ورود توانمندی‌های پژوهشی، آموزشی و مهارتی دانشگاه به استان‌هاست.

وی با اشاره به وجود نفت، گاز، پتروشیمی، دریا و نخیلات در استان بوشهر بیان کرد: امید است با این حس همکاری و علاقه‌مندی موجود در دانشگاه و صنایع مستقر در عسلویه با انعقاد قرارداد‌ها و تفاهم‌نامه‌های همکاری، آنچه به‌عنوان مأموریت در حوزه‌های ذکر شده برای دانشگاه در نظر گرفته و در استان بوشهر عملیاتی و به منصه ظهور رسانده شود.

دانشگاه‌ها راهگشای صنایع هستند

مدیر فنی مجتمع شرکت دماوند انرژی عسلویه نیز با ابراز علاقه‌مندی ارتباط با دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: بستر همکاری فراهم است و از چند جهت می‌توان این ارتباط را پیش برد.

غلامرضا یعقوب‌زاده با بیان اینکه می‌توان تلفیق صنعت و دانشگاه را پیش برد، افزود: این پتروشیمی می‌تواند پذیرای دوره‌های کارآموزی دانشجویان دانشگاه باشد که امکانات رفاهی نظیر خوابگاه نیز مهیاست و قطعاً در طرح‌های توسعه‌ای از این گروه از دانشجویان می‌توان بهره برد.

وی با بیان اینکه در بخش R&D نیز می‌توان از ظرفیت دانشگاه بهره گرفت، مطرح کرد: در بخش فنی چالش‌هایی وجود دارد که با توجه به اینکه دانشگاه و دانشجویان به دانش روز مسلط هستند، به‌ویژه در بحث افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی و نیز افزایش ایمنی و کارایی تجهیزات می‌توانند راهگشای صنایع باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند
  • رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا
  • دیپلمات سابق آمریکایی: کابینه اسرائیل روانی است
  • شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران