Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مراسمی که به همت جمعی از هنرمندان، خیرین، جانباران و ایثارگران دفاع مقدس به مناسبت سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر، در انستیتو پاستور ایران برگزارشد، تندیس شهید محمد جهان آرا، فرمانده شهید مدافعان خرمشهر، به پاس زحمات انستیتو پاستور ایران در مقابله با کرونا ویروس به این موسسه اهدا شد.

درابتدای این مراسم، دکتر علیرضا بیگلری، رییس انستیتو پاستورایران، به اجمال به شرح خدمات صدساله انستیتو پاستورایران در حوزه های مختلف و به خصوص در کنترل اپیدمی بیماری های آبله، وبا، طاعون و سل پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر بیگلری ضمن بیان اینکه انستیتو پاستور ایران از بعد از گزارش اپیدمی کروناویروس در چین خود را برای تشخیص و مقابله با این ویروس آماده کرد و از اول اسفندماه به عنوان مسوول کارگروه تشخیص کرونا ویروس در ایران، نقش مهمی را برای مقابله با این ویروس داشت، اظهار داشت با کار جهادی ای که انجام شده خوشبختانه درحال حاضر در تمام استانهای کشور امکانات تشخیصی کرونا ویروس فراهم شده است.
در این مراسم، پرویز پرستویی ضمن ابراز خشنودی از حضور در انستیتو پاستور ایران، کار متخصصان انستیتو پاستور ایران را با نبرد رزمندگان دفاع مقدس مقایسه کرد و گفت که در طول 8 سال جنگ، دشمن و توانایی های آن برای ما مشخص بود ولی در 3 ماه اخیر با دشمن ناآشنایی مواجهیم که در شرایط تحریم شرایط بسیار سختی را برای مقابله برای ما ایجاد کرده است.

ایشان ادامه داد: مدافعان سلامت در این مدت خیلی ایثار کردند و شهید دادند و متخصصان انستیتو پاستور ایران در این جنگ نابرابر در صف مقدم بودند و ستون های محکمی بودند که با تکیه بر آن ها مردم همچنان به زندگی خود ادامه می دهند. پرویز پرستویی گفت: تندیس جهان آرا یکی از مهمترین تندیس هایی است که با عشق به همکاران انستیتو پاستور ایران تقدیم می شود که راهی مشابه راه شهید جهان آرا را پیموده اند. ایشان تاکید کرد که باید با مستندسازی، خدمات انستیتو پاستور ایران ثبت و در معرض دید عموم قرار گیرد.
در این دیدار دکتر میرداود عمرانی معاون توسعه و مدیریت منابع انستیتو پاستور ایران نیز ضمن برشمردن خدمات انستیتوپاستور ایران، از حمایت های  اقشار مختلف مردم و به خصوص خیرین در حمایت از انستیتو پاستور ایران در این روزهای سخت تشکر کرد.
خانم نرگس کلباسی، از خیرین مطرح ملی و بین المللی نیز در این دیدار اظهار داشت که به وجود انستیتو پاستور ایران افتخار می کند چرا که این موسسه هر چه لازم بوده است برای پیشرفت بشریت و ایران انجام داده است.
دکتر کیهان آزادمنش مدیرگروه ویروس شناسی انستیتو پاستور ایران نیز در این دیدار گفت که الگوی همکاران ما در مقابله با کرونا، رزمندگان دفاع مقدس بودند؛ ما هنوز در جنگیم و برایمان مهم بردن این جنگ است و قصد دیده شدن و مطرح شدن نداشته و نداریم.
ملاصالح قاری (یکی از قهرمانان آزاده دفاع مقدس در ماجرای معروف بیست و سه نفر) که خود نیز به کروناویروس دچار شده و اکنون در دوران نقاهت پس از بیماری بسر می برد نیز در این دیدار، ضمن تمجدید از مجاهدان راه سلامت، ویروس کرونا را آغازگر جنگی جهانی دانست و اظهار داشت که باید مراقب باشیم که در جنگ جهانی متاثر از کرونا شکست نخوریم.
سردار مکی یازع از رزمندگان  خیر و نیکوکار دفاع مقدس نیز در این دیدار اظهار داشت که کرونا از امتحانات عینی خدا برای بشریت بود تا مشخص شود آیا افراد می توانند به همدیگر کمک کنند یا نه و کادر بهداشتی و درمانی کشور و همچنین کارکنان انستیتو پاستور ایران در این امتحان الهی کارنامه درخشانی از خود به نمایش گذاشتند.
خانم دکتر مهرنوش کاوه و آقای مشکات نیز در این جلسه از زحمات وجانفشانی های تیم انستیتو پاستور ایران تشکر کردند و حمایت های همه جانبه خیرین حوزه سلامت را برای رفع کمبودهای احتمالی اعلام کردند.
پس از انجام مراسم اهداء تندیس، که توسط آقایان پرویز پرستویی و ملاصالح قاری و خانم نرگس کلباسی صورت گرفت بازدیدی از قسمتهای مختلف درگیر پذیرش و تشخیص نمونه های کرونا در انستیتو پاستور ایران (که ظرفیت انجام روزانه حدود 2 هزار تست بر روی نمونه های ارسالی از اقصی نقاط کشور را دارد) صورت گرفت تا ضمن عرض خسته نباشید، هدایای کوچکی به کارکنان مدافع سلامت در این قسمت ها نیز تقدیم گردد.
از دیگر افراد شرکت کننده در این مراسم می توان به  عادل معمارنیا (کارگردان و خیر نیکوکار فرهنگی)، و مسیح سراج (صدابردار و نیکوکار فرهنگی) و دکتر حبیب احمدزاده (نویسنده) و جانباز اسماعیل زقر ( از حوزه هنری )  اشاره کرد. از انستیتو پاستور ایران نیز  دکتر سعید بوذری (معاون تحقیقات و فناوری)، دکتر دلارام درود ( معاون تولید) دکتر احسان مصطفوی (مدیر روابط عمومی و امور بین الملل)، دکتر مصطفی صالحی وزیری (مدیر خدمات تخصصی) در این دیدار حضور داشتند.
لازم به ذکر است که اولین تندیس مردمی شهید محمد جهان آرا سال گذشته به پاس زحمات خانم نرگس کلباسی در امر بازسازی مناطق سیل و زلزله زده به ایشان اهداء شده بود.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: انستیتو پاستور ایران نیز در این دیدار دفاع مقدس جهان آرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۰۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران زمین مهمان "مست عشق" شدند (+تصاویر)

عصر ایران - امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت در رویدادی کم نظیر، بزرگان فرهنگ و ادب و هنر در موزه سینما گردهم آمدند و به تماشای فیلم سینمایی "مست عشق" آخرین فیلم حسن فتحی که بر اساس برداشتی آزاد از حکایت شمس و مولانا ساخته شده است، نشستند.

شاید به جرات بتوان گفت که جمع کردن چنین بزرگانی در کنار هم، تنها در سایه اسامی بزرگی چون شمس و مولانا امکان پذیر بود که با همت سازندگان فیلم سینمایی مست عشق و "بنیاد شمس و مولانا" این امر محقق شد.

بزرگانی از دکتر محمدعلی موحد مولوی شناس و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب کشور، دکتر کریم زمانی و دکتر جلال‌الدین کزازی و دکتر ژاله آموزگار از ادیبان و مولوی‌پژوهان برجسته، پروفسور ارفعی زبانشناس و متخصص زبان‌های باستانی کشورمان که ترجمه منشور کوروش از خدمات ارزنده ایشان به تاریخ و فرهنگ کشورمان به شمار می‌آید تا استاد لوریس چکناواریان و استاد خدایی از بزرگان موسیقی کشور، استاد کریم زمانی، استاد محمد حیدری، استاد عین‌الدین صادق‌زاده و استاد سبزه که همگی از اساتید بنام خطاطی و خوشنویسی کشور هستند، دکتر موسی غنی ‌نژاد استاد برجسته اقتصاد و دکتر عبدالمحمود رضوانی مترجم و زبانشناس بزرگ کشورمان که ترجمه گلستان سعدی به انگلیسی از شاهکارهای ایشان است، دکتر سید احمد محیط طباطبایی، دکتر یونس شکرخواه، دکتر نمکدوست و دکتر فرید قاسمی که همگی از اساتید نامدار حوزه ارتباطات به شمار می‌روند، در برنامه صبح امروز در سالن سینماتوگراف موزه سینما به تماشای "مست عشق" نشستند. 

این مراسم که از ساعت ۱۰ صبح و با حضور حسن فتحی کارگردان و فرهاد توحیدی نویسنده فیلمنامه فیلم سینمایی مست عشق آغاز شد، با تماشای فیلم ادامه یافت و پس از آن این اساتید در کنار یکدیگر و در محفلی دوستانه به بحث گفتگو درباره فیلم و محتوای آن پرداختند. 

ابتکار گروه تولید فیلم سینمایی مست عشق در برنامه‌ریزی این رویداد که به نوعی با هدف ایجاد همگرایی میان جامعه نخبگانی و مخاطبان سینمایی شکل گرفته بود، در پایان مراسم و پس از اتمام فیلم بازخوردهای بسیار مثبتی را به همراه داشت.

حضور ستارگانی چون دکتر محمد‌علی موحد در کنار لوریس چکناواریان پیام آور این واقعیت جذاب بود، که پاسداران و نگاهبانان تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم، همچنان برای حمایت از آثار فاخری که مبلغ و نماینده‌ی چهره‌ی زیبای «ادبیات پارسی و عرفان ایرانی» در پیش چشم مردم جهان است، در کنار هنرمندان متعهد کشورمان ایستاده‌اند تا همچون همیشه، سالن‌های سینما محلی برای گرد آمدن فرهیختگان و تعالی فرهنگ باشد.

هرچند بازخورد شگفت انگیز این چهره‌های دانشمند و نکته سنج، مسئولیت دست‌اندرکاران و خالقان اثر را در آینده سنگین تر می کند اما در عین حال، تعاریف زیبایی که این ستارگان درخشان آسمان فرهنگ و ادب کشور از فیلم و محتوای آن داشتند و رضایتمندی‌شان از نحوه پرداختن به ظرایف رابطه شمس و مولانا برای عوامل سازنده فیلم بسیار جالب توجه و امیدوار کننده بود.

امروز مجمع ستارگان با زبانی که مخصوص خودشان است گفتند: اگر خوب بسازید، خوب ببینید و به داشته‌های این مرز بوم آگاه و مؤمن باشید، در کنار شما هستیم.
این علاقمندی از تشویق‌های پایان فیلم تا احساسات برانگیخته تعدادی از مخاطبان که بویژه لحظات انتهایی فیلم را با چشمانی اشکبار دنبال می‌کردند تا سخنانی که پس از اتمام فیلم و بیرون از سالن نمایش عنوان می‌کردند، همگی نشان از آن داشت که فیلم توانسته است در رسیدن به بخش قابل توجهی از اهداف خود که همانا بازنمایی برگی از تاریخ زرین فرهنگ و ادبیات کشورمان حول دو شخصیت برجسته آن یعنی شمس و مولانا است، موفق عمل نماید.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هستی تا سرمستی؛ به بهانه فیلم «مست عشق» «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران

دیگر خبرها

  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • ایران قدرتمند و منسجم در سایه‌سار معلمین قوی شکل می‌گیرد
  • رژیم مورد علاقه دکتر خیراندیش چیست؟ (فیلم)
  • جلسات سری ارتش آلمان به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار گرفت
  • برپایی بازارچه کسب وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • (تصاویر) بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران، مهمان «مست عشق»!
  • بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران زمین مهمان "مست عشق" شدند (+تصاویر)