Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه پلدختر گفت: روز قدس امسال فرصتی برای سخنرانی راهبردی، جریان ساز و بصیرت افزا مقام معظم رهبری بود تا راهگشای جهان اسلام باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر ، حجت الاسلام سید محسن موسوی در خطبه‌های نخستین نماز جمعه در شرایط کرونایی در روز قدس در پلدختر اظهار داشت: قدس در باورهای دینی و اعتقادی مسلمانان ریشه دارد و آرمان فلسطین همیشه زنده و با آنان است و هیچگاه جهان اسلام از این آرمان دست نخواهد کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که فلسطین جز لاینفک دین اسلام است، افزود: اگر چه امروز رژیم اشغالگر صهیونیست باعث آوارگی فلسطینی‌ها شده اما به نصرت و یاری خداوند پیروزی آنان تحقق می‌یابد و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند تا 25 سال آینده اثری از صهیونیست نخواهد ماند.

امام جمعه پلدختر گفت: امروز اگر چه به خاطر محدودیت در کل دنیا در شرایط کرونایی مسلمانان در تظاهرات روز قدس از خانه بیرون نیامدند، اما روز قدس امسال فرصتی ایجاد شد که متفاوت از گذشته سخنرانی ویژه امام امت ولی امر مسلمین جهان به گوش دنیا برسد.

وی افزود: سخنان گهربار مقام معظم رهبری ، برای دنیای اسلام همیشه راهبردی و نقشه راه مسلمانان در مبارزه با ظلم و ستم به ویژه ریشه کنی دولت صهیونیستی است.

موسوی یادآورشد: امسال نخستین روز قدسی است که شهید قدس حاج قاسم سلیمانی سردار دلها در میان ما نیست اما رهروان اودر شبکه های اجتماعی و فضای مجازی یاد و خاطره سردار را زنده کردند و نهایت انزجار خود را از رژیم کودک کش صهیونیسم اعلام داشتند.

وی به سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر اشاره کرد و افزود: به فرموده امام راحل خرمشهر را خدا آزاد کرد چرا که در آن بحبوحه مشکلات، سختی‌ها و تنگناهای جنگ تحمیلی هیچکس باور نمی‌کرد خرمشهر آزاد شود.

امام جمعه پلدختربا گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فتح خرمشهر گفت: شهدای پلدختری که در میان غیورمردان فاتح خرمشهر جان خود را تقدیم انقلاب کردند باعث افتخار این مرزو بوم هستند.

وی افزود: این سخن امام راحل بیانگر این است که در سختی ها هرلحظه دست خدا بالای همه دست‌ها است ومشیت الهی بودکه خون شهدای فتح خرمشهر به ثمر نشست و آزادشد.

موسوی با تبریک عید سعید فطر، یادآورشد: منتظر اعلام این عید از سوی دفتر مقام معظم رهبری و برپایی نماز عید فطر هستیم و این نماز در پلدختر و معمولان در روز عید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به این که نان قوت لایموت مردم این شهرستان است فطریه هر نفر بنابر اعلام دفتر مقام معظم رهبری سه کیلو گندم معادل 10 هزار تومان می‌باشد.

امام جمعه پلدختر به پایان فعالیت دوره دهم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: مجلس دهم که از سه گروه امید، اصولگرایان و مستقلین تشکیل شده بود کارنامه آن با فراز و نشیب‌های زیادی به پایان رسید.

وی یادآور شد: مجلس دهم از محدود مجالسی بود که با دولت همراه و چندین وزیر از این مجلس رای اعتماد گرفتند و از مجموع 285 نماینده حدود 80 نفر برای مجلس یازدهم رد صلاحیت و 167 نفر به رقابت پرداختند و 57 نفر دوباره با رای مردم راهی خانه ملت شدند.

موسوی به نقاط قوت مجلس دهم اشاره کرد و افزود: در این دوره از مجلس شورای اسلامی طرح‌ها و لوایحی از جمله قانون حفاظت از خاک، هوای پاک، تعیین تکلیف معلمان حق التدریس، افزایش پالایشگاه‌ها، حمایت از معلولان و مبارزه با پول شویی  تصویب شد.

وی افزود: عدم واکنش نمایندگان مجلس دهم در برابر کنگره آمریکا که 260 لایحه علیه جمهوری اسلامی مصوب کرده بود از نقاط ضف این مجلس بود که باعث گلایه مقام معظم رهبری مبنی بر این که مجلس حرکتی علیه این کنگره از خود نشان نداد.

امام جمعه پلدختر ابراز امیدواری کرد: مجلس یازدهم که منتخبان آن با رای مردم به این مجلس راه یافتند خدمات شایانی به نظام و انقلاب داشته و حافظ ارزش‌ها باشند و برکات آن در پیشبرد اهداف نظام مشاهده شود.

نمازگزاران پلدختری در بین صلاتین نخستین نماز جمعه در شرایط کرونایی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با مشت‌های گره کرده و سردادن شعارهای ضد استکباری نهایت انزجار خود را از رژیم کودک کش صهیونیستی اعلام داشتند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مقام معظم رهبری اسلام فلسطین امام جمعه امام جمعه پلدختر مقام معظم رهبری مجلس دهم روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۱۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ماموستا ملاقادر قادری امروز در دیدار جمعی از پاسداران، بسیجیان، فرهنگیان و کارگران در مسجد قبا شهرستان پاوه در سخنانی اظهار داشت: خداوند را شاکرم، به روح حضرت خاتم درود می‌فرستم، یاد شهیدان انقلاب اسلامی و امام بزرگوار را گرامی می‌دارم و برای مقام معظم رهبری و مسئولان خدوم و دلسوز نظام، آرزوی سلامتی و عزت را دارم.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: ایام و مناسبت‌های پیش رو، هفتۀ عقیدتی سیاسی سپاه، هفتۀ معلم و روز کارگر را تبریک عرض می‌کنم و حضور برادران و خواهران محترم را گرامی می‌دارم.
 
این عالم اهل سنت تصریح کرد: از روز تشکیل نهاد مقتدر سپاه در کنارش از همان سال ۱۳۵۸ همواره افرادی دلسوز برای نماز و توجیه و تربیت وجود داشته‌اند.
 
ماموستا قادری افزود: در سال ۱۳۶۲ به امر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی (ره)، در استان‌ها و سپس شهرستان‌ها انسان‌های شایسته‌ای به‌عنوان نمایندگان ولی‌فقیه معرفی شدند. حضور این افراد بحمدالله جایگاه فکری و تربیتی خاصی به نیروهای مسلح ما داده و تا امروز در چهار دهه و اندی موفق بوده‌اند؛ لذا خدمت حاج‌آقای عبدی پور و دوستانش در عقیدتی سیاسی ناحیۀ مقاومت بسیج سپاه پاوه و فرماندهی محترم سپاه پاوه خسته نباشید و این ایام را هم تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
 
وی در ادامه با اشاره به روز معلم و جایگاه معلم در جامعه عنوان کرد: با شهادت شهید مطهری که روز شهادتش به‌عنوان روز معلم و سپس هفتۀ معلم نام‌گذاری شده، تحول خاصی در نظام آموزشی ایجاد شد، این بزرگوار هم خون و هم آثارش در جمهوری اسلامی، در دانشگاه‌ها و مدارس و کل جامعه اثرگذار شد و برای همه ما سرمایه‌ای معنوی گردید.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: به نظر بنده دو کتاب شهید مطهری به نام‌های "خدمات متقابل اسلام و ایران" و "جاذبه و دافعۀ علی (ع)" پیام ویژه‌تری دارند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امسال در تهران با مسئولان ملاقاتی داشتم و عرض کردم باید یکی از ما قلم به دست بگیرد و در خصوص خدمات ما به جمهوری اسلامی و خدمات جمهوری اسلامی به ما کتابی بنویسد چون هم ما به جمهوری اسلامی خدمت کرده‌ایم و ۴۵ سال بر فکر خود ایستاده‌ایم و شهید داده‌ایم و هم جمهوری اسلامی در خدمت به ما در حد توان دریغ نکرده است. هنوز کسی حاضر نشده چنین کتابی بنویسد تا مسئولینی که به پاوه وارد می‌شوند بدانند چه خدماتی انجام گرفته است؛ معتقدم شهید مطهری در این کتاب از اسلام و ایران دفاع شایسته‌ای کرده است.
 
ماموستا قادری اضافه کرد: کتاب دوم هم جاذبه و دافعه است، ما مسئولین اگر این دو خصلت را نداشته باشیم در زندگی موفق نخواهیم بود. باید ما نسبت به دوستان جاذبه و نسبت به کسانی که قابل اصلاح نیستند، دافعه داشته باشیم.
 
وی بیان داشت: شخصی نزد حضرت علی (ع) رفت و گفت: یا علی احبک و احب معاویة بن ابوسفیان؛ هم شما و هم معاوین بن ابوسفیان را دوست دارم. حضرت علی فرمود: «أنتَ أعمی» شما بصیر نیستید. خط من و معاویه جدا از هم است لذا باید بین من و معاویة بن ابوسفیان یکی را دوست داشته باشی.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: پس اگر شما کارگزار جمهوری اسلامی هستید و جمهوری اسلامی را قبول دارید، باید خط دیگری را نپذیرید چون باعث نفاق می‌شود و اگر مخالف جمهوری اسلامی هستید روی پای خود بایستید؛ اما اگر هر دو را قبول کنید، بصیرت ندارید.
 
ماموستا قادری تصریح کرد: جایگاه معلم در آیین ما مهم و ارزشمند و آسمانی است. خداوند و پیامبر ما معلم‌اند. پس معلم شایسته، خلیفة الله و جانشین رسول‌الله است و معلمان و اساتید مدارس و دانشگاه پدران معنوی فرزندان ما هستند و بچه‌های ما را معلمان به مقصد می‌رسانند.
 
امام جمعه شهرستان پاوه در ادامه با اشاره به نقش کارگران در جامعه، یادآور شد: پیامبر عزیز ما در لحظۀ آخر خداحافظی فرمودند: سه اصل را فراموش نکنید. ۱-نماز ۲-زکات ۳-احترام خدمتگزاران و کارگران و افراد زحمتکش جامعه.
 
وی افزود: به کارگران عزیز هفتۀ کارگر را تبریک عرض می‌کنم به آنان خسته نباشید می‌گویم. زحمات کارگران عزیز مورد احترام ماست امید است مسئولان محترم و کارفرمایان عزیز در فکر زندگی و معیشت کارگران باشند.
 
ماموستا قادری در بخش دیگری که از سخنان خود عنوان کرد: همه شما شاهدید در دنیا در دانشگاه‌ها تحولی در حال ظهور است؛ در طول هفتۀ گذشته تا به امروز در ۷۵ دانشگاه آمریکا حرکتی شروع شده که دولت آمریکا را سرافکنده کرده است و تا این لحظه ۹۰۰ استاد دانشگاه و دانشجو را دستگیر کرده‌اند.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: دانشجویان و اساتید می‌گویند: کشتن انسان‌ها در سرزمین فلسطین و غزه را متوقف کنید. آن دانشجویان کاری با اسلام و قرآن و عقیدۀ مردم غزه ندارند ولی به‌ عنوان یک اصل انسانی به دفاع از انسانیت و شرف، خود را زیر پای پلیس آمریکا قرار می‌دهند و در روبروی کاخ سفید ۵ هزار نفر نماز می‌خوانند. این موضوع خیلی مهم است. این‌ها همه نتیجۀ خون‌هایی است که به‌ناحق در غزه ریخته می‌شود.
 
ماموستا قادری تصریح کرد: پس از یک بعد نوای الله‌اکبر دارد در کنار کاخ سفید طنین انداز می شود و از بعد دیگر ۹۰۰ استاد و دانشجوی آمریکایی به خاطر دفاع از ملت مظلوم فلسطین در زندان هستند. حیف است ما کردها از این حرکات نوعی دیگر تفسیر کنیم. آفرین بر این دانشجویان، آفرین بر شرف آنها و ننگ تاریخ به حاکمان آمریکا و اسرائیل و غرب؛ نقش والای معلمان در توسعه و تعالی کشور شایسته تکریم و سپاس است.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای