Web Analytics Made Easy - Statcounter

" زهیر مخلوف " جمعه روز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:  هیچ حرکتی در جهان همانند اقدام امام خمینی (ره)   وجود ندارد که بصورت واضح و قوی مبارزه با صهیونیست و استکبار جهانی و  حمایت از مظلومان و مستضعفان را بصورت علنی اعلام کرده باشد. 

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) به رغم آنکه انقلاب و کشورش با چالش و خطر مواجه بود و دشمنان بسیاری در کمین او و نهضتش نشسته بودند، مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیستها را اعلام کرد، افزود:  امام خمینی (ره) و جمهوری اسلامی ایران با اعلام مبارزه با صهیونیسم و استکبار جهانی با سختی‌های بسیاری مواجه شدند و جنگ مخرب توسط صدام که مورد حمایت کشورهای عربی بود به آن‌ها تحمیل شد و با محاصره ویرانگر اقتصادی و مالی توسط آمریکایی‌ها مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

نائب رئیس مجلس تونس اضافه کرد: به رغم این سختی‌ها، دولت، مردم و رهبران بزرگ ایران توانستند این گفته که " اسرائیل یک رژیم اشغالگر و غده سرطانی است که باید با مقاومت در مقابل آن و با قدرت مسلحانه بیرون رانده و ریشه کن شود " را تثبیت کنند.  

وی بیان کرد:  به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی حمایت خود از جنبش‌های مقاومت مسلحانه در لبنان، فلسطین، سوریه و جولان اشغالی را اعلام و رژیم صهیونیستی را متحمل شکست‌های متعدد کرد و افسانه شکست ناپذیری ارتش صهیونیستی را از بین برد و ضعف و تحقیر رژیم صهیونیستی را به نمایش گذاشت.  

مخلوف ادامه داد:  روز جهانی قدس همچنین باعث شد تا بین نیروهای انقلابی واقعی که از آرمان فلسطین حمایت می‌کنند و نیروهای ارتجاعی که موضوع سازش با رژیم غاصب صهیونیستی را دنبال می‌کنند و بین نیروهای خیر و شر تمایز ایجاد شود. 

وی افزود: روز جهانی قدس رویکرد "رسمی" [ حکومتی و دولتی ] مساله فلسطین را به معادله "عام" تغییر داد و پرونده فلسطین را از دست حاکمان خارج کرد تا توده‌های مردم بتوانند مبارزات مردمی خود را علیه صهیونیست‌ها انجام دهند. 

نایب رئیس مجلس تونس اظهار داشت:  این روز همچنین موجب آزادی بیان توده‌های مردم جهان شد و آزادی بیان که پیش از این در وابستگی جنبش‌های طرفدار حکومت‌ها قرار داشت و خروجی آن دیدگاه نظام های رسمی بود را آزاد کرد و مکانیسم جدیدی که متکی به حرکت مردم و آزادی بیان عمومی است را جایگزین قوانین و مقررات حاکمانی کرد که در رابطه با مواضع شرم آور آن‌ها در خصوص موجودیت رژیم صهیونیستی بود. 

وی گفت:  روز جهانی قدس مقاومت را هدایت و  جهت آن‌ها را تعیین کرد و موجب هم افزایی عناصر وحدت و قدرت بین همه مسلمانان، مسیحیان و آزادی خواهان جهان شد و بطور دقیق آزادی خواهان جهان و افراد شر و صهیونیست‌ها را غربالگری کرد.  

مخلوف افزود:  این روز همچنین کمک کرد تا پرونده‌های مربوط به صهیونیست‌ها از راهروهای مجالس جهانی (سازمان ملل و شورای امنیت) جائی که حقوق فلسطینی‌ها تضییع شده است و رژیم صهیونیستی بدون قید و شرط پشتیبانی می‌شود به بیرون کشیده و تجزیه شود.  

وی به نقش دولت آمریکا در تقویت رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: دولت آمریکا در رابطه با مساله فلسطین خط مشخصی داشت و اینکه با حمایت کامل و بی قید و شرط از رژیم اشغالگر صهیونیستی و قرار دادن آن در کنار ملت عربی و اسلامی و عقب نگه داشتن جهان عرب، منافع خود را در منطقه تامین کند. 

مخلوف با بیان اینکه دولت های آمریکا بر اساس موضع کشورها نسبت به رژیم اشغالگر قدس مخالفان و دوستان خود را تعیین می کنند، افزود: دولت ترامپ بصورت آشکار و علنی اعلام کرد که طرحی برای محدود کردن مخالفان عادی سازی دارد و حکام برخی کشورهای عربی و اسلامی که از نظر سیاسی ، اقتصادی ، فناوری و نظامی وابسته به آمریکا هستند این طرح را پذیرفتند. 

وی افزود:  آمریکا با انتقال سفارت خود به قدس طرح به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت نهاد صهیونیستی را آماده کرد و این طرح اجازه الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی را می دهد و هرگونه اقدام یا جنبشی که برای آزادسازی سرزمین های اشغالی تلاش کند را مجازات می کند.

وی با بیان اینکه لازم است تا  نقش کشورهای عربی و اسلامی برای مقابله با زیاده خواهی‌ها و تخلفات اشغالگران از یکدیگر جدا شود، گفت:  نقش اعراب، مسلمانان و سایر مردم برای مقابله با تجاوزات، نقض‌ها و تخلفاتی که اشغالگران صهیونیست همچنان در زمینه حقوق بشر، حق تعیین سرنوشت و حق زندگی انجام می‌دهند باید تفکیک شود و نیاز است تا نقض‌های سنگین و مرتب قوانین بین المللی، حقوق بشری و حقوق بین الملل که توسط اشغالگران انجام می‌شود همچنان محکوم شود.  

نایب رئیس مجلس تونس تصریح کرد که برخی از کشورهای اسلامی از مسیر مقابله با جنایات سنگین اشغالگران که نقض آشکار اسناد و توافق نامه‌های بین المللی و مصوبات سازمان ملل را در پی داشته است منحرف شده‌اند و برخی از کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران، اندونزی و مالزی همچنان محکم بر مواضع خود ایستاده اند و آمادگی واقعی و رسمی خود برای مقابله با آنچه که اشغالگران به طرق مختلف انجام می‌دهند را اعلام کرده‌اند. 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای هرگونه مقابله با رژیم اسرائیل که از حمایت آمریکا برخوردار می‌باشد اعلام کرده و از همه اقداماتی که موجب توقف تهاجم دشمن صهیونیستی شود حمایت کرده است.   

مخلوف ادامه داد:   پاسخ مستقیم ایران به حملات آمریکا در دو پایگاه عین الاسد و اربیل عراق که نشانه قدرت و صداقت این کشور است، در سرزمین‌های اشغالی و محور مقاومت تأثیر مثبت گذاشته است زیرا محور مقاومت نسبت به یک قدرت بین المللی بزرگ احساس اطمینان کرده  که در مقابل حملات صهیونیست‌ها یا آمریکایی‌ها،  ایستادگی می‌کند. 

نایب رئیس مجلس تونس گفت:  لازم است به این نکته اشاره کنم که رژیم غاصب صهیونیستی در حال مشاهده شکل گیری محورهای مقاومت در منطقه است و به همین دلیل شهید قاسم سلیمانی را به عنوان نماد این محور مورد هدف قرار دادند تا بتوانند به نفوذ و تاثیر محود مقاومت در منطقه پایان دهند. 

برچسب‌ها تونس قاره آفریقا روز قدس پروندهٔ خبری روز جهانی قدس در جهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تونس قاره آفریقا روز قدس تونس قاره آفریقا روز قدس جمهوری اسلامی ایران نایب رئیس مجلس تونس رژیم صهیونیستی روز جهانی قدس صهیونیست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۱۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقرهای نظامی صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدوربیانیه‌هایی از عملیات‌های جدید خود علیه موضع‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در بیانیه خود تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن به روستاهای پایدار و خانه‌های غیرنظامیان به ویژه در شهرک‌های کفرکلا و کفرشوبا، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز شنبه بیست‌وهفتم آوریل ۲۰۲۴ حمله‌ای ترکیبی را به وسیله پهپادهای انتحاری و موشک‌های هدایت‌شونده علیه مقر فرماندهی نظامی شهرک المناره و موضع‌گیری نیروهای گردان ۵۱ تیپ گولانی به انجام رساندند و آن‌ها را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۸:۳۰ عصر امروز شنبه بیست‌وهفتم آوریل ۲۰۲۴ موضع السماقه واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

از سوی دیگر حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به خاک لبنان نیز همچنان ادامه دارد.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که در نتیجه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در حدفاصل شهرک‌های «یاطر» و «صربین» ۱۱ غیرنظامی لبنانی زخمی شده‌اند که حال یکی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

همچنین جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شهرک‌های «حولا» و «القوزح» در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

کد خبر 6090412

دیگر خبرها

  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • ضربات جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • برگزاری تظاهرات در حمایت از غزه در استانبول
  • ضربه‌های جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقرهای نظامی صهیونیستی