Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از آغاز طرح مطالعاتی دوچرخه‌های نسل چهارم با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در قم خبر داد و گفت: بدون ایجاد زیرساخت مناسب نمی‌توانیم توقع ارتقاء فرهنگ شهروندی در استفاده از دوچرخه را از مردم داشته باشیم. ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

عباس ذاکریان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به تصویب نهایی اجرای طرح جامع دوچرخه‌سواری در شهر قم اظهار داشت: برای ارتقاء فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل پاک و همچنین تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه برنامه‌های جامعی در شهرداری پیش‌بینی‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ایجاد زیرساخت‌های مناسب جهت استفاده آسان از دوچرخه را یکی از راه‌های تشویق مردم به استفاده از دوچرخه به‌جای خودروی شخصی، موتورسیکلت و یا حتی اتوبوس دانست و افزود: برای ارتقاء فرهنگ استفاده از دوچرخه به‌عنوان حمل‌ونقل پاک نیازمند ایجاد شرایط ایمن و قابل‌دسترس برای کاربران هستیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم آغاز خط‌کشی معابر برای ایجاد مسیر ایمن را گام نخست عنوان کرد و گفت: از هفته آینده خط‌کشی دو خیابان اصلی به‌صورت پایلوت آغازشده و امیدواریم تا پایان سال تمام خیابان‌های فاز نخست اجرایی شدن این طرح را خط‌کشی و معبرکشی کنیم.

وی یکی دیگر از الزامات تشویق مردم به استفاده از دوچرخه را دسترسی آسان به دوچرخه مطرح و بیان کرد: برای دسترسی آسان به دوچرخه نیازمند سازوکاری به‌روز و قابل‌کنترل هستیم و برای این موضوع مطالعات زیادی انجام‌شده است.

بوستان‌های ویژه دوچرخه در مناطق قم احداث می‌شودفاز نخست طرح جامع دوچرخه در قم به‌زودی اجرا می‌شودمسیرهای منتهی به حرم حضرت معصومه(س) در اولویت طرح جامع دوچرخه قرار گیرد

ذاکریان از آغاز همکاری با شرکتی دانش‌بنیان برای راه‌اندازی نسل چهارم دوچرخه خبر داد و گفت: در این طرح دوچرخه‌ها با نصب چی پی اس و نرم‌افزار اندروید توسط کاربر انتخاب‌شده و در دسترس آسان خواهد بود.

وی امکان استفاده از همه نقاط شهر از دوچرخه و پرداخت الکترونیکی را مزیت این طرح خواند و تصریح کرد: در این طرح نیاز نیست کاربر دوچرخه را به محل اولیه بازگردانده و می‌تواند در مقصد دوچرخه خود را تحویل دهد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: بازگشایی قفل و قفل مجدد دوچرخه نیز توسط نرم‌افزار انجام‌شده و این طرح در حال حاضر در تهران و اصفهان اجراشده و مورد استقبال قرارگرفته است.

وی با تأکید دوباره بر ارتقاء فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل ایمن و پاک خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز با  افزایش سفرهای داخل شهری با خودروی شخصی شاهد آسیب‌های زیست‌محیطی و ایجاد ترافیک در شهر بوده و باید اعتماد لازم برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی و پاک را با ارائه خدمات مطلوب به شهروندان بازگردانیم.

انتهای پیام/456/ی

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس استفاده از دوچرخه ارتقاء فرهنگ حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۱۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود ۲ نماینده ایران به فینال دوچرخه‌سواری کوهستان آسیا

دو نماینده دوچرخه‌سواری کشورمان به فینال ماده دانهیل رقابت‌های دوچرخه‌سواری کوهستان قهرمانی آسیا صعود کردند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا کوهستان از امروز (چهارشنبه) در شهر توپراجایای مالزی آغاز شد.

حسین زنجانیان و طاها قابلی نمایندگان کشورمان در ماده دانهیل در رقابت‌های امروز توانستند به مرحله فینال راه پیدا کنند.

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت

در مرحله مقدماتی ماده دانهیل، حسین زنجانیان با وجود ثبت زمان مشترک با نفر سوم، در رتبه چهارم جدول قرار گرفت و طاها قابلی با قرار گرفتن در رده هشتم جدول رده‌بندی، به مرحله فینال این رقابت‌ها راه یافت.

مسابقه فینال دانهیل فردا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستیابی به اهداف پایداری با مسیرهای هوشمند دوچرخه
  • صدور مجوز خرید و راه‌اندازی خط تولید کشتار مرغ در همدان
  • ‌تلاش برای راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی جدید در مناطق تقاضا محور استان فارس
  • صعود ۲ نماینده ایران به فینال دوچرخه‌سواری کوهستان آسیا
  • شهرک حمل ونقل خمینی‌شهر راه‌اندازی می‌شود
  • سنگ جدید اینبار برای دوچرخه برقی؛ شرط محال برای استفاده زنـان!
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان/ مردان ایران در رده چهارم، بانوان هشتم
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس در حمل‌ونقل عمومی آتن
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود